آریا رهنورد

به محض بازگشت دوباره لیگ برتر، دعواها نیز از راه رسیدند. در همان چهار مسابقه ابتدای این هفته از رقابت‌های لیگ برتر، جنجال‌های زیادی شکل گرفت. یک تیم به داوری معترض بود و یک تیم به وقت‌کشی حریف پرستاره‌اش، یک مربی به سبک زندگی بازیکنانش اعتراض داشت و یک مربی به عملکرد خودش در باشگاه! فعلا در بازگشت دوباره لیگ، آرامشی در این فوتبال وجود نداشته و همه عصبانی به نظر می‌رسند. برای لذت بردن از فوتبال اما باید کمی از این دعواها کم کرد و توانایی‌های فنی را بالاتر برد. آن‌وقت می‌توان گفت که لیگ به شرایط ایده‌آل برگشته است.

در شرایط عادی اگر در مسابقه استقلال خوزستان و سپاهان بر سر وقت‌کشی دعوا شود، انتظار می‌رود این دعوا علیه استقلال خوزستان باشد اما این تیم انتهای جدولی، به وقت‌کشی یکی از مدعیان قهرمانی در اهواز معترض بوده است

دعوا   بر  سر   وقت‌کشی!‌

در شرایط عادی اگر در مسابقه استقلال خوزستان و سپاهان بر سر وقت‌کشی دعوا شود، انتظار می‌رود این دعوا علیه استقلال خوزستان باشد اما این تیم انتهای جدولی، به وقت‌کشی یکی از مدعیان قهرمانی در اهواز معترض بوده است. سپاهان در این بازی دو گل به تیم پورموسوی زد و در دقایق پایانی یک گل دریافت کرد. آبی‌های اهواز تلاش زیادی به خرج دادند تا به هر قیمتی بازی را به تساوی بکشانند اما موفق به این کار نشدند. در همان دقایق، نیمکت‌ها درگیری‌های عجیبی را با هم تجربه کردند. سیروس پورموسوی معتقد بود ژوزه مورایس از بازیکنان خودی خواسته تا کفش‌شان را دربیاورند، خودشان را روی زمین بیندازند و اساسا هر طور که می‌توانند وقت را تلف کنند. مورایس البته به هیچ وجه این اتهام را تایید نکرده و دست روی این نکته گذاشته که بازیکنان تیمش به کمک پزشکی نیاز داشته‌اند. با این حال دستیار سابق مورینیو این روزها در فوتبال ایران کمی عصبانی‌تر از گذشته است و ظاهرا قصد دارد شباهت بیشتری به آقای خاص پیدا کند.

دعوا  بر  سر  داوری

نبرد بین آلومینیوم و پیکان نیز این هفته نبرد بسیار عجیبی بود. مهدی لیموچی که پدیده این فصل اراکی‌ها بوده، در نیمه اول این بازی از زمین مسابقه اخراج شد. جالب اینکه در جریان همین مسابقه آلومینیومی‌ها از روی یک کرنر ارسالی با ضربه سر به گل دست پیدا کردند اما کمک‌داور گل را مردود دانست. صحنه‌ای که باعث بروز جنجال در این بازی شد. به طور کلی نبرد بین این دو تیم در نیمه اول 68 دقیقه طول کشید تا طولانی‌ترین نیمه اول تاریخ فوتبال ایران نیز در این بازی خلق شود. پس از بازی نیز اراکی‌ها به شدت علیه داوری موضع داشتند و یکی از بازیکنان این تیم حتی داور مسابقه را با «پسر نوح» مقایسه کرد! به هر حال آلومینیوم در این فصل چندین بار از اشتباه‌های داوری متضرر شده است. جالب اینکه به محض پایان بازی، خداداد افشاریان که این روزها به خاطر ماجراهای رسانه‌ای به شدت تحت فشار است، تصمیم به محروم کردن کمک‌داور گرفت و بلافاصله این محرومیت را نیز رسانه‌ای کرد. جالب است بدانید که هر هفت مسابقه آلومینیوم و پیکان در لیگ برتر همیشه با تساوی به پایان رسیده و این بار هم همین نتیجه تکرار شد اما این بازی، جنجالی‌ترین برخورد دو تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رفت و ماجراهای عجیب زیادی هم داشت.

دعوا   با   مهره‌های  خودی

پس از شکست تلخ محمود فکری و تیمش روبه‌روی ملوان در نبرد خانگی، او شیوه عجیبی را برای نشان دادن واکنش به این شکست انتخاب کرد. فکری تصمیم گرفت در کنفرانس خبری پس از این بازی، شیوه زندگی بازیکنانش را به نقد بکشد. او از تعداد بالای مهره‌های مصدوم در تیمش شاکی بود و اعتقاد داشت که این مصدومیت‌ها مستقیما با شرایط زندگی بازیکنان در ارتباط هستند. فکری از شب‌بیداری‌های شاگردانش و به طور کلی سبک زندگی آنها ناراضی به نظر می‌رسد و این نارضایتی را نیز علنی کرد. به هر حال باشگاهی مثل هوادار، هواداری ندارد و بازیکنان این تیم نیز اصلا تحت فشار نیستند. شاید به همین خاطر سرمربی تیم تصمیم گرفته فشاری به آنها وارد کند و حداقل در رسانه‌ها پیگیر وضعیت این نفرات باشد. باشگاه هوادار در چند سال گذشته و از زمان رسیدن به لیگ برتر، حیاط خلوت بسیاری از ستاره‌های مسن فوتبال ایران بوده است. نفراتی که روزهای اوج را پشت سر گذاشته‌اند و دیگر آمادگی سابق را ندارند. به نظر می‌رسد آنها بیشتر از فوتبال، برای استراحت پیراهن هوادار را پوشیده‌اند.

دعوا   با   سردسته   بدها!‌

محال است در یک هفته از لیگ برتر، خبر عجیبی در مورد ساکت الهامی به گوش نرسد. او و تیمش این هفته به شکل غیرمنتظره‌ای روبه‌روی صنعت نفت آبادان شکست خوردند. باختی که موجب شد ساکت خودش را در سالن کنفرانس این بازی با عبارت «سردسته بدها» توصیف کند. الهامی معمولا همیشه رابطه خوبی با مهره‌های تیم خودی برقرار می‌کند. او یا مشغول اعتراض به داور است و یا خودش را مقصر شکست می‌داند و در این بازی نیز روش دوم را انتخاب کرده است. مس که به لحاظ مالی نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده، یک بار با استعفای ساکت مخالفت کرده اما شاید خیلی زود تغییراتی روی نیمکت این باشگاه اتفاق بیفتد.