زندگی در عصر بلینگام!

همین چند سال قبل که باشگاهی در سطح دوم فوتبال انگلیس پیراهن یک پسر ۱۶ ساله را بازنشسته کرد، همه غرق در حیرت و تعجب بودند. چراکه این کار معمولا برای اسطوره‌های باشگاه‌ها پس از بازنشستگی اتفاق می‌افتد. از همان موقع اما ظاهرا معلوم بود که جود بلینگام، چه نابغه‌ای خواهد شد. حالا بعد از درخشش خیره‌کننده این بازیکن در نبرد رئال مادرید و بارسلونا، باید پذیرفت که او یک سوپراستار است. بازیکنی که شاید خیلی زود خودش را به سطح مسی و رونالدو برساند و حتی شانس بردن توپ طلا باشد. ظاهرا همه ما مشغول زندگی در عصر بلینگام هستیم و حالا دیگر باید از این حقیقت باخبر شویم!‌

آریا طاری

گندوگان،   رویایی  که  کابوس  شد

همه از عمق علاقه ایلکای گندوگان به باشگاه بارسا خبر دارند. او تقریبا از کودکی طرفدار این تیم بوده و حالا بالاخره در سال‌های پایانی بازی، به بلوگرانا ملحق شده است. ایلکای در تابستان یک نبرد دوستانه را در لباس بارسا با رئال مادرید پشت سر گذاشته بود اما دیروز برای اولین بار در یک ال‌کلاسیکوی رسمی به میدان رفت و خیلی زود هم توانست گل اول بازی را به ثمر برساند. ایلکای یکی از بهترین‌های بارسا در این نبرد بود و اگر بازی با همان یک گل تمام می‌شد، قهرمان کلاسیکو لقب می‌گرفت اما در واقعیت، اتفاق دیگری رخ داد تا همه، آن گل را به فراموشی بسپارند و برد رئال مادرید را در حافظه‌شان نگه دارند.

مربیانی   که   مساوی   نمی‌کنند

از زمانی که ژاوی به عنوان سرمربی بارسا انتخاب شده، برخوردهای او و کارلتو هرگز مساوی نداشته‌اند. در دقایقی از بازی دیروز، به نظر می‌رسد که این نبرد به تساوی می‌انجامد اما یک گل دیرهنگام، طلسم همیشگی این دو مربی را حفظ کرد. حالا اولین کلاسیکوی رسمی این فصل به سود مربی ایتالیایی تمام شده است. مردی که بین دو نیمه، شرایط تیمش را کاملا تغییر داد و از آن نمایش افتضاح نیمه اول، یک تیم برنده بیرون کشید.

فقط یک بازیکن در تاریخ رئال مادرید وجود دارد که توانسته است در اولین بازی‌اش در لالیگا، اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان و اولین بازی‌اش در ال کلاسیکو گل بزند. حدس زدن نام این بازیکن کار سختی نخواهد بود. او جود بلینگام است

بازی   اینجا   عوض   شد

چه اتفاقی رخ داد که رئال ناآماده، این‌چنین بازی را در دست گرفت و بارسا را با مشکل مواجه کرد؟ به نظر می‌رسد این تعویض‌های کارلتو بودند که همه چیز را تغییر دادند. او با فرستادن مودریچ به زمین و همچنین وارد کردن خوسلو، سیستم بازی تیمش را چهار-سه-سه کرد و شاید این چیزی بود که بارسا انتظارش را نداشت. مودریچ در 38 سالگی عنوان پیرترین بازیکن تاریخ این نبرد را به دست آورد اما درون زمین، فوق‌العاده بود و با پاس‌های دیدنی و نمایش بی‌نقصش، رئال را در مسیر پیروزی قرار داد. حتی ورود جوان‌ترین بازیکن تاریخ ال‌کلاسیکو یعنی لمینه یامال هم نتوانست اوضاع را برای بارسا کمی بهتر کند.

گمشده   مثل   وینیسیوس

رئال پیروزی بزرگ و مهمی را در کلاسیکو جشن گرفت و به صدر جدول لالیگا هم برگشت اما برای وینیسیوس، این بازی چندان خوبی نبود. او باز هم روبه‌روی آرائوخو، موفق ظاهر نشد و نتوانست از پس این مدافع بربیاید. وینی در جریان بازی، توپ‌های زیادی را از دست داد و شبیه آن ستاره‌ای نبود که معمولا در ترکیب رئال مادرید می‌بینیم. به نظر می‌رسد حواشی اخیر، به شدت روی این بازیکن تاثیر گذاشته و او را کمی از فرم آرمانی دور کرده است. ستاره برزیلی رئال، خاص‌ترین شماره پیراهن را در این باشگاه دارد اما فعلا در مادرید، همه از اعجوبه‌ای به اسم بلینگام 

حرف می‌زنند.

بازگشتی   که   مثبت   نبود  

دو ستاره مصدوم بارسا یعنی لواندوفسکی و رافینیا بعد از چند بازی غیبت دوباره به ترکیب تیم‌شان برگشتند اما این بازگشت، اصلا اتفاق‌های خوبی را برای تیم ژاوی رقم نزد. لوا و رافینیا، به لحاظ بدنی در وضعیت خوبی قرار نداشتند و پس از ورود به زمین نتوانستند به بارسا کمک کنند. قبل از ورود رافینیا، کانسلو موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کرده بود. بارسا پس از زدن گل اول در این جدال، فرصت‌های پرشماری را از دست داد و در نهایت همین اتفاق بود که موجب شد آنها پیروزی را با شکست عوض کنند.

بلینگام،   یک   سوپراستار   واقعی

فقط یک بازیکن در تاریخ رئال مادرید وجود دارد که توانسته است در اولین بازی‌اش در لالیگا، اولین بازی‌اش در لیگ قهرمانان و اولین بازی‌اش در ال کلاسیکو گل بزند. حدس زدن نام این بازیکن کار سختی نخواهد بود. او جود بلینگام است. جالب اینجاست که هنوز فصل به نیمه هم نرسیده اما جود به رکورد گلزنی زیدان در یک فصل برای مادریدی‌ها د‌ست پیدا کرده است. نکته عجیب در مورد این بازیکن، شاید خونسردی باورنکردنی او باشد. چطور یک جوان 20 ساله می‌تواند در بزرگ‌ترین بازی سال، چنین شوت خارق‌العاده‌ای به طرف دروازه بارسا بزند اما آنقدر آرام باشد؟ بلینگام، یک برگ برنده تمام‌عیار برای کارلتو در این فصل بوده است. اگر او را از رئال کنار بگذارید، مادرید همین حالا یک تیم معمولی خواهد شد. این پسر 20 ساله در مسیر تبدیل شدن به یکی از بهترین‌های این دوره از فوتبال قرار گرفته است.