گلزنی په‌په برای پورتو برابر آنتورپ، این بازیکن را به مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل کرد. او با 40 سال و 256 روز، پیرترین بازیکنی است که توانسته در این تورنمنت گلزنی کند. قبل از ستاره تمام‌نشدنی پورتو، این رکورد در اختیار چهره‌های بسیار محبوبی در دنیای فوتبال قرار داشت. رکوردی که شاید یک روز از په‌په نیز گرفته شود.

فرانچسکو   و   آخرین  گل

آخرین گل پادشاه رم در لیگ قهرمانان اروپا، وارد دروازه جو هارت و من‌سیتی شد. آن روز گرگ‌ها سیتی را شکست ندادند اما این گل برای سال‌ها به یک لحظه تاریخی بدل شد. چراکه توتی توانسته بود این گل را فقط سه روز بعد از تولد 38 سالگی بزند. تا قبل از گل این هفته په‌په، توتی رکورددار عنوان مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رفت اما این رکورد سرانجام از او گرفته شد و به بازیکن دیگری رسید. چندین سال پس از خداحافظی فرانچسکو، هنوز گلادیاتور دیگری خودش را در رم نشان نداده است.

سر   رایان  و  لحظه  خاص

محال است فهرستی از مسن‌ترین گلزنان لیگ قهرمانان دیده شود و رایان گیگز در آن نباشد. بازیکنی که همه دوران فوتبالش را در یونایتد سپری کرد و سال‌های زیادی برای شیاطین سرخ به میدان برود. 

رایان سال 2011 در لیگ قهرمانان، توانست به بنفیکا گل بزند. در زمان به ثمر رسیدن آن گل، او دقیقا 37 سال و 289 روز سن داشت. تا آن روز هیچ بازیکنی نتوانسته بود در این سن و سال دروازه یک تیم در لیگ قهرمانان را باز کند. گیگز هنوز هم سومین بازیکن مسن تاریخ است که توانسته یک گل در لیگ قهرمانان را جشن بگیرد.

پیپو،   مرد آفسایدها   و  گل‌ها

ستاره‌ای که گل قهرمانی میلان در لیگ قهرمانان 2007 را به ثمر رسانده بود، سه سال بعد در دور گروهی این تورنمنت دروازه رئال مادرید را باز کرد. وقتی این گل در برنابئو به ثمر می‌رسید، فیلیپو اینزاگی 37 سال و 86 روز سن داشت و همچنان تمام‌نشدنی بود. او که علاقه زیادی به فرار از خط آفساید داشت و خیلی وقت‌ها هم در آفساید گیر می‌افتاد، یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاه میلان به شمار می‌رفت. پیپو حتی در آخرین سال‌های بازی، هنوز یک مهاجم بسیار خطرناک بود.

خاویر، تراکتور   اینتری‌ها

در اینتر، لقبش را تراکتور گذاشته بودند. چراکه بدون ذره‌ای خستگی، مدام مشغول رفت و آمد در کنار زمین بود و هیچ‌وقت انرژی‌اش را از دست نمی‌داد. اسطوره اینتر در سال 2010، گل اول تیمش را برابر تاتنهام زد. خاویر آن روز دقیقا 37 سال و 76 روز سن داشت. البته که تقریبا هیچ‌کس این بازی را با زانتی به یاد نمی‌آورد. این نمایش با هت‌تریک گرت بیل در ذهن‌ها مانده است. البته که خاویر و هم‌تیمی‌ها آن شب توانستند در نهایت اسپرز را شکست بدهند اما آن نبرد، مسابقه‌ای بود که گرت بیل را جدی‌تر از همیشه به دنیای فوتبال معرفی کرد.

اولیویه  تمام   نمی‌شود

نفر بعدی این فهرست هم یکی از گلزنان همین هفته است. ژیرو این هفته در 37 سال و 38 روزگی، گل دوم میلان را از خط دروازه پی‌اس‌جی عبور داد.