تیم ملی امید امروز اولین بازی‌اش در رقابت‌های دور حذفی بازی‌های آسیایی هانگژو را روبه‌روی تایلند برگزار خواهد کرد. ایران بعد از پیروزی مقابل عربستان، دو برد بی‌دردسر را در گروه مقابل ویتنام و مغولستان جشن گرفت و با تفاضل گل بهتر، صدرنشین شد. 

واضح به نظر می‌رسید که ماجرای حذف از مقدماتی جام ملت‌ها، روی کادر فنی این تیم تاثیر زیادی گذاشته است. چراکه بازیکنان ایران در سه بازی دور گروهی فقط یک اخطار دریافت کردند. حریف امروز ایران اما یکی از تیم‌های ضعیف مسابقه‌ها بوده است. تیمی که فقط با دو امتیاز از سه بازی، به عنوان یکی از تیم‌های دوم توانست به این مرحله راه پیدا کند. 

تایلند در دور گروهی با چهار گل مغلوب کره‌جنوبی شده و بعید به نظر می‌رسد که دردسری برای تیم ملی ایران به وجود بیاورد. پسران عنایتی در صورت بردن در بازی امروز، باید خودشان را برای نبرد بعدی برابر برنده دیدار چین میزبان و قطر آماده کنند.

 چین با تیم نسبتا خوبی به این مسابقه‌ها آمده اما در گروه محک سختی نخورده است. از طرفی تیم ملی قطر حتی در بردن فلسطین نیز ناتوان بوده و به عنوان تیم سوم به این مرحله راه پیدا کرده است. به نظر می‌رسد ایران مسیر کاملا همواری تا نیمه‌نهایی رقابت‌ها دارد اما در این مرحله باید با کره جنوبی مسابقه بدهد. تیمی که با انبوهی از ستاره‌ها قدم به رقابت‌ها گذاشته و حتی کانگ این لی را از پاری‌سن‌ژرمن به چین 

آورده است. 

کره همیشه این تورنمنت را جدی می‌گیرد. چراکه آن‌ را راهی برای معافیت ستاره‌ها از سربازی می‌داند. در دوره قبلی رقابت‌ها نیز سون هیونگ مین در بازی‌های آسیایی شرکت کرد و با تیمش به مدال طلا 

دست یافت.

هنوز هدف فوتبال ایران از حضور در بازی‌های آسیایی با این تعداد از مهره‌های لیگ برتری روشن نیست. این نبردها قرار بود حکم دیدارهایی تدارکاتی برای رسیدن به جام ملت‌های زیر 23 سال را داشته باشند اما از آن‌جایی که جام ملت‌ها از دست رفت، عنایتی تصمیم گرفت با تیم زیر 25 سال در این جام حاضر شود و خیلی از ستاره‌های لیگ برتری را به تیم خودش ببرد. 

او دو بازیکن بزرگسال را نیز انتخاب کرد و به چین برد. این تیم تا همین جا دو مصدوم روی دست فوتبال ایران گذاشته و علیرضا کوشکی و سامان فلاح را با آسیب‌دیدگی به گل‌گهر تحویل داده است. 

علاوه بر این، لیگ برتر هم به خاطر امیدها تعطیل شده و فوتبال باشگاهی ایران شرایط خوبی ندارد. همه اینها اتفاق افتاده تا این تیم به طلای بازی‌های آسیایی برسد. 

برخلاف ایران و کره‌جنوبی اما هیچ کشور دیگری در قاره آسیا با نفرات بزرگسال و زیر 25 سال در این تورنمنت شرکت نکرده است. چراکه همه تیم‌ها به دنبال نتیجه گرفتن در جام ملت‌های زیر 23 سال و رسیدن به رقابت‌های المپیک هستند. 

اگر تیم ملی ایران در این مسابقه‌ها به مدال طلا برسد، این وضعیت قابل توحیه خواهد بود اما در غیر این صورت همه تصمیم‌سازان این تیم باید پاسخگوی تصمیم‌هایی که برای امیدها گرفته‌اند، باشند.