آریا رهنورد

قبلا تصور می‌شد برای شناخت بهتر و دقیق‌تر تیم‌ها، باید به اندازه حداقل پنج هفته صبر کرد. حالا اما دیگر هیچ تصوری در لیگ‌های فوتبال وجود ندارد. از همین حالا می‌توان گفت که سپاهان در این فصل تیمی بی‌رحم خواهد بود، استقلال با جنگجویی ادامه خواهد داد، پرسپولیس روی بردهای اقتصادی و خط دفاعی حساب می‌کند و تراکتور به زمان بسیار زیادی برای هماهنگ شدن نیاز دارد. از همه مهم‌تر هم اینکه شرایط سخت‌افزاری برگزاری یک لیگ باکیفیت، به هیچ قیمتی در فوتبال ایران فراهم نیست و این ماجرا، فوتبال باشگاهی ایران را در ادامه فصل با چالش‌های بزرگی روبه‌رو خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال

بازنده بی‌چون و چرای هفته اول لیگ برتر، فدراسیون فوتبال ایران است. البته که فدراسیون مسئول بازسازی سکوهای استادیوم آزادی یا چمن نقش جهان نبوده اما چطور نتوانسته هشدار درست را در این مورد به باشگاه‌ها و نهادهای مسئول بدهد؟ در این مدت که فوتبال باشگاهی ایران تعطیل بود، فدراسیون دقیقا چه کاری انجام می‌داد؟ چرا نظارت کافی روی آماده‌سازی زیرساخت‌ها در فوتبال ایران صورت نگرفت؟ قرار بود با شروع فصل جدید بانوان در همه بازی‌ها حاضر باشند اما آنها تنها در استادیوم سیرجان دیده شدند. گزارشگری هم که در اصفهان به این موضوع انتقاد کرده بود، بلافاصله بین دو نیمه عوض شد! به هر حال فوتبال ایران به لحاظ لجستیک، در وضعیت بسیار ناامیدکننده‌ای شروع شده و مقصر اصلی این اتفاق نیز فدراسیون فوتبال است.

مهدی رحمتی

در وطنی قائمشهر به دنبال اولین پیروزی‌اش بود اما اولین کارت قرمزش را دریافت کرد! مهدی رحمتی در اولین تجربه رسمی نشستن روی نیمکت نساجی، روز خوبی را پشت سر نگذاشت. توقف روبه‌روی جوان‌ترین تیم لیگ، برای تیم پرستاره این فصل نساجی اتفاق دلچسبی نبود اما اعتراض‌های مداوم رحمتی به داور در نهایت موجب شد تعداد اخراج‌های او در نساجی با تعداد دیدارهای رسمی‌اش در این باشگاه برابر شود!

محمدحسین اکبرمنادی

در اولین نیمه از نبرد با ذوب، نمایش خوبی روی خط دروازه ملوان داشت اما در نیمه دوم یک بدشانسی بزرگ را تجربه کرد و توپ پس از برخورد به تیر دروازه، دوباره به خودش خورد و وارد دروازه شد تا اولین گل به خودی فصل به نام این گلر ثبت شود. او دقایقی بعد یک گل دیگر هم از ذوب خورد و در این صحنه هم چندان خوب عمل نکرد.

علیرضا منصوریان

صادر نشدن کارت بازی سه بازیکن خارجی فولاد، همه چیز را برای علیمنصور به شدت دشوار کرد. غیبت کریستوفر کنت روی خط دروازه نیز بسیار محسوس به نظر می‌رسید. با این حال خوردن سه گل از گل‌گهر، نتیجه‌ای نیست که هواداران فولاد به سادگی با آن کنار بیایند. آنها همچنان از عملکرد علیمنصور ناراضی هستند و همچنان یک مربی بزرگ خارجی برای تیم‌شان می‌خواهند. به نظر می‌رسد این کشمکش در هفته‌های آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

صفا هادی

دو بازی اول فصل با سپاهان و پرسپولیس، شاید مهم‌ترین بخش از این لیگ برای تراکتور باشد. اگر این حقیقت را بپذیریم، صفا هادی بدترین شروع ممکن را در این فصل تجربه کرده است. او روبه‌روی سپاهان از زمین اخراج شده و مقابل پرسپولیس نیز غایب خواهد بود. صفا فصل گذشته زیر نظر قربان بردی‌اف، شروع خوبی در تبریز نداشت و حتی در تراکتور نیمکت‌نشین شد. او به مرور زمان خودش را پیدا کرد و در ادامه فصل مرد تغییرناپذیر پاکو خمز بود اما حالا اخراج در همان دیدار اول فصل و البته یک نمایش ضعیف در نقش جهان، همه چیز را برای هافبک عراقی پیچیده خواهد کرد.

آلوارو خیمنز

انتظارها از فوروارد لالیگایی تراکتور خیلی بیشتر از نمایش او روبه‌روی سپاهان بود. البته که باید به دو نکته مهم هم در این مورد توجه کرد. اول اینکه خیمنز تا امروز هرگز خارج از اسپانیا بازی نکرده و طبیعتا هماهنگ شدن با لیگ برتر برای این بازیکن زمان خواهد برد. دوم هم اینکه او اساسا همیشه یک وینگر بوده و حالا خمز تصمیم گرفت از این بازیکن در نوک حمله استفاده کند. به هر حال اولین بازی این مهاجم در لیگ برتر ایران بدون به ثمر رسیدن گل و با یک شکست

به پایان رسید.

عیسی آل‌کثیر

مهاجم سابق قرمزها به سپاهان رفت تا قرارداد دلخواهش را با این تیم امضا کند اما این قرارداد هنوز به ثبت نرسیده است. چراکه احتمالا در صورت امضای این قرارداد، طلایی‌ها از سقف قرارداد رد خواهند شد. عیسی به همین دلیل در فهرست تیمش برای دیدار اول با تراکتور قرار نداشت. به نظر می‌رسد روند عجیب بدشانسی‌های این بازیکن ادامه دارد و حالا به اصفهان کشیده شده است.

عبدا... ویسی

ناجی فصل گذشته نفت آبادان، شروع بسیار تلخی در لیگ بیست و سوم داشت. تیم او در این بازی بسیار بد بازی کرد. کیفیت نفت روبه‌روی استقلال آنقدر کم بود که این تیم از همین حالا می‌تواند یکی از گزینه‌های سقوط باشد. این نفت هیچ شباهتی به آن تیم درخشان هفته‌های پایانی فصل گذشته نداشت.