عجایب هفت‌گانه!

ماجرای حجت کریمی و استقلال، ماجرایی نیست که کسی را متعجب کند. چراکه بیشتر مدیران در فوتبال ایران از شرایط کاملا مشابهی برخوردار هستند. با این حال این حجم از گاف در یک بازه زمانی کوتاه نیز پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. استقلال با حجت، در مسیر بن‌بست قدم برمی‌دارد و شاید همین امروز هم برای تغییر این مدیر، کمی دیر باشد. با این حال ظاهرا وزارت ورزش هنوز از عملکرد او رضایت کامل دارد و رییس سازمان خصوصی‌سازی هم دوست ندارد روی آنتن از او سوال‌های جنجالی بپرسد!‌

 آریا طاری

ممنون که حذف شدیم! 

تنها یک روز از جانشینی فتح‌ا...زاده با حجت کریمی گذشته بود که این مدیر به دفتر وزارت ورزش رفت و با شخص وزیر دیدار کرد. آن‌چه از این دیدار باقی‌مانده، یک عکس تاریخی است. سجادی در حال تلفن‌ زدن برای حل مشکل مالی استقلال و حجت کریمی که به همراه یکی دیگر از مدیران باشگاه دست به سینه روبه‌روی او نشسته است! جالب اینکه بعد از این تماس، با اختصاص یافتن یک وام بانکی به استقلال، مشکل بدهی به استراماچونی حل شد اما مدیر دست به سینه از وزیر سوال نکرد که چرا قبل از حذف استقلال از آسیا، چنین تصمیمی نگرفته و اجازه داده آبی‌ها به همین سادگی لیگ قهرمانان را از دست بدهند.

حق‌مان را در سوئیس می‌گیریم!‌

وقتی کمیته مجوز حرفه‌ای داخلی حاضر نشد برای فصل جدید به آبی‌ها مجوز بدهد، حجت کریمی عصبانی‌تر از همیشه به نظر می‌رسید. او در یک مصاحبه تند و تیز اعلام کرد که حق استقلال را به هر قیمتی خواهد گرفت و اگر لازم باشد، برای این کار حتی به مقر فیفا در سوئیس خواهد رفت. حالا چند هفته از آن اتفاق گذشته، فهرست تیم‌های حاضر در این فصل از لیگ قهرمانان نیز منتشر شده و حجت کریمی هنوز نتوانسته حتی یک سانتی‌متر به گرفتن حق استقلال نزدیک شود.

او را می‌خواهیم، او دائم‌الخمر است!

رویکرد حجت کریمی در پرونده ساپینتو نیز در نوع خودش استثنایی بود. او تا قبل از خروج مربی پرتغالی از ایران، مدام از علاقه‌اش برای تمدید قرارداد با ساپینتو حرف می‌زد و حتی حاضر شده بود رقم پیشنهادی باشگاه را صد هزار یورو بالاتر ببرد. با این حال همین که ساپینتو پایش را از ایران بیرون گذاشت، همه چیز تغییر کرد. او ناگهان از نگاه سرپرست استقلال، به یک مربی دروغگو و دائم‌الخمر تبدیل شد که مقصر اصلی شکست خوردن استقلال در دربی برگشت جام حذفی بود. سوال اینجاست که اگر واقعا ساپینتو چنین شخصیتی داشت، چرا می‌خواستید 700 هزار یورو ارز را به خاطر او از کشور خارج کنید؟

به احترام جامعه خبری

یکی دیگر از شاهکارهای بزرگ حجت کریمی، این بود که پای یک مربی خارجی را به تهران باز کرد، با او مذاکره‌های ساده و بی‌نتیجه‌ای انجام داد و همین مربی را در باشگاه به نشست خبری برد! کجای دنیا مردی که تنها با یک تیم مذاکره کرده، در نشست خبری حاضر می‌شود؟ لوپز کارو در پنج سال اخیر سرمربی هیچ تیمی نبوده و استقلال هم او را نمی‌خواست اما مدیران باشگاه با آوردن این مربی به تهران، سعی داشتند نشان بدهند که در پروسه انتخاب سرمربی جدید کاملا فعال هستند. جالب اینکه دلیل برگزاری نشست خبری برای کارو در تهران، احترام گذاشتن به خبرنگارها عنوان شد!

فاش می‌کنم، پس هستم

عادت دیگر حجت کریمی، فاش کردن رقم قرارداد مهره‌های جوان استقلال در پخش‌های زنده تلویزیونی بود. عادتی که این اواخر فشار زیادی روی شانه برخی از مهره‌های استقلال قرار داد. هیچ لزومی نیست که او رقم قرارداد چند بازیکن خاص را اعلام کند. اگر قرار به چنین کاری باشد، باید رقم قرارداد همه بازیکنان در همه تیم‌ها عنوان شود. کریمی اما به شکل انتخابی این کار را انجام داد تا چند بازیکن خاص، تحت فشار هوادارها قرار بگیرند.

کمیته فنی، از صد تا صفر

کریمی لا‌به‌لای همه کارهای درخشانش(!) برای استقلال یک کمیته فنی هم تشکیل داد و بعد از چند هفته، همین کمیته را منحل کرد. این کار بزرگ‌ترین توهین به چهره‌های پیشکسوتی بود که به حضور در این کمیته دعوت شده بودند. اگر استقلال نیازی به کمیته فنی نداشت، چرا این کمیته تشکیل شد و اگر نیاز به چنین کاری بود، چرا باشگاه تصمیم گرفت این کمیته را منحل کند؟ این هم یکی دیگر از آن تصمیم‌های لحظه‌ آخری کریمی به شمار می‌رود.

نمی‌دانم، اطلاعی ندارم!

آخر از همه هم ماجرای اولین جلسه تمرین استقلال پیش آمد. کریمی به گفته خودش نه از داستان بنرهای ستایش‌آمیز باخبر است و نه می‌داند اوباش را چه کسی به تمرین تیم راه داده است. اگر واقعا این‌طور باشد، بهتر نیست شما بروید و جای‌تان را به افرادی بدهید که دقیقا می‌دانند در باشگاه چه خبر است؟ چطور ممکن است به عنوان مرد اول کادر مدیریتی باشگاه استقلال، از هیچ چیز باخبر نباشید و یا وانمود کنید که از هیچ چیز اطلاعی ندارید؟ این صندلی برای این مدیران، هر روز  لغزان‌تر می‌شود.