آریا طاری

پیروزی دلچسب خانگی روبه‌روی نساجی، بدون هیچ تردیدی بهترین نمایش این فصل استقلال به شمار می‌رفت. تیمی که از چپ و راست موقعیت می‌ساخت و راه‌های متنوعی نیز برای عبور دادن توپ از خط دروازه حریف داشت. دلایل زیادی برای موفقیت استقلال در این فصل وجود دارد. تیم جواد از هر نظر آماده به نظر می‌رسد و تشنه موفقیت‌های بزرگ است. آنها در لیگ بیست و سوم، فقط قهرمانی را می‌خواهند و فعلا هم در بالاترین رده جدول لیگ برتر دیده می‌شوند.

این  دفاع   مطمئن

دیگر همه می‌دانند که اگر سخت گل بخوری، شانس بزرگی برای بردن لیگ خواهی داشت. تیم نکو نیز خیلی سخت گل می‌خورد. تیمی که در این فصل هشت کلین‌شیت داشته و از این حیث، بهترین تیم رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رود. خط دفاعی استقلال حتی با وجود مصدومیت دو بازیکن مهم یعنی ایمان سلیمی و محمدحسین مرادمند، هنوز بسیار آماده نشان می‌دهد. آنها صاحب یک خط دفاعی بی‌نقص هستند و مهم‌تر از آن، در دفاع تیمی بسیار خوب ظاهر می‌شوند. دوندگی و پرس بالای استقلال در همه نقاط زمین، برگ برنده دفاع تیمی آبی‌ها به حساب می‌آید.

مهم‌ترین سلاح؛   اتحاد

مهم نیست کدام بازیکن در ترکیب اصلی قرار گرفته و کدام بازیکن روی نیمکت است. استقلالی‌ها در این فصل کاملا متحد ظاهر شده‌اند. حتی نفراتی که شانس زیادی برای بازی در این تیم نداشته‌اند، هر پیروزی را دوش به دوش نفرات اصلی جشن می‌گیرند. در استقلال همه در یک جهت حرکت می‌کنند و هیچ‌کس ساز مخالف نمی‌زند. این عامل بسیار مهمی برای موفقیت این روزهای تیم نکونام است. از هر نگاه ساده به این تیم می‌توان فهمید که همه اعضای آن چقدر هماهنگ هستند و حس و حال تیم، چقدر درست به نظر می‌رسد.

داشتن یک مربی مصمم و جاه‌طلب مثل جواد نکونام نیز کمک زیادی به استقلال کرده است. اوایل فصل، اختلافات زیادی بین مدیرعامل و سرمربی باشگاه وجود داشت اما این مشکلات به مرور زمان حل شدند و جواد پذیرفت که باید با همین ظرفیت فعلی، تیمش را به قهرمانی در لیگ برتر برساند

فاکتور   نکو

داشتن یک مربی مصمم و جاه‌طلب مثل جواد نکونام نیز کمک زیادی به استقلال کرده است. اوایل فصل، اختلافات زیادی بین مدیرعامل و سرمربی باشگاه وجود داشت اما این مشکلات به مرور زمان حل شدند و جواد پذیرفت که باید با همین ظرفیت فعلی، تیمش را به قهرمانی در لیگ برتر برساند. نکو با انگیزه بسیار زیادی روی نیمکت تیم می‌نشیند و هر هفته استقلال را به جلو می‌برد. آنها شانس بسیار زیادی برای موفقیت در این فصل دارند. جواد تا امروز موفق به بردن جام حذفی و سوپرجام فوتبال ایران شده و امیدوار است به فهرست چهره‌هایی اضافه شود که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی، لیگ برتر ایران را فتح کرده‌اند.

کاپیتان   آماده

درست مثل سپاهان، استقلال هم روی خط دروازه گلر بسیار آماده‌ای دارد. سیدحسین پایان تلخی در فصل گذشته داشت و برای چندمین بار با هواداران باشگاه محبوبش وداع کرد اما در نهایت با بازوبند کاپیتانی در استقلال ماند. خیلی‌ها تصور می‌کردند حضور خالدآبادی تهدیدی برای سید خواهد بود اما این سنگربان جوان در این فصل حتی یک دقیقه هم برای استقلال به میدان نرفته است. کاپیتان این روزهای آبی‌ها، با اعتماد به نفس بسیار زیادی درون چارچوب دروازه این تیم قرار می‌گیرد.

تنوع   در  گلزنی

اوایل فصل، استقلال را به عنوان تیمی می‌شناختیم که به خوبی از ضربه‌های ایستگاهی برای رسیدن به گل استفاده می‌کند. در حقیقت آنها در این ماجرا، بهترین تیم فوتبال ایران به حساب می‌آیند. با این وجود نبرد همین هفته با نساجی نشان می‌دهد که استقلالی‌ها صاحب چه روش‌های متنوعی برای گلزنی هستند. این تیم هم روی ارسال‌ها بسیار خطرناک است و هم بازیکنانی مثل ابوالفضل جلالی با قابلیت زدن شوت‌های از راه دور تماشایی دارد. علاوه بر این به خاطر پرس سنگین، آنها همیشه از این شانس برخوردار هستند که در یک‌سوم دفاعی حریف توپ بگیرند و به سرعت 

موقعیت بسازند.

لیگ   قهرمانان   و  تقویم  خالی

استقلال نسبت به جدی‌ترین رقیبش یعنی سپاهان، تقویم خلوت‌تری برای ادامه فصل خواهد داشت. چراکه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به میدان نمی‌رود. این یعنی بازی‌‌های کم‌تر برای استقلال و شانس بیشتر این تیم برای تمرکز در رقابت‌های لیگ برتر ایران. این یکی دیگر از دلایل مهمی است که می‌توان آن را به قهرمانی استقلال در لیگ مرتبط دانست. به نظر می‌رسد با این فرم، استقلالی‌ها اساسا شانس خوبی برای موفقیت در این فصل دارند و کم‌تر با ماجراهایی مثل مصدومیت و خستگی در ادامه فصل دست و پنجه نرم خواهند کرد.

 

رکورد   آزادی

استقلال این فصل ۶ بازی خانگی داشته و هر ۶ مسابقه را برده است. به جز دربی که میزبان آن پرسپولیس بود، تیم نکو هر بار به ورزشگاه آزادی قدم گذاشته، سه امتیاز را به دست آورده است. این تبحر در بردن نبردهای خانگی، یک امتیاز بزرگ برای استقلال است. حتی سپاهان هم این فصل در نقش جهان شکست خورده اما استقلال برابر هواداران خودی و در آن جو سنگین، حتی به امتیاز دادن فکر هم نمی‌کند. این امتیازهای جمع شده در خانه، می‌توانند استقلال را در مسیر یک موفقیت بزرگ در این فصل قرار بدهند.