همه آنهایی که مسابقه هفتم ساکرامنتو کینگز و گلدن استیت وریرز در راند اول پلی‌‌آف بسکتبال حرفه‌ای ان.بی.ای را تماشا کردند، مات و مبهوت نمایش فوق‌العاده استف کری شدند. ستاره بی‌نظیر گلدن استیت، در این بازی استثنایی بود و با یک نمایش درخشان و هنرمندانه، تیمش را به مرحله بعدی فرستاد. برای پی بردن به عظمت بازی کری، کافی است بدانیم در تمام تاریخ ان.ابی.ای هرگز بازیکنی موفق نشده بود در مسابقه هفتم یک سری، «۵۰ امتیاز» به دست بیاورد. او یک رکورد بی‌نظیر را در استادیوم ساکرامنتو خلق کرد.

 آریا طاری

 

استف؛ مهارنشدنی‌تر از همیشه

مسابقه هفتم از جذاب‌ترین سری راند اول پلی‌آف در ان.بی.ای به شدت نزدیک و جذاب شروع شد. در پایان نیمه اول، تیم میزبان امتیازهای بیشتری داشت و می‌توانست بازی را به سود خودش تمام کند اما از کوارتر سوم به بعد، موتور مرد شماره 30 گلدن استیت روشن شد و دیگر هم خاموش نشد. کری در این لحظات فقط بسکتبال بازی نمی‌کرد. او در زمین به هنرنمایی می‌پرداخت و نشان می‌داد که چرا تماشای بازی‌هایش تا این اندازه دیگران را به وجد می‌آورد. کری هم زیر سبد با پرتاب‌هایش عالی بود و هم با سه امتیازی‌های متعدد از راه‌های دور، نفس حریف را گرفته بود. او یک‌تنه کاری کرد که جو وحشتناک ورزشگاه ساکرامنتو فروکش کند. استفن یا به قول هواداران وریرز «واردل کری» تبدیل به اولین بازیکن تاریخ شد که در دیدار هفتم یک سری، 50 امتیاز به دست می‌آورد. او در این بازی 7 سه امتیازی موفق شد و 6 پاس هم به هم‌تیمی‌ها داد تا یک شب رویایی را پشت سر بگذارد. این بهترین عملکرد یک بازیکن وریرز در مرحله پلی‌آف در تاریخ این باشگاه نیز به شمار می‌رفت. استف که تا امروز چهار انگشتر قهرمانی در ان.بی.ای دارد، حالا به بردن حلقه پنجم فکر می‌کند. این آخرین فصل مثلث طلایی او، دریموند گرین و کلی تامپسون است. چراکه دریموند در پایان فصل راهی اروپا خواهد شد.

کوان لونی، دنیس رادمن بازگشت!‌

نمایش خیره‌کننده استف کری، تنها دلیل پیروزی وریرز در این جدال سخت نبود. کوان لونی نیز زیر سبد استثنایی ظاهر شد. او با 22 ریباند در یک مسابقه، خاطره دنیس رادمن افسانه‌ای را زنده کرد. لونی 10 ریباند هجومی داشت و زیر سبد همه مشکلات را برای گلدن استیت حل می‌کرد. بدون شک پس از کری، لونی دومین بازیکن شاخص وریرز در این سری سخت و جذاب روبه‌روی یکی از بهترین تیم‌های این فصل به شمار می‌رفت.

استیو کر؛ یک رکورد اعجاب‌آور

سرمربی گلدن استیت که خودش زمانی در عضویت یکی از بهترین تیم‌های تاریخ یعنی شیکاگوبولز دهه 90 میلادی بوده، با شکست دادن دستیار سابقش برای نوزدهمین بار فاتح یک سری در پلی‌آف ان.بی.ای شده است. جالب است بدانید که وریرز با هدایت این مربی، هرگز در پلی‌آف منطقه غرب یک سری را واگذار نکرده است. در حقیقت تیم استیو کر یا اصلا به پلی‌آف نرسیده و یا اگر به پلی‌آف رسیده، راهی دیدار فینال ان.بی.ای شده است. آنها در صورت شکست دادن دو حریف بعدی‌شان، می‌توانند این رکورد استثنایی را حفظ کنند. در حقیقت تا امروز حتی یک تیم از کنفرانس غرب ان.بی.ای، نتوانسته گلدن استیت را در مجموع هفت بازی شکست بدهد. به همین خاطر است که آنها به عنوان یکی از بهترین فرنچایزهای تاریخ به یاد آورده خواهند شد. همان‌طور که استف کری یکی از بهترین پوئنت‌گاردهای تاریخ است. بعد از این نمایش تاریخی حتی خیلی‌ها از این بازیکن به عنوان بهترین پوئنت‌گارد تاریخ نام برده‌اند.

این تیم دوست‌داشتنی

اگرچه ساکرامنتو خیلی زود رقابت‌های این فصل را ترک کرد اما عملکرد آنها در طول مسابقه‌ها فراتر از حد انتظار بود. این تیم در فصل عادی، بسیار خوب ظاهر شد و همین اتفاق موجب شد عنوان بهترین مربی رقابت‌های ان‌.بی‌.ای در این سال به مایک براون برسد. هواداران کینگز هم با وجود این شکست، از عملکرد تیم جوان‌شان کاملا راضی هستند. تیمی که شاید حریف تجربه گلدن استیت نشد اما در این سری عملکرد بسیار خوبی داشت. ستاره‌هایی مثل سابونیس، دی آرون فاکس، کیگان ماری و مالیک مانک، می‌توانند آینده درخشانی در این تیم داشته باشند. کینگز با کمی تجربه می‌تواند حتی در آینده شانس بردن انگشتر قهرمانی در ان.بی.ای را هم به دست بیاورد.

کری و لبران، این هیجان وصف‌ناپذیر

با صعود سخت گلدن استیت، حالا رقابت بی‌نظیر بین این تیم و لس‌آنجلس لیکرز در مرحله بعدی شکل می‌گیرد. این یعنی استف کری و لبران جیمز که چندین بار در فینال‌های ان.بی.ای با هم روبه‌رو شده‌اند، یک برخورد جذاب را پشت سر خواهند گذاشت. این دو تیم با کنار زدن ممفیس و ساکرامنتو، نشان داده‌اند که با وجود لغزش‌هایی در طول فصل، هنوز مدعی قهرمانی هستند. بدون شک هواداران بسکتبال از برخورد دوباره این دو سوپراستار به وجد خواهند آمد. آدم فضایی دنیای بسکتبال روبه‌روی پادشاه ان.بی.ای قرار می‌گیرد تا یک دوئل فوق‌العاده بین آنها خلق شود.