ملوان در کشتی نکو!

اولین تجربه نشستن نکونام روی نیمکت استقلال در ورزشگاه آزادی، امشب روبه‌روی ملوان رقم خواهد خورد. نبرد بین دو تیمی که هفته اول لیگ را به شکل متفاوتی سپری کرده‌اند. استقلال در شروع فصل، در زمین حریف برنده شده و ملوان در زمین خودش، سه امتیاز مهم را از دست داده است. آبی‌ها امروز با مردی روبه‌رو می‌شوند که رکورد بسیار ضعیفی در تقابل با استقلال از خودش به جا گذاشته است. نکو برای حفظ همه امتیازها در خانه، تیمش را مقابل ملوان به زمین خواهد فرستاد.

آریا طاری

 

یک حریف محبوب

روبه‌رو شدن با ملوان، حداقل در فصل گذشته تجربه دلچسبی برای استقلالی‌ها بود. اولین پیروزی ساپینتو و تیمش در خارج از خانه، فصل گذشته مقابل همین ملوان به دست آمد. جدالی که استقلال موفق شد آن را با درخشش مهدی قایدی با نتیجه سه بر یک ببرد. البته آن لگد معروف ساپینتو به برانکارد هلال احمر نیز در همان مسابقه اتفاق افتاد و می‌توان گفت این اولین جنجال بزرگ مرد پرتغالی در فوتبال ایران بود. استقلال در فصل گذشته دو بار دیگر هم با ملوان بازی کرد. آنها در دیدار برگشت لیگ برتر، این تیم را با نتیجه چهار بر صفر شکست دادند و در جام حذفی نیز توانستند دو گل به ملوان بزنند. آبی‌ها در مجموع در دیدارهای فصل گذشته، 9 بار دروازه حریف انزلیچی‌شان را باز کردند. دو گلزن آخر این تیم روبه‌روی ملوان یعنی آرمان رمضانی و ارسلان مطهری هنوز در ترکیب آبی‌ها دیده می‌شوند.

دو تیم و چند تغییر

هم ملوان و هم استقلال، نسبت به فصل گذشته تغییرات محسوسی داشته‌اند. آبی‌ها فصل گذشته را با مدیریت آجورلو و مربیگری ساپینتو کلید زدند اما حالا خطیر مدیرعامل این باشگاه است و جواد نکونام روی نیمکت استقلال دیده می‌شود. ملوانی‌ها نیز فصل گذشته مازیار زارع را روی نیمکت به عنوان سرمربی و پژمان نوری را روی صندلی مدیرعاملی در اختیار داشتند اما دو چهره محبوب هواداران فوتبال در انزلی در این تابستان تصمیم به ترک تیم گرفتند و حالا مهدی تارتار هدایت ملوان را بر عهده دارد. هر دو تیم چند بازیکن مهم را نیز از دست داده‌اند اما به طور کلی میزان تغییرات در استقلال، کم‌تر از ملوان بوده است. قوهای سفید نسبت به فصل گذشته رفت و آمد بیشتری داشته‌اند و حالا فصل را با ترکیب جدیدی شروع کرده‌اند.

20 بازی و فقط دو برد!‌

مهدی تارتار هرگز سرمربی پرسپولیس نبوده اما به واسطه سال‌های بازی برای این باشگاه، همیشه به عنوان یک چهره پرسپولیسی در لیگ برتر شناخته شده است. آمار این مربی روبه‌روی استقلال اما اصلا تعریفی ندارد. تارتار در مجموع 20 بار به عنوان سرمربی برابر آبی‌های پایتخت قرار گرفته و فقط در دو بازی توانسته این حریف را شکست بدهد. او در این 20 بازی 14 بار شکست خورده که یکی از ضعیف‌ترین آمارهای ممکن برای یک مربی در مصاف با استقلال به حساب می‌آید. تارتار فصل گذشته در هر دو دیدار رفت و برگشت مغلوب تیم ساپینتو شد. او حالا با یک تیم جدید روبه‌روی استقلال قرار می‌گیرد و امیدوار است این بار از کابوس نتایج تکراری و تلخ جدا شود.

روبه‌رو شدن با ملوان، حداقل در فصل گذشته تجربه دلچسبی برای استقلالی‌ها بود. آبی‌ها در مجموع در دیدارهای فصل گذشته، 9 بار دروازه حریف انزلیچی‌شان را باز کردند. دو گلزن آخر این تیم روبه‌روی ملوان یعنی آرمان رمضانی و ارسلان مطهری هنوز در ترکیب آبی‌ها دیده می‌شوند

پسران نکو به خط می‌شوند

به نظر می‌رسد ترکیب استقلال برای نبرد امروز با ملوان، فقط چند تغییر جزئی نسبت به دیدار هفته گذشته با صنعت نفت آبادان داشته باشد. برای این مسابقه نیز سیدحسین حسینی روی خط دروازه آبی‌ها می‌ایستد. حضور صالح حردانی در سمت راست و ابوالفضل جلالی در سمت چپ خط دفاعی قطعی خواهد بود. به نظر می‌رسد نکو برای قلب دفاع نیز به آرمین سهرابیان و محمدحسین مرادمند اعتماد زیادی دارد. در مرکز زمین، روزبه چشمی محرومیت را پشت سر گذاشته و آماده بازگشت به ترکیب اصلی است. احتمالا مهدی‌پور و رضاوند نیز همراه این بازیکن در خط میانی دیده خواهند شد. شاید برخلاف هفته گذشته، این بار مهرداد محمدی نیز از ابتدا در ترکیب قرار بگیرد و مثلث هجومی تیم را با یامگا و ارسلان مطهری بسازد. فعلا بضاعت استقلال رفتن به زمین با همین ترکیب است. ترکیبی که البته می‌تواند یک پیروزی دلچسب خانگی را روبه‌روی ملوان جشن بگیرد.

تازه‌واردها در ترکیب

مهدی تارتار نیز برای بازی امشب، چند بازیکن تازه‌وارد را در ترکیب تیمش خواهد داشت. محمدحسین اکبرمنادی که لیگ را با بدشانسی و گل به خودی آغاز کرد، امروز برای ملوان توپ خواهد زد. به نظر می‌رسد بیشتر نفرات خط دفاعی ملوان برای این بازی نیز نفرات تازه‌وارد باشند. آرمان اکوان، حامد نورمحمدی محمدرضا خانزاده و مجید عیدی، گزینه‌های بازی برای ملوان در این نبرد خواهند بود. در مرکز زمین پورعلی، بردبار، قاضی‌پور و زائر کاظمینی گزینه‌های این تیم هستند و به نظر می‌رسد در خط حمله، جعفری و صادقی برای ملوان به میدان بروند.

تماشاگری که نیست

بدترین اتفاق برای استقلال، شروع فصل در غیاب هواداران خواهد بود. در حقیقت استقلال بهترین ستاره‌هایش را برای اولین میزبانی فصل در اختیار ندارد و این، از شاهکارهای بی‌بدیل فدراسیون است که حتی برای تماشای بازی به تماشاگران مرد هم فرصت نمی‌دهد!