از آن تیمی که فصل گذشته قهرمانی همزمان لیگ برتر و جام حذفی را جشن گرفت، چیز زیادی باقی نمانده است. پرسپولیس این روزها تیمی آشفته و بی‌برنامه به نظر می‌رسد. تیمی که انگار به یک مقطع ناامیدکننده برخورد کرده و نقشه‌ای برای خروج از این بحران بزرگ ندارد. این اواخر بردن بازی‌ها به سخت‌ترین کار دنیا برای پرسپولیس تبدیل شده است. حتی روبه‌روی حریفی که به زمین و زمان باخته و در انتهای جدول دست و پا می‌زند.

 ۹ بازی، یک  برد!

باورنکردنی است اما تیمی که عادت داشت همه بازی‌ها را ببرد، در ۹ بازی اخیرش فقط هوادار تهران را شکست داده است. پرسپولیس فصل گذشته با ۱۰ برد متوالی قهرمان لیگ و جام حذفی شد اما حالا دیگر این تیم اصلا شباهتی با آن تیم درخشان ندارد. بردن برای تیم یحیی، بسیار دشوار شده است. آنها حتی روبه‌روی استقلال خوزستان هم اصلا شبیه یک تیم برنده فوتبال بازی نمی‌کنند و انگار به هیچ قیمتی از خودشان مطمئن نیستند. این اصلا آن تیمی نیست که هواداران پرسپولیس می‌خواستند. تیمی که این روزها شبیه به یک تیم مدعی برای بردن لیگ فوتبال بازی نمی‌کند.

 خط دفاعی؛ کیش  و مات

استقلال خوزستان تا این هفته از لیگ برتر، هرگز نتوانسته بود در یک بازی بیشتر از یک گل بزند. همین تیم بحران‌زده اما به سادگی با دو ارسال، دروازه پرسپولیس را دو بار باز کرد. خط دفاعی قرمزها به خصوص از کناره‌ها، وحشتناک به نظر می‌رسید. این بار یحیی تصمیم به استفاده از سعید صادقی در سمت راست خط دفاعی گرفت اما حتی این تصمیم هم نتیجه نداد و صادقی به خصوص در فاز دفاعی، ناامیدکننده ظاهر شد. این میزان آسیب‌پذیری و اشتباه فردی که حتی شامل حال گلر شماره یک آنها یعنی بیرانوند هم شده، اصلا برای چنین تیمی پذیرفتنی به نظر نمی‌رسد. پرسپولیس در دفاع به خصوص بعد از پورعلی‌گنجی، به یک تیم کاملا معمولی  تبدیل شده است.

این تیم  آرامش   ندارد

از شانس بد قرمزها، این روزها همه نبردهای این تیم نیز رنگ و بوی جنجال به خودشان می‌گیرند. پس از اعلام پنالتی به سود این تیم روبه‌روی استقلال خوزستان، بازی برای دقایقی طولانی متوقف شد و این ماجرا تاثیر منفی زیادی روی سبک بازی پرسپولیسی‌ها داشت. دربی هم از این اتفاق‌ها زیاد داشت. به نظر می‌رسد پرسپولیس این روزها با مجموعه‌ای از اتفاقات و حواشی دور از انتظار روبه‌رو شده و این مساله نیز روی بحران تیم موثر بوده است.

چند  جای  خالی  بزرگ

تحمل این وضعیت برای پرسپولیس از آن نظر دشوارتر است که بسیاری از ستاره‌های فعلی لیگ، مهره‌های مازاد سابق این باشگاه بوده‌اند. مهدی عبدی که این هفته با دبلش تراکتور را برنده کرد، رضا اسدی که دوباره برای سپاهان گل زد و رامین رضاییان که بهترین بازیکن حال حاضر لیگ برتر است، همگی در پرسپولیس برای یحیی بازی کردند و با نظر او از تیم جدا شدند. حالا اما قرمزها در حسرت همین چند جالی خالی بزرگ هستند. بازیکنانی که می‌توانستند همین حالا نیز برای پرسپولیس به میدان بروند.