آریا رهنورد 

بالاخره اولین تصاویر از هری کین با لباس تیم جدیدش منتشر شد و او به بایرن مونیخ پیوست. پس از خروج لواندوفسکی از بایرن، باشگاه به سراغ سادیو مانه رفته بود تا جای خالی این بازیکن را پر کند اما آن‌ تجربه شکست خورد و حالا یک شماره 9 درخشان دیگر، برای این تیم بازی خواهد کرد. کین برای سال‌ها، اسطوره بزرگ اسپرز بود اما با این تیم، هرگز جامی به دست نیاورد. او حالا ترجیح داد لیگ برتر را ترک کند و چالش تازه زندگی‌اش را در آلمان پشت سر بگذارد.

اشتباه بزرگ اسپرز

دنی لوی بالاخره کوتاه آمد و راضی شد که هری به بایرن برود. البته قبل از او، این مدیران بایرن بودند که کوتاه آمدند و موافقت کردند که برای هری، 100 میلیون یورو به اضافه 20 میلیون یورو آپشن در دسترس پرداخت کنند. با این حال شاید اشتباه بزرگ اسپرز این بود که هری را زودتر نفروخت. آنها می‌توانستند دو سال قبل، کین را به سیتی بدهند، چیزی حدود 150 میلیون یورو درآمد کسب کنند و این بازیکن را نیز به مسیر کسب جام بیندازند. در این صورت شاید هری پس از چند فصل دوباره به تاتنهام برمی‌گشت و برای این تیم به میدان می‌رفت. با این حال آنها صبر کردند و سرانجام در 31 سالگی، تصمیم به فروش این ستاره گرفتند.

همه چیز به جز جام

دوران هری در تاتنهام، فوق‌العاده باشکوه بود. دورانی که همه چیز داشت به جز جام قهرمانی! آنها یک فصل در کورس قهرمانی لیگ برتر قرار گرفتند اما در نهایت قهرمانی را به لستر واگذار کردند. تاتنهام و هری، به فینال اف.ای کاپ هم رسیدند و از همه مهم‌تر، در فینال لیگ قهرمانان حاضر شدند اما نتوانستند جام را به دست بیاورند. سپری کردن این دوران طولانی بدون بردن حتی یک جام، وزنه سنگینی روی دوش کین بود. او در رده ملی هم بارها به افتخار نزدیک شد و بارها نتوانست از این موقعیت استفاده کافی را ببرد. موضوعی که شاید او را برای پیوستن به باشگاهی مثل بایرن مونیخ علاقه‌مند کرد.

این مونیخی‌های هیجان‌زده

روسای باشگاه بایرن مونیخ به شدت از جذب هری کین خوشحال هستند و هیجان زیادی از این بابت دارند. چراکه تصور می‌کنند حضور یک بازیکن بسیار مدرن که در عین حال یک گلزن کلاسیک نیز هست، تاثیر زیادی روی فصل جدید باشگاه‌شان خواهد داشت. هری یک گلزن تمام‌عیار به شمار می‌رود اما قبل از آن، بازیکنی است که خیلی خوب عقب می‌آید، توپگیری می‌کند و بازی را برای تیم به جریان می‌اندازد. بدون شک با داشتن بازیکنی مثل کین، قهرمانی اروپا برای بایرن دیگر یک دستاورد بزرگ نیست و آنها باید به دنبال قهرمانی در اروپا باشند.

زودتر برو، هری!

یکی از کسانی که به شوخی و جدی خواهان رفتن هری کین از اسپرز بود، حتی تصویری از خودش را در کنار یک هواپیما منتشر کرد و از کین خواست تا هرچه زودتر به آلمان برود آلن شیرر بود! شیرر رکورد گلزنی‌اش در لیگ برتر را در خطر می‌دید و شاید کین طی دو فصل می‌توانست این رکورد را هم از آن خودش کند. هری تا امروز 213 گل در لیگ برتر زده و آلن شیرر با 260 گل رکورددار است. هرچند که کین این گل‌ها را در بازی‌های به مراتب کم‌تری زده و میانگین گلزنی به مراتب بهتری نسبت به شیرر دارد. آلن به ازای هر بازی در لیگ برتر 0.59 گل به ثمر رسانده اما این آمار برای هری کین 0.67 گل به ازای هر بازی در لیگ فوتبال انگلیس بوده است.

رکورد مهم‌تر است یا بوندس‌لیگا؟

مایکل اوون یکی از منتقدان پیوستن هری کین به بایرن مونیخ بوده است. او که خودش در دوران اوج بازی از لیورپول به رئال رفت، ایده جالبی در این مورد دارد:«شکستن رکورد گلزنی تاریخ لیگ برتر، دستاورد بسیار مهم‌تری از بردن بوندس‌لیگا با بایرن مونیخ است! اگر رئال مادرید بود درک می‌کردم اما بردن لیگی که تنها یک مدعی دارد، چندان افتخارآمیز نیست!»

تیم همیشه مهم‌تر است

نقطه مقابل هری کین اما ریو فردیناند بوده که کاملا از تصمیم هری حمایت کرده است. او تاکید دارد که فوتبال یک بازی تیمی است و دستاوردهای تیمی در آن همیشه از دستاوردهای فردی مهم‌تر به نظر می‌رسند. به باور ریو، تیم‌ها فوتبال بازی می‌کنند تا جام ببرند و بازیکنی که هیچ جامی نداشته باشد، دوران فوتبال ناقصی داشته است. به نظر می‌رسد هری در مونیخ، فرصت خوبی برای تصاحب جام به دست خواهد آورد.

کین، توپ طلا می‌خواهد!

مساله کین، فقط بردن بوندس‌لیگا یا تصاحب چند جام در فوتبال آلمان نیست. او می‌خواهد به اندازه توانایی‌های واقعی‌اش موفق شود و مورد ستایش قرار بگیرد. اگر از او بپرسید، این بازیکن حتی به بردن توپ طلا هم فکر می‌کند. رسیدن به بازوبند کاپیتانی تیمی مثل انگلیس، اصلا ساده نیست. حالا هری می‌خواهد جنبه متفاوتی از قدرتش را در مونیخ نشان بدهد.