تنها دو روز بعد از پذیرفته شدن پیشنهاد خرید ۲۵ درصد سهام یونایتد توسط سر جیم رتکلیف، او در اولدترافورد حضور داشت تا مسابقه این هفته تیمش روبه‌روی استون ویلا را از نزدیک تماشا کند. مسابقه‌ای که برای شیاطین سرخ اصلا خوب شروع نشد اما پایانی شبیه دوران فرگوسن داشت. یونایتد بعد از یک نیمه اول کابوس‌وار، در نیمه دوم سه بار دروازه حریف را باز کرد تا از شکست به پیروزی برگردد. دقایق پایانی این بازی، حس و حالی شبیه دوران سر الکس فرگوسن داشت. آیا می‌توان به منچستر در این دوران تازه امیدوار بود؟

رتکلیف ۷۱ ساله همین چند وقت قبل، تنها با صد میلیون یورو سهام باشگاه نیس فرانسه را خرید. او اما حالا با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو، تنها ۲۵ درصد سهام باشگاه یونایتد را خرید. گلیزرها در این معامله، به رتکلیف قول داده‌اند که در هیچ‌کدام از فعالیت‌های فوتبالی باشگاه دخالت نکنند و همه چیز را به او بسپارند. رتکلیف برنامه‌های زیادی برای یونایتد دارد. از بازسازی اولدترافورد تا تزریق ستاره‌های بزرگ به تیم. شاید هم تغییر دادن کادر فنی و جذب یک مربی بزرگ‌تر. گفته می‌شود مدیر ورزشی باشگاه نیس به زودی به یونایتد ملحق خواهد شد تا تاثیر ویژه‌ای در پروژه جدید یونایتد ایفا کند. 

مالک جدید یونایتد، دوران کاری‌اش در باشگاه را با این جملات شروع کرده است:«من باور دارم که می‌توانیم موفقیت‌های ورزشی زیادی را در زمین فوتبال تجربه کنیم. همان‌طور که باشگاه از موفقیت‌های تجاری پرشماری سود برده است. طبیعتا اجرای پروژه‌ای در حرفه‌ای‌ترین سطح از مدیریت ورزشی، به زمان و صبر زیادی برای نتیجه دادن نیاز خواهد داشت. هم همه طرفداران و هم ما، جاه‌طلبی زیادی برای منچستریونایتد داریم. همه ما می‌خواهیم در کنار هم، دست به کارهایی بزنیم که یونایتد به جایی برگردد که به آن تعلق دارد. هیچ تضمینی در دنیای فوتبال وجود نخواهد داشت اما تغییرات بزرگ در یونایتد نیز اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. این مسئولیت برای من بسیار جدی است».

به نظر می‌رسد در بین هواداران و بازیکنان یونایتد، خوش‌بینی زیادی در مورد این پروژه جدید وجود دارد. عصر گلیزرها حالا دیگر در باشگاه کمرنگ شده و آنها دوران تازه‌ای را برای خودشان می‌خواهند. دورانی که در آن یونایتد دوباره در فوتبال انگلیس به یک تیم مدعی تبدیل شود و در فوتبال اروپا نیز شخصیت از دست رفته‌اش را پس بگیرد. یونایتد به خون تازه‌ای نیاز داشت تا از کابوس این سال‌ها رها شود. بدون شک رتکلیف، سرمایه‌گذاری زیادی در منچستر انجام خواهد داد. او یک پروژه بزرگ برای تیمش می‌سازد و این باشگاه را دگرگون می‌کند. هرچند که قرار نیست این اتفاق فورا رخ بدهد. نکته امیدوارکننده برای منچستر، داشتن چند ستاره جوان است. نفراتی مثل هویلون و گارناچو، می‌توانند سهم مهمی در آینده یونایتد داشته باشند. نفراتی مثل ماینو نیز بدون شک در آینده نقش بزرگ‌تری در ترکیب تیم به دست خواهند آورد. پس امید داشتن به آینده دیگر برای یونایتد چندان دور از دسترس نخواهد بود. آنها با رتکلیف می‌توانند به سال‌های طلایی قبلی برگردند.