خداحافظ پاریس، سلام مادرید

بن‌بست؛ این دیگر آخرین کلمه‌ای است که می‌توان در مورد مذاکره‌های امباپه با پاریس برای ماندن در این تیم به کار برد. طبق خبری که روز گذشته نشریه‌ مارکا منتشر کرد، کیلیان بالاخره با رئال مادرید به توافق رسیده و قرار است در تابستان ۲۰۲۴ به عنوان یک بازیکن آزاد با قراردادی پنج‌ ساله به این تیم ملحق شود. درست است که حضور امباپه در رئال به یک کشمکش چند ساله تبدیل شد و او بارها تیم اسپانیایی را بازی داد، اما حالا دیگر تمام این فراز و نشیب‌ها به پایان رسیده و قرار است مهاجم جدید مادریدی‌ها باشد.

آریا رهنورد 

دو سال قبل، لاک‌پشت نینجا در آستانه ترک پارک دو پرنس با یک قرارداد آزاد بود اما با یک رقم قابل توجه و البته اختیاراتی فراتر از حد یک بازیکن، در این باشگاه ماندگار شد. آن روز همه تصور می‌کردند امباپه دیگر برای همیشه در پاریس باقی خواهد ماند اما در عمل، اتفاق دیگری رخ داد و کیلیان دیگر حاضر به تمدید قرارداد با این باشگاه نشد. تابستان همین امسال بود که او با باشگاه به اختلاف نظر خورد و الخلیفی تصمیم گرفت برای مدتی این بازیکن را به تیم‌های رزرو باشگاه بفرستد.

 با این حال در همان روزها، یک توافق تازه بین او و باشگاه شکل گرفت. اینکه اگر امباپه حاضر به تمدید قرارداد نشود، بند وفاداری او نیز از رسمیت بیفتد. این یعنی باشگاه دیگر ناچار نبود حداقل صد میلیون یورو به این بازیکن پرداخت کند. به ازای آن، امباپه نیز به تیم برگشت. 

دو سال قبل، لاک‌پشت نینجا در آستانه ترک پارک دو پرنس با یک قرارداد آزاد بود اما با یک رقم قابل توجه و البته اختیاراتی فراتر از حد یک بازیکن، در این باشگاه ماندگار شد. امباپه حالا قرار است با یک قرارداد آزاد در ترکیب رئال به میدان برود تا یکی از بهترین انتقال‌های تاریخ رقم بخورد

او در جریان برد این هفته تیمش در لیگ قهرمانان نیز نمایش خوبی داشت. کیلیان امیدوار است در آخرین تلاش با پاریس برای بردن لیگ قهرمانان، شکست نخورد. با این حال کمی بعید به نظر می‌رسد پاریسی‌ها در این فصل هم شانس زیادی برای موفقیت در این رقابت‌ها داشته باشند.

در همین روزهای پر فراز و نشیب که جدایی امباپه پررنگ‌تر از همیشه بود، این سوال مطرح می‌شد که کیلیان به کدام تیم ملحق خواهد شد؟ مثل همیشه، رئال مادرید اولین و کلیدی‌ترین انتخاب او قلمداد می‌شد. رئال قبلا حتی 200 میلیون یورو برای جذب او پیشنهاد کرده بود اما این پیشنهاد با پاسخ منفی پاریسی‌ها روبه‌رو شد. 

حالا انتقال رایگان چنین بازیکنی به مادرید، می‌تواند به یکی از بهترین انتقال‌های تاریخ فوتبال تبدیل شود. این البته به آن معنا نیست که این جابه‌جایی برای مادریدی‌ها ارزان تمام خواهد شد. چراکه آنها باید رقم زیادی را به ایجنت این بازیکن بپردازند و از سوی دیگر، حقوق سالانه او نیز رقمی فراتر از همه نفرات فعلی باشگاه خواهد بود. گفته می‌شود. رئال مادرید قرار است بر اساس استاندارهای خود، به ستاره فرانسوی حقوق بدهد. این به آن معنی است که کیلیان امباپه با فاصله‌ای کم نسبت به سایر بازیکنان تیم از جمله لوس بلانکوس، سالانه چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون یورو به طور خالص دریافت 

خواهد کرد. 

البته که بر اساس توافق قبلی، رئال مادرید قرار است مبلغی نزدیک به ۱۳۰ میلیون یورو به عنوان پاداش امضای قرارداد پنج ساله آن هم به صورت آزاد به امباپه و اطرافیانش پرداخت کند. فلورنتینو اما مشکلی با پرداخت این هزینه‌ها ندارد. 

او در رویای ساختن یک خط حمله رویایی برای تیمش با حضور وینیسیوس، رودریگو و امباپه است. پشت سر آنها نیز نفرات بااستعدادی مثل بلینگام، شوامنی و کاماوینگا به میدان می‌روند. در حقیقت رئال مادرید از همین حالا نسل بعدی‌اش در دنیای فوتبال را ساخته و از این حیث هیچ مشکلی ندارد. 

البته بعد از انتشار خبر مارکا، رسانه‌های اسپانیایی گزارش‌های متفاوتی در مورد کیلیان و رئال مادرید منتشر کردند. به عنوان مثال رلوو مدعی شده که ادعای مارکا مبنی بر امضا شدن قرارداد پنج ساله میان طرفین صحت ندارد و هنوز هیچ قراردادی میان رئال مادرید و ام باپه بسته نشده و تنها یک توافق شفاهی انجام شده است.  حالا اگر به هر دلیلی روند انتقال امباپه به مادرید متوقف شود، لیگ برتر انگلیس مقصد بعدی او خواهد بود. تیم‌هایی مثل لیورپول و آرسنال برای داشتن این بازیکن هر کاری می‌کنند اما آیا او واقعا به چنین تیم‌هایی خواهد رفت؟ رلوو که معتقد است ستاره فرانسوی مقصد دیگری جز رئال در ذهن ندارد و بنابراین احتمال این موضوع اصلا زیاد به نظر نمی‌رسد. در نتیجه باید امباپه را بازیکن رئال مادرید بدانیم. بازیکنی که از چند سال قبل همواره قرار بود برای این تیم 

به میدان برود. 

او منتظر ماند تا زمان درست این انتقال از راه برسد و سپس به رئال مادرید نزدیک شود. تیمی که جایگاه ویژه‌ای در قلب کیلیان دارد و به زودی ماجراجویی‌هایش را در آن ادامه خواهد داد.