توفان زرد، بحران قرمز!

درست مثل هفته سوم دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، این بار هم شرایط نساجی و سپاهان با هم کاملا متفاوت بود. نساجی در دیدار رفت روبه‌روی حریف ازبکستانی‌اش شکست خورد و سپاهان ساعاتی بعد همین حریف را شکست داد. حالا این بار هم نساجی در این نبرد بازنده شد تا خیلی زود از رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان کنار برود. سپاهان اما با یک پیروزی سنگین و قاطعانه، دوباره به جایگاه دوم برگشت تا باز هم شانس جدی صعود از این گروه به مرحله حذفی باشد.

آریا رهنورد

وقتی   سپاهان   خشمگین   شد

سپاهانی‌ها در روزهای گذشته، از ماجراهایی که به شکل سریالی برای‌شان رقم خورده بود ناراحت به نظر می‌رسیدند. ظاهرا آنها بغض فروخورده‌ای داشتند که حالا ناگهان به فریاد تبدیل شد. سپاهان در نیمه اول بازی با آلمالیق، فقط یک بار دروازه این تیم را باز کرد. آنها البته یک گل دیگر هم زدند که داور پس از مراجعه به وی.ای.آر آن را نپذیرفت. در نیمه دوم اما همه چیز بر وفق مراد پسران مورایس پیش رفت و آنها با نمایشی فوق‌العاده، توانستند حریف را با نتیجه 9 بر صفر شکست بدهند. این بهترین پیروزی یک تیم ایرانی در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آمد و همچنین بهترین برد بین‌المللی باشگاه سپاهان نیز بود. تیم اصفهانی در این بازی 12 شوت درون چارچوب داشت. آنها در حالی برنده این جدال شدند که ناچار بودند بیرون از ورزشگاه نقش جهان، در آزادی به مصاف تیم حریف بروند. استقبال زیادی هم از این بازی به عمل نیامده بود اما هوادارانی که نبرد را از نزدیک تماشا کردند، بسیار خوشحال به خانه برگشتند و شب جذابی را پشت سر گذاشتند. جواد حسین‌نژاد هم در این نبرد به جوان‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد که توانسته در یک بازی آسیایی برای تیمش دبل کند. سپاهان آنقدر از حریف جلو افتاده بود که وقتی صاحب ضربه پنالتی شد، هوادارها از پیام نیازمند می‌خواستند ضربه پنالتی را به طرف دروازه حریف بزند. با این حال پیام چنین کاری نکرد و این عیسی آل‌کثیر بود که پشت ضربه پنالتی قرار گرفت. مغانلو نیز به محض بازگشت از مصدومیت، دوباره موفق به گلزنی برای سپاهان شد تا نشان بدهد که بار دیگر در مرز آمادگی قرار دارد. او در حقیقت توانست با اولین لمس توپ، دروازه را برای سپاهان باز کند. حالا سپاهان با هفت امتیاز برابر با نیروی هوایی عراق، در جدول گروه دیده می‌شود. اتفاق عجیب و باورنکردنی این گروه، شکست الاتحاد با همه ستاره‌هایش برابر نیروی هوایی عراق بود. تیم عراقی با درخشش دوباره علی جاسم، به راحتی حریف پرآوازه عربستانی‌اش را شکست داد. این نتیجه ثابت کرد که الاتحاد به هیچ وجه در اصفهان نیز شکست‌ناپذیر نبود. به هر حال فرمول صعود به مرحله بعدی برای سپاهان روشن به نظر می‌رسد. آنها باید در دیدار حساس و تعیین‌کننده بعدی، نیروی هوایی عراق را شکست بدهند تا با تفاضل بهتر نسبت به این تیم و برنده شدن در دیدار رودررو، تحت هر شرایطی دومی‌شان در این گروه را قطعی کنند. در این صورت، بازی آخر با الاتحاد مسابقه‌‌ای برای سرگروهی خواهد بود. هرچند که شاید سپاهان با انگیزه گرفتن مساوی وارد آن نبرد شود و در نهایت با 11 امتیاز، بین بهترین تیم‌های دوم قرار بگیرد.

سپاهانی‌ها در روزهای گذشته، از ماجراهایی که به شکل سریالی برای‌شان رقم خورده بود ناراحت به نظر می‌رسیدند. ظاهرا آنها بغض فروخورده‌ای داشتند که حالا ناگهان به فریاد تبدیل شد. پسران مورایس 9 بر صفر آلمالیق را شکست دادند تا بهترین پیروزی یک تیم ایرانی در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رقم بخورد

نساجی   و   بن‌بست  آسیایی

به نظر می‌رسد باشگاه نساجی هنوز به اندازه کافی برای حضور در تورنمنتی مثل لیگ قهرمانان آماده نبود. آنها 6 امتیاز به نوبهار ازبکستان دادند تا در پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان، فقط سه امتیاز داشته باشند. این دو شکست پیاپی برای نساجی، به ضرر سایر نمایندگان فوتبال ایران هم بود. چراکه حالا نوبهار 10 امتیازی است و با شکست دادن احتمالی بمبئی، 13 امتیازی می‌شود. در حقیقت آنها از همین حالا شانس اصلی قرار گرفتن بین بهترین تیم‌های دوم هستند و یک جایگاه را اشغال کرده‌اند. نساجی از همان دقایق ابتدایی بازی، تسلیم حریف شد و به محض شروع نیمه دوم هم اشتباه دیگری انجام داد. ستاره ملی‌پوش تیم حریف یعنی اورونوف هم توانست روبه‌روی تیم مهدی رحمتی دبل کند. بازیکنی که در نبرد رفت هم به محض ورود به زمین، همه چیز را برای تیمش تغییر داده بود. به هر حال نساجی با این نفرات و این ترکیب، آمادگی رویارویی با رقبای آسیایی‌اش را نداشت. آنها دور از خانه نیز میزبانی می‌کردند و این مساله هم تاثیر منفی خودش را روی این تیم گذاشت. هواداران این باشگاه به شدت از عملکرد مهدی رحمتی ناراضی هستند و اوایل همین بازی نیز دوباره علیه این مربی شعار سر دادند. به هر حال حضور در تورنمنتی مثل لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار در تاریخ، تجربه مهمی برای باشگاه نساجی بود. اگر قرار است آنها دوباره روزی به آسیا برگردند، باید از این تجربه به خوبی استفاده کنند و روزهای بهتری را در آسیا برای خودشان رقم بزنند.