پاک  کردن  رکورد

پیروزی پنج بر صفر مقابل یمن، بهترین افتتاحیه تیم‌ ملی ایران را در تاریخ جام ملت‌های آسیا رقم زد. پیش از این، تیم‌ملی ایران در جام ملت‌های 2000 و با هدایت جلال طالبی در اولین بازی‌اش لبنان را با نتیجه چهار بر صفر شکست داده بود که این بهترین شروع ایران در جام ملت‌های آسیا محسوب می‌شد. اما شاگردان کارلوس کی‌روش دوشنبه‌شب با برتری پنج بر صفر مقابل یمن این رکورد را پاک کردند. 

    


رکورد   جدید

این اولین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا است که تیم ملی ایران در یک بازی پنج گل می‌زند. ایران در تاریخ این رقابت‌ها از یک تا هشت گل به رقبای خود زده بود و فقط جای عدد پنج در این بین خالی بود. جالب اینکه تیم هشت گله همین تیم یمن بوده که در سال 1976 با دریافت هشت گل از ایران بیشترین تعداد گل را از ایرانی‌ها خورده است. بنگلادش هفت گل، کره‌جنوبی 6 گل و حالا یمن هم پنج گل از ایران دریافت کردند تا کلکسیون ایرانی‌ها در همه اعداد کامل شود. 

    


رکورد  گل‌زنی

با پنج گلی که ایران مقابل یمن به ثمر رساند تعداد گل‌های تیم‌ ملی در تاریخ جام ملت‌های آسیا به 124 گل رسید. این آمار البته بدون احتساب گل‌های به ثمر رسیده در ضربات پنالتی حاصل شده است. ایران بیشترین گل را در رقابت‌های سال 1980 در کویت زد که موفق شد 16 بار دروازه رقبای خود را باز کند. جالب اینکه در آن دوره ایران با وجود این تعداد گل نتوانست به عنوان قهرمانی برسد و بعد از کسب سه قهرمانی جام را از دست داد.