آریا رهنورد

سرنوشت قهرمانی لالیگا از مدت‌ها قبل مشخص شده اما با این وجود هر روز ماجراهای جذابی در هفته‌های شلوغ و فشرده لیگ اسپانیا اتفاق می‌افتد. این هفته، کریم بنزما دوباره در ترکیب کهکشانی‌ها درخشید و ژاوی با استفاده از یک بازیکن ۱۵ ساله خبرساز شد. مارک آندره تراشتگن نیز یک رکورد مهم را شکست و سیمئونه خشمگینانه‌ترین مصاحبه ممکن را انجام داد. در ادامه این فصل لالیگا، جنگ سهمیه و سقوط همچنان ادامه دارد اما با تغییرات احتمالی رئال و بارسا، به نظر می‌رسد نبرد قهرمانی فصل آینده در اوج هیجان دنبال خواهد شد.

هت‌تریک هت‌تریک‌ها

هت‌تریک کریم بنزما روبه‌روی آلمریا، دوباره آماده‌ترین نسخه از این بازیکن را ساخته است. او در این ماه میلادی سه بار از جمله برابر بارسا هت‌تریک کرده و دوباره به همان مهاجم مرگبار همیشگی تیدیل شده است. تا قبل از شروع سال جدید میلادی و وقفه جام جهانی، کاملا محال به نظر می‌رسید که بنزما در جدول گلزنان لالیگا حتی به لواندوفسکی نزدیک شود اما حالا ماجرا فرق کرده و این دو نفر در حال نزدیک شدن به هم هستند. جنگ این دو شماره ۹ گلزن برای بردن جایزه پی‌چی‌چی در ادامه فصل بسیار دیدنی خواهد بود. حالا کریم مثل سایه در تعقیب مهاجم لهستانی بارسا است و قصد دارد همانند فصل گذشته کفش طلای فوتبال اسپانیا را از آن خودش کند.

یمال، مسی جدید؟

در جریان پیروزی چهار گله این هفته بارسا برابر بتیس، ژاوی تعویض جالبی انجام داد و یک بازیکن ۱۵ ساله را به ترکیب تیم اضافه کرد. لامین یمال که به جای گاوی وارد زمین مسابقه شده بود، حالا جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسا به حساب می‌آید. یمال در همان دقایق کوتاهی که در زمین بود یک موقعیت خوب برای گلزنی هم به دست آورد. او همچنین یک پاس بسیار خوب به دمبله هم داد که این توپ وارد دروازه نشد. لامین از پدری موناکویی و مادری گینه‌ای متولد شده و در لاماسیا رشد کرده است. پس از اولین بازی این بازیکن برای تیم اصلی باشگاه، ژاوی او را با لئو مسی مقایسه کرده است. از نگاه سرمربی بارسا، یمال بازیکنی است که با بلوغ زیاد و ترس کم فوتبال بازی می‌کند و آینده درخشانی نیز در پیش دارد.

بدون لوکا هرگز

بدترین خبر ممکن برای رئال مادرید، مصدومیت لوکا مودریچ بود. هافبک ۳۷ ساله رئال که یک فصل رویایی را سپری کرده، حالا باید چند هفته دور از میادین بماند. حضور مودریچ در فینال کوپا نیز در هاله‌ای از ابهام است. البته که رئال می‌تواند بدون این هافبک اوساسونا را ببرد اما آنها امیدوارند مودریچ به بازی سیتی برسد. چراکه حضور او در این مسابقه برای باشگاه کلیدی خواهد بود. مصدومیت مودریچ حالا فرصت را بالاخره در اختیار شوامنی قرار می‌دهد. بازیکنی که در بیشتر هفته‌های این فصل نیمکت‌نشین بوده، حالا می‌تواند بالاخره در مادرید عرض‌اندام کند. از یاد نبریم که او بازیکن فیکس تیم ملی فرانسه در جام جهانی به حساب می‌آمد.

همه آماده بازگشت لئو

رییس لالیگا خاویر تباس اخیرا اعلام کرده که بازگشت مسی یک پروژه بسیار پیچیده خواهد بود. با این حال رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا روبیالس با معرفی مسی به عنوان بهترین بازیکن دنیا، از علاقه‌اش برای حضور دوباره این نابغه در بارسا صحبت کرده است. روبیالس حتی اعلام آمادگی کرده تا در این خصوص به بارسا کمک کند و شرایط را برای این بازگشت بزرگ فراهم بیاورد. به نظر می‌رسد حضور دوباره مسی در نیوکمپ قطعی شده و آنسو فاتی باید پیراهن شماره ۱۰ را به این بازیکن پس بدهد. جالب اینکه در سمت مقابل هم مادریدی‌ها به دنبال رقم زدن یک بازگشت هستند. با توجه به احتمال بالای جدایی کارلتو و رفتن او به تیم ملی برزیل، مادرید مشغول جست‌وجوی یک مربی جدید است و قصد دارد برای بازگرداندن زیدان تلاش کند. آیا زیزو برای سومین بار هدایت رئال مادرید را بر عهده می‌گیرد؟

خشمگین مثل چولو

دیگو سیمئونه این هفته مصاحبه بسیار تندی علیه افرادی انجام داد که از سبک بازی تیم او ایراد می‌گیرند. چولو در واکنش به افرادی که سبک بازی تیم او را با رئال مادرید مقایسه می‌کنند، تاکید داشت که سبک بازی مادریدی‌ها از کیف پول‌شان می‌آید و آتلتی نمی‌تواند چنین هزینه‌های سنگینی انجام بدهد! به هر حال تیم سیمئونه فصل درخشانی را سپری نکرده و خیلی زود هم از اروپا کنار رفته است. آنها در لیگ به دنبال حفظ رده سوم هستند و بعید است که در این مسیر چالش بزرگی داشته باشند.

رکوردشکنی به سبک متس

بسته نگه ‌داشتن دروازه روبه‌روی بتیس، مارک آندره تراشتگن را صاحب یک رکورد تاریخی کرد. او حالا از رکورد کلودیو برایو در بیشترین کلین‌شیت برای بارسا در یک فصل لالیگا رد شده است. تراشتگن با ۲۴ کلین‌شیت، تاریخ‌سازی کرده و اگر در سه دیدار از ادامه لیگ هم دروازه را بسته نگه دارد، رکورد کلین‌شیت در تاریخ لالیگا را هم خواهد زد. به لحاظ فردی این بهترین فصل تراشتگن در بارسا بوده است. سنگربانی که در این فصل فقط ۱۱ گل خورده داشته و بسیار مطمئن ظاهر شده است.