مردم برزیل بالاخره تغییر دلخواه‌شان را روی نیمکت تیم ملی تماشا کردند و حالا بالاخره قرار شده در یک سنت‌شکنی تاریخی، یک مربی غیربرزیلی به این تیم ملحق شود. پس از شکست تیم تیته روبه‌روی کرواسی در جام جهانی، برزیلی‌ها فقط یک هدف در ذهن داشتند و آن متقاعد کردن آنچلوتی برای پیوستن به این تیم بود. 

کارلو نیز بی‌میل به نظر نمی‌رسید اما به دنبال ترک رئال مادرید نیز نبود. حالا قرار است او در پایان فصل جدید و در حقیقت، تابستان سال آینده رسما سرمربی سلسائو شود. این آخرین فصل حضور سرمربی ایتالیایی در رئال مادرید خواهد بود. مردی که در بازگشت به برنابئو، یک بار دیگر این تیم را به قهرمان رقابت‎های لیگ قهرمانان تبدیل کرد. رئال اما در فصل گذشته آن تیم درخشان همیشگی نبود و فقط توانست کوپا‌دل‌ری را ببرد. شاید به همین خاطر است که آنچلوتی به ماندن در این تیم ادامه داده و می‌خواهد یک پایان باشکوه‌تر در مادرید برای خودش رقم بزند. 

آنچلوتی در رئال، چند ستاره درجه یک برزیلی دارد و حالا با همین بازیکنان در تیم ملی برزیل خواهد بود. تیمی که در دو دهه اخیر، هرگز نتوانسته قهرمان جهان شود. کارنامه کاری این مربی، پر از افتخارات ریز و درشت به نظر می‌رسد اما قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا و جام جهانی می‌تواند او را به یکی از جاودانه‌ترین مربیان تاریخ فوتبال تبدیل کند. به نظر می‌رسد کادر فنی آنچلوتی نیز تا حدود زیادی همان کادر او در مادرید خواهد بود. او پسرش را هم به تیم ملی برزیل می‌برد و او را روی نیمکت سلسائو نیز در کنار خودش خواهد داشت. 

داویده اما تنها پسر آنچلوتی در برزیل نیست. گفته می‌شود کاکا نیز به کادر او در تیم جدیدش اضافه می‌شود. بازیکنی که زمانی در میلان، شاگرد این مربی بوده و سال‌های طلایی را با او سپری کرده است. کاکا چندین سال در عضویت تیم ملی برزیل نیز بوده و در این تیم محبوبیت بسیار زیادی دارد. 

به نظر می‌رسد همه چیز آماده است تا برزیل صاحب یک ترکیب بسیار جذاب روی نیمکتش شود. اینکه برزیلی‌ها از سنت همیشگی مربی برزیلی عبور کرده‌اند، نشان می‌دهد فوتبال این کشور پذیرفته که پیشرفت، به دیدگاه‌های متفاوتی نیاز دارد. 

آنچلوتی هم همیشه، مرد متخصص تورنمنت‌ها بوده است. او هم با میلان و هم با رئال مادرید، به بالاترین قله فوتبال اروپا رسیده و حالا می‌خواهد این کار را با برزیل و بلندترین قله فوتبال دنیا انجام بدهد. کارلتو و اسکالونی، شاید اولین چهره‌هایی هستند که حضورشان در جام جهانی بعدی از همین حالا قطعی به نظر می‌رسد. این دو مربی که به دو نسل متفاوت فوتبال نیز تعلق دارند، قبل از جام جهانی مچ‌اندازی جذابی در کوپا نیز خواهند داشت. 

با این حال فعلا برزیل برای یک سال با سرمربی موقت اداره می‌شود و آنچلوتی تابستان آینده رئال را ترک می‌کند. تنها در صورتی او زودتر به نیمکت برزیل می‌رسد که به دلایل مختلفی تصمیم به ترک زودهنگام رئال مادرید بگیرد.