آریا رهنورد

از شروع سال 1402، پرسپولیس در تک تک دیدارهایی که به زمین رفته برنده شده است. آنها در مجموع 12 برد متوالی را جشن گرفته‌اند و در لیگ برتر نیز به 9 پیروزی پیاپی دست پیدا کرده‌اند. اگر پرسپولیس امروز در آزادی ذوب را شکست بدهد، به تنهایی رکورددار تعداد پیروزی‌های متوالی در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر خواهد شد. یک دستاورد بزرگ که تیم یحیی را از همه تیم‌ها متمایز خواهد کرد. حریف امروز آنها اما رقیب سرسختی به نظر می‌رسد و شکست دادنش، اصلا ساده نخواهد بود.

برنده‌ها روبه‌روی جان‌سخت‌ها

برای مدت زیادی، پرسپولیس به برنده شدن در رقابت‌های لیگ برتر خو گرفته است. آنها این فصل را هم با دو پیروزی متوالی شروع کردند. پرسپولیس در اولین هفته از لیگ برتر در همین استادیوم آزادی، آلومینیوم را با گل علی نعمتی شکست داد و در بازی دوم در یادگار امام، تراکتور را با همین نتیجه برد. تیم یحیی فعلا به کمک همین بردهای اقتصادی، همه امتیازها را جمع کرده است. ذوب اما در فصل جدید، یک شکست داشته است. با این حال به نظر می‌رسد تیم محمد ربیعی، یکی از تیم‌های خوب و جان‌سخت این فصل از لیگ برتر ایران باشد. آنها هفته اول در دیدار خارج از خانه با ملوان به پیروزی دست پیدا کردند تا شروع خوبی را در این فصل برای خودشان رقم بزنند. در هفته دوم اما ذوب با وجود ارائه یک نمایش خوب، روبه‌روی سپاهان شکست خورد. آنها در دقایقی از بازی، فشار زیادی به دروازه تیم همشهری آوردند و حتی می‌توانستند بازی را به تساوی بکشند اما گل دوم را دریافت کردند تا دربی اصفهان را با شکست ترک کنند.

دژ قرمزرنگ!

پرسپولیس صاحب بهترین خط دفاعی این روزهای فوتبال ایران است. آنها در فصل جدید نیز توانسته‌اند دروازه‌شان را 180 دقیقه بسته نگه دارند. جالب اینکه در پنج تقابل اخیر پرسپولیس و ذوب آهن، تیم اصفهانی فقط یک گل زده و در چهار بازی نتوانسته دروازه پرسپولیس را باز کند. در پنج دیدار اخیر این دو تیم، سه بازی را قرمزها برده‌اند و دو بازی نیز با تساوی تمام شده است. گل زدن به پرسپولیس بدون شک چالش بسیار سختی برای ذوبی‌ها خواهد بود. شاید آنها عقب بنشینند و با یک رویکرد دفاعی، منتظر لحظه‌ای برای ضربه زدن به حریف باشند.

برای مدت زیادی، پرسپولیس به برنده شدن در رقابت‌های لیگ برتر خو گرفته است. اگر پرسپولیس امروز در آزادی ذوب را شکست بدهد، به تنهایی رکورددار تعداد پیروزی‌های متوالی در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر خواهد شد

دو تیم و چند نقطه قوت

پرسپولیس به جز دفاع و دروازه‌بان، در کناره‌های زمین هم تیم بسیار خوبی به نظر می‌رسد. آنها برای این بازی نیز بیرو را روی خط دروازه خواهند داشت. بعید است یحیی به ترکیب دفاعی تیمش نیز دست بزند و به همین خاطر دانیال، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی و علی نعمتی نیز چهار مدافع اصلی این تیم برای جدال حساس امروز خواهند بود. در مرکز زمین، حضور سروش رفیعی قطعی به نظر می‌رسد اما با توجه به رسیدن تاریخ سربازی سرلک، شاید یحیی روی او ریسک نکند و ریگی یا اسدبیگی را در ترکیب ابتدایی قرار بدهد. در کناره‌های زمین ترابی و سعید صادقی بازی می‌کنند و وحید امیری در کنار شهاب زاهدی، دو بازیکن خط حمله این تیم خواهند بود. یاسین سلمانی نیز تازه به پرسپولیس ملحق شده و بعید است در این بازی به میدان برود. در تیم مقابل، نقطه قوت ذوبی‌ها را باید در خط حمله جست‌وجو کرد. جایی که محمدجواد محمدی و محمدحسین اسلامی برای این تیم به میدان می‌روند. محمدی همیشه در نبرد با پرسپولیس، نمایش‌های خوبی داشته است. ربیعی، مهاجم سرزن تیمش یعنی سعید باقرپسند را روی نیمکت دارد. بازیکنی که روی ضربه‌های سر، فوق‌العاده   ظاهر می‌شود.

تماشاگری که نیست!

دومین بازی خانگی این فصل پرسپولیس نیز در غیاب تماشاگرها برگزار می‌شود. این در حالی است که سازمان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، 50 هزار صندلی را برای تماشاگرها در دسترس می‌داند اما مجوز حضور تماشاگرها در این بازی هم صادر نشده تا تعداد هواداران پرسپولیس در این فصل همچنان روی عدد صفر باقی بماند. بعد از اولین میزبانی در آزادی سوت و کور، پرسپولیسی‌ها تاکید زیادی داشتند که دیگر در این ورزشگاه بدون حضور هوادار به میدان نمی‌روند اما این اتفاق خیلی زود تکرار شد و حالا این تیم باید بدون تماشاگر مقابل ذوب بازی کند. این در حالی است که در اصفهان و تبریز، تیم‌ها در حضور حداکثری تماشاگران‌شان به زمین مسابقه می‌روند.

ربیعی،  مربی محبوب پرسپولیس

محمد ربیعی در سه فصل گذشته، روی نیمکت مس رفسنجان بوده و هرگز نتوانسته نتایج خوبی روبه‌روی پرسپولیس به دست بیاورد. در لیگ بیستم، او و تیمش که تازه صعود کرده بودند، هر دو دیدار رفت و برگشت را با نتیجه یک بر صفر به پرسپولیس باختند. سیدجلال و مهدی عبدی، آن فصل برای قرمزها به مس گل زدند. در لیگ بیست و یکم، بازی رفت دو تیم مساوی شد اما در دیدار برگشت، پرسپولیس توانست مس را با نتیجه سه بر یک ببرد. فصل گذشته نیز تیم یحیی در بازی رفت با تک گل لوکادیا مس را شکست داد و در دیدار برگشت با گل گولسیانی برنده شد. پنج شکست و یک تساوی در 6 مسابقه، اصلا آمار خوبی برای ربیعی مقابل پرسپولیس نیست.