برنامه کامل نیم‌فصل دوم لیگ برتر ایران به تازگی توسط سازمان لیگ اعلام شده است. بر این اساس دور برگشت هجدهمین دوره لیگ برتر با انجام دو مسابقه در روز دوشنبه 15 بهمن‌ماه آغاز می‌شود. طبق این برنامه اولین بازی از دور برگشت لیگ‌برتر دقیقا سه روز بعد از فینال جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد. البته باشگاه‌هایی که بازیکنان بیشتری در تیم‌ ملی دارند دو،سه روز دیرتر باید به میدان بروند. مثلا پرسپولیس و تراکتورسازی در روز 17 بهمن بازی می‌کنند که بازی پرسپولیس مقابل پدیده برای این تیم بسیار حساس خواهد بود. استقلال هم روز 18 بهمن‌ماه اولین بازی‌اش را مقابل پیکان انجام خواهد داد. اگر ایران به فینال جام ملت‌ها برسد ملی‌پوشان پرسپولیس و تراکتورسازی فقط پنج روز و ملی‌پوشان استقلال 6 روز بعد از فینال باید در لیگ بازی کنند. به همین دلیل بعید است در هفته اول شاهد حضور ملی‌پوشان در لیگ‌ برتر باشیم. وضعیت محمدحسین کنعانی‌زادگان از همه بغرنج‌تر است چون تیم او (ماشین‌سازی) فقط سه روز بعد از فینال باید به مصاف استقلال خوزستان برود.

اگر تیم ملی ایران تا نیمه‌نهایی جام ملت‌ها پیش برود اما از رسیدن به فینال باز بماند در یکی از روزهای هشت یا 9 بهمن مسابقاتش را به پایان می‌برد و ملی‌پوشان فرصت بیشتری برای بازگشت به تیم‌های باشگاهی خود خواهند داشت. در این صورت احتمالا بتوانیم شاهد حضور ملی‌پوشان در اولین بازی دور برگشت باشیم. هرچند در این حالت هم پرسپولیس بازی جام‌ حذفی‌اش مقابل سپیدرود را بدون حضور ملی‌پوشان برگزار خواهد کرد. اما اگر تیم‌ملی در مرحله یک‌چهارم نهایی از دور مسابقات حذف شود روز چهارم بهمن‌ماه کار خودش را به پایان می‌رساند و در آن صورت سازمان لیگ حتی فرصت دارد بازی‌ها را زودتر از تاریخ اعلام‌شده آغاز کند. اما این سازمان دیروز رسما اعلام کرد حتی اگر تیم‌ ملی زودتر از موعد حذف شود و به کشور برگردد برنامه مسابقات لیگ هیچ تغییری نخواهد کرد. پس طبق همین برنامه منتظر تیم‌های محبوب‌تان باشید، چه با ملی‌پوش، چه بدون ملی‌پوش.

طبق برنامه اعلام‌ شده دربی پرسپولیس و استقلال در دور برگشت روز 10 فروردین‌ماه برگزار می‌شود و یک بار دیگر شاهد رویارویی دو تیم در ایام نوروز خواهیم بود. سرخابی‌ها در بازی رفت طی یک مصاف پربرخورد اما کم‌جاذبه به تساوی بدون گل رسیدند و حالا باید در دهمین روز سال جدید بازی برگشت خود را برگزار کنند. مسابقه‌ای که بدون شک نقش زیادی در مشخص شدن قهرمان مسابقات ایفا خواهد کرد. همچنین در برنامه‌ای که سازمان لیگ اعلام کرده برای تعدادی از بازی‌ها (از جمله بازی‌های سایپا و ذوب‌آهن) تاریخی اعلام نشده و سازمان لیگ منتظر مانده است تا برنامه لیگ قهرمانان آسیا مشخص شود. برنامه اولین هفته بازی‌ها به شرح زیر است.

دوشنبه ۱۵ بهمن ۹۷

پارس جنوبی جم- فولاد خوزستان؛ ساعت ۱۶:۰۰

استقلال خوزستان- ماشین‌سازی تبریز؛ ساعت ۱۶:۰۰

سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۹۷

سپیدرود رشت- سایپا تهران؛ ساعت ۱۵:۳۰

صنعت‌نفت آبادان- فولاد مبارکه سپاهان؛ ساعت ۱۶

ذوب‌آهن اصفهان- نساجی مازندران؛ ساعت ۱۸:۱۵

چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷

تراکتورسازی تبریز- نفت مسجدسلیمان؛ ساعت ۱۵:۳۰

پرسپولیس تهران- پدیده مشهد؛ ساعت ۱۷

پنجشنبه  ۱۸ بهمن ۹۷

پیکان تهران- استقلال تهران؛ ساعت ۱۵:۴۵