آریا طاری

سپاهان در نیم‌فصل اول لیگ برتر ایران، هفت بازیکن را به ترکیبش اضافه کرد. 6 بازیکن ایرانی و یک ستاره خارجی. از این هفت نفر اما تا همین امروز، قرارداد سه نفر فسخ شده و یک بازیکن دیگر هم از سوی مربی در فهرست مازاد قرار گرفته است. روندی که نشان می‌دهد سیاست‌های نقل و انتقالاتی باشگاه سپاهان در شروع فصل ایراد اساسی داشته است. به هر حال باشگاه اصفهانی در لیگ برتر نتایج خوبی به دست آورده اما باشگاه در انتخاب نفرات جدید اصلا موفق عمل نکرده و حالا که فصل نقل و انتقالات جدیدی از راه رسیده، آنها به هیچ قیمتی خواهان رقم زدن دوباره این اشتباه بزرگ نیستند.

کاوه رضایی

ماجرای کاوه رضایی در فوتبال، ماجرای عجیبی به نظر می‌رسد. او سال گذشته راهی استقلال شد اما با این تیم قرارداد امضا نکرد و در نهایت به تراکتورسازی تبریز رفت. قرار بود کاوه در نیم‌فصل به جمع آبی‌ها برگردد اما باشگاه دیگر او را نخواست و تراکتور هم قید این بازیکن را زده بود. رضایی در فصل جدید راهی فوتبال اصفهان شد و پیراهن سپاهان را پوشید. با این حال او هرگز به یک مهره ثابت برای این تیم تبدیل نشد و در نهایت باشگاه سپاهان قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد. او به شکل عجیبی در سه نیم‌فصل اخیر، در سه باشگاه مختلف حضور داشته و حضورش هم اصلا طولانی نشده است. قبل از این، کاوه یکی از مهم‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران 

به شمار می‌رفت.

عیسی آل‌کثیر

با سروصدای زیادی پرسپولیس را به مقصد سپاهان ترک کرد اما خیلی طول کشید تا باشگاه اصفهانی قراردادش را ثبت کند. عیسی چند گل هم برای سپاهان زد اما به یک ستاره در تیم تبدیل نشد و حالا مورایس تصمیم گرفته با این بازیکن قطع همکاری کند. آل‌کثیر تصورش را هم نمی‌کرد که به همین زودی در فهرست مازاد سپاهان قرار بگیرد. حالا باید دید او چه تصمیمی برای آینده‌اش خواهد گرفت.

رضا شکاری

با وجود شروع خوبی که در این فصل داشت، چند بار مصدوم شد و همین مساله کیفیتش را تحت تاثیر قرار داد. مورایس عذر این بازیکن را نخواسته اما چندان هم از کیفیت او راضی به نظر نمی‌رسد. شکاری در پست وینگر چپ، بازی‌های زیادی برای سپاهان انجام نداد و در این تیم، به پیراهن تیم ملی ایران هم نرسید. اگر عملکرد این بازیکن در نیم‌فصل دوم تغییر نکند، احتمال جدایی او از سپاهان نیز کاملا وجود خواهد داشت. باید دید که این ماجرا در نهایت چه سرانجامی دارد.

هادی محمدی

مورایس در این فصل، اصلا از کیفیت دفاعی تیمش راضی نبود. او در میانه‌های راه نیلسون را نخواست و باشگاه قرارداد این بازیکن را فسخ کرد. هادی محمدی هم بعد از یک فصل عالی در تراکتور، به سپاهان رفت اما در این تیم عملکرد خوبی نداشت. محرومیت سنگین در لیگ قهرمانان آسیا نیز دلیل مهم دیگری بود که مورایس قید این بازیکن را بزند. مربی سپاهان در این فصل ترجیح داد از محمد قربانی در پست غیرتخصصی دفاع میانی استفاده کند اما به نفراتی مثل هادی محمدی و سیاوش یزدانی بازی ندهد. دوران حضور هادی در سپاهان نیز خیلی زود به پایان رسیده است.

رضا   اسدی

او شاید تنها خرید موفق باشگاه سپاهان در تابستان باشد. بازیکنی که در این تیم خوش درخشیده و یکی از بهترین گلزنان این فصل لیگ برتر به شمار می‌رود. رضا در این فصل هم دروازه استقلال را باز کرده و هم توانسته به پرسپولیس گل سه امتیازی بزند. مورایس نیز علاقه زیادی به این بازیکن دارد و اصلا نمی‌خواهد او را از دست بدهد. جدایی اسدی از تراکتور، یکی از دلایل مهم نارضایتی خمس از باشگاه بود. این بازیکن با رقم سنگینی به اصفهان رفت و روزهای خوبی را نیز در تیم جدیدش تجربه کرد. رضا البته قبلا سابقه عضویت در سپاهان را داشته است.

احسان پهلوان

در تابستان تصمیم به جدایی از فولاد گرفت و پیشنهادهای زیادی هم داشت. جواد نکونام و استقلال، علاقه‌مند به خرید این بازیکن بودند اما احسان به پیشنهاد سپاهان جواب مثبت داد و به این باشگاه ملحق شد. او در شروع فصل بازیکن ثابت تیم بود اما به مرور زمان، اعتماد مورایس را از دست داد و در این باشگاه آمار خوبی هم خلق نکرد. حالا سرمربی پرتغالی خیلی زودتر از آن‌چه تصور می‌شد، عذر این بازیکن را خواسته است.

برایان دابو

دابو نیز درست مثل آل‌کثیر مدت‌ها بیرون ماند تا اینکه باشگاه سرانجام قراردادش را ثبت کرد. او فوتبالیست خوبی برای سپاهان بود اما یک بار در کنار زمین، درگیری عجیبی را با مورایس پشت سر گذاشت. اتفاقی که سروصدای زیادی در اصفهان به راه انداخت و دابو را چند هفته از ترکیب اصلی دور کرد. برایان اما در پایان نیم‌فصل دوباره به جمع نفرات سپاهان برگشت و برای این تیم به میدان رفت. او یک هافبک دفاعی مدرن با خصوصیات بارز تدافعی به شمار می‌رود.