آماری که جود بلینگام در این فصل از فوتبال اروپا خلق کرده، حیرت‌آور به نظر می‌رسد. ستاره خط میانی رئال مادرید، گلزن‌ترین بازیکن فصل این باشگاه بود و در اولین فصل بازی در برنابئو، عملکردی فراتر از حد انتظار داشته است. جود در 14 بازی در لالیگا 12 گل زده و مجموعا در 19 بازی برای رئال در این فصل 16 گل به ثمر رسانده است. او از این حیث، گلزن‌ترین هافبک لیگ‌های معتبر اروپایی در این فهرست به شمار می‌رود. بازیکنی که در 20 سالگی، در اوج پختگی فوتبال بازی می‌کند. البته که خیلی‌ها باور دارند جود در مادرید، فقط یک هافبک نیست و نقشی شبیه یک مهاجم مرکزی دارد. به هر حال کارلتو اعتقاد بسیار زیادی به بازی این بازیکن دارد و معمولا او را در حوالی محوطه جریمه به زمین می‌فرستد.

نفر دوم این فهرست در پنج لیگ معتبر اروپایی، نامی غافلگیرکننده به نظر می‌رسد. بازیکنی که 9 سال از جود بزرگ‌تر است. هاکان چالهان اوغلو در 19 بازی برای تیم ملی ترکیه و اینتر از شروع این فصل، 9 گل زده و از این حیث در معتبرترین لیگ‌های اروپایی، به عنوان دومین هافبک گلزن شناخته می‌شود. درخشش هاکان، نقش مهمی در صدرنشینی اینتر در سری آ داشته است.نفر بعدی این فهرست، ستاره سابق باشگاه آژاکس است که این فصل برای وستهم به میدان می‌رود. محمد کدوس که در عضویت تیم ملی غنا نیز قرار دارد، این فصل در 20 بازی ملی و باشگاهی هشت گل زده و در کنار چالهان ‌اوغلو به صورت مشترک دومین هافبک برتر گلزن بهترین لیگ‌های اروپایی به حساب می‌آید. کدوس اساسا یک هافبک تهاجمی نیست اما در میانه زمین میل شدیدی به اضافه شدن به حملات تیم دارد و روی ضربات ایستگاهی نیز بازیکن درجه یکی به نظر می‌رسد. در پنج لیگ معتبر اروپایی، پنج بازیکن نیز با هفت گل زده دیده می‌شوند. مارتین اودگارد در آرسنال که این فصل کاپیتان باشگاه هم شده، فلورین ویرتز که از یک مصدومیت طولانی برگشته تا مرد همه‌کاره خط میانی بایرلورکوزن در فصل درخشان این باشگاه باشد، توماس سوچک که به مهره‌های غیرقابل تغییر برای وستهم تبدیل شده، کول پالمر که به سرعت در چلسی جا افتاده و حالا یک مهره بسیار مهم برای این تیم به شمار می‌رود و جونیو ابیمبه در فرانکفورت، پنج هافبکی هستند که در این فصل در لیگ و تیم ملی هفت گل به ثمر رسانده‌اند و قدرت گلزنی‌شان را به رخ رقبا کشیده‌اند. بازیکنانی که جور مهاجمان را نیز در تیم‌شان کشیده‌اند و این فصل فراتر از حد انتظار ظاهر شده‌اند.

به طور کلی در چند سال گذشته پست 10 در دنیای فوتبال از بین رفته بود و تیم‌ها دیگر هافبک هجومی بازیساز نداشتند. حالا اما با درخشش بلینگام، این پست هم در دنیای فوتبال در حال احیا شدن است. در سیتی نیز آلوارز در این بخش از زمین بازی می‌کند و به طور کلی خیلی از باشگاه‌ها دوباره پست 10 را احیا کرده‌اند. اتفاقی که موجب می‌شود تعداد هافبک‌های گلزن نیز در دنیای فوتبال افزایش پیدا کند.