لیگ برتر، دوباره راه افتاده و هیجان زیادی هم با خودش به همراه آورده است. هفته قبلی، پرگل‌ترین هفته این فصل لیگ بود و ماجراهای جذاب زیادی هم داشت. این هفته هم دیروز با سه مسابقه شروع شده و امروز با سه بازی دیگر ادامه پیدا خواهد کرد. شاید حالا تنها خواسته هواداران فوتبال ایران، متوقف‌نشدن دوباره لیگ برتر تا قبل از فیفادی بعدی باشد. اواخر آبان‌ماه تیم ملی باید خودش را برای مقدماتی جام جهانی آماده کند. این آخرین فیفادی قبل از جام ملت‌ها خواهد بود و دیگر به جز این تاریخ، دلیلی برای متوقف کردن بازی‌های لیگ برتر وجود نخواهد داشت.

اولین بازی امروز ساعت 17:30 بین گل‌گهر و هوادار برگزار خواهد شد. هوادار از زمان صعود به لیگ برتر در هر دو سفرش به سیرجان بازنده بوده است. تیم محمود فکری اصلا اوضاع خوبی ندارد و در پنج هفته اخیر لیگ چهار بار بازنده بوده است. گل‌گهر اما در پنج بازی اخیر دو بار توانسته به پیروزی برسد. این تیم بعد از لغو دیدار هفته گذشته با سپاهان، با استراحت بیشتری برای نبرد امروز آماده شده است. هوادار اما هفته گذشته در آزادی روبه‌روی استقلال بازی کرد و برتری دو بر صفر در این جدال را به سادگی هرچه تمام‌تر از دست داد. این بازی، برخورد امین قاسمی‌نژاد با تیم سابقش در فوتبال ایران نیز خواهد بود.

سی دقیقه بعد از شروع این بازی، پیکان میزبان مس رفسنجان است. تیم رسول خطیبی هفته گذشته روبه‌روی پرسپولیس بازنده شد اما تیم الهامی توانست ذوب‌آهن را در اصفهان شکست بدهد. در پنج بازی اخیر دو تیم، پیکان هرگز برنده نبوده و البته چهار مسابقه دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. به طور کلی نبردهای این دو تیم، بازی‌های کم‌گلی از آب درمی‌آیند. پیکان و مس در جدول لیگ هم کاملا به هم چسبیده‌اند. مس با هشت امتیاز تیم نهم جدول است و پیکان با 6 امتیاز در رده دهم دیده می‌شود. نتیجه این بازی بدون تردید می‌تواند شرایط هر کدام از این تیم‌ها در جدول را به شدت عوض کند. 

آخرین مسابقه امروز، یکی از دربی‌های خوزستان است. جایی که تیم ویسی روبه‌روی تیم پورموسوی قرار می‌گیرد. این دو نفر در کنار هم، یکی از تاریخی‌ترین قهرمانی‌های فوتبال باشگاهی ایران را با استقلال خوزستان رقم زدند. در آن فصل باورنکردنی، سیروس پورموسوی دستیار ویسی بود. راه این دو مربی خیلی زود از هم جدا شد و حالا سیروس باز هم در استقلال خوزستان دیده می‌شود. تیم او در هر 6 بازی اخیر لیگ شکست خورده و فرم خوبی ندارد. نفت هم در این فصل فقط در یک بازی خوب ظاهر شده و اگر روند را تغییر ندهد، گزینه سقوط خواهد بود. باید صبر کرد و دید که در این بازی حساس بین این دو تیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. اگر استقلال خوزستان برای هفتمین هفته متوالی بازنده باشد، شاید تغییرات در این باشگاه رقم بخورد.