تغییر در برنامه‌های لیگ برتر، زمان برگزاری بازی‌ها را از روزهای پنجشنبه و جمعه به روزهای دیگری کشانده است. امروز هم به جز جدال حساس تراکتور و پرسپولیس در تبریز، چهار مسابقه دیگر در نقاط مختلف ایران برگزار خواهند شد. چهار نبردی که یکی از آنها، اولین میزبانی تاریخ یک باشگاه در لیگ برتر به شمار می‌رود، یکی دیگر از آنها اولین تجربه نشستن یک مربی روی نیمکت ورزشگاه خانگی است و دو بازی دیگر نیز دربی‌های حساس و تماشایی خوزستان و اصفهان هستند.

ذوب‌آهن-سپاهان؛ ربیعی در موقعیت جدید

مورایس دیگر فضای فوتبال ایران را به خوبی درک کرده و با فضای دربی اصفهان نیز آشنایی کاملی دارد. محمد ربیعی برای اولین بار در چنین مسابقه‌ای روی نیمکت ذوب خواهد نشست. هم ذوب و هم سپاهان، تیم‌های برنده هفته اول لیگ برتر بودند و فصل را بسیار خوب شروع کردند. دو تیم امروز در فولادشهر روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت. سپاهان در قامت یک تیم پرستاره و ذوب به عنوان تیم جوانی که نفرات مستعد زیادی دارد، با هم روبه‌رو می‌شوند. ذوب از دیدار رفت لیگ بیست و یکم به بعد، دیگر موفق به شکست دادن سپاهان نشده و تیم مورایس فصل گذشته توانست چهار امتیاز از این حریف  بگیرد. حالا باید صبر کردید و دید که سرنوشت این جدال جذاب چه خواهد شد.

مس رفسنجان-نساجی؛ بازی احساسی ساکت

این بازی از چند جهت، اهمیت زیادی دارد. اول اینکه برخوردهای ساکت با نساجی، همیشه نبردهایی احساساتی بوده‌اند. دوم هم اینکه او باید این بازی را روبه‌روی مردی برگزار کند که فینال جام حذفی را از او برده بود. مهدی رحمتی البته برای نبرد امروز در کنار زمین حضور ندارد و باید به دلیل محرومیت بازی را از روی سکوها ببیند. این اولین میزبانی مس رفسنجان در رقابت‌های این فصل لیگ برتر خواهد بود. تیمی که هفته گذشته را با توقف برابر هوادار پشت سر گذاشت.

فولاد-صنعت نفت؛ دربی بازنده‌ها!

برخلاف سپاهان و ذوب‌آهن که با بردن هفته اول دربی اصفهان را برگزار خواهند کرد، یکی از دربی‌های خوزستان در شرایطی برگزار می‌شود که هر دو تیم در هفته اول بازنده بوده‌اند. فولاد روبه‌روی گل‌گهر شکست خورد و نفت هم در مصاف با استقلال بازنده شد. این دو تیم امروز در شرایطی دربی را برگزار می‌کنند که به صورت مشترک در قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارند. برای منصوریان و ویسی این بازی فوق‌العاده مهم خواهد بود. چراکه شکست احتمالی می‌تواند هر کدام از دو تیم را در بحران غرق کند. فصل گذشته هر دو بازی رفت و برگشت دو تیم در رقابت‌های لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسیدند.

شمس آذر-هوادار؛ اولین میزبانی تاریخ

مسابقه امروز روبه‌روی هوادار، اولین میزبانی تاریخ باشگاه شمس‌آذر در رقابت‌های لیگ برتر خواهد بود. سعید دقیقی و تیمش اگر امروز برنده باشند، تازه به امتیاز منفی دو می‌رسند و همچنان برای صفر امتیازی‌ شدن در رقابت‌های لیگ برتر، نیازمند تلاش بیشتری هستند! هوادار با محمود فکری، شروعی معمولی دراین فصل داشته و حالا در قزوین، مسابقه سختی را سپری خواهد کرد.