شکست برابر آلاوز، یک تجربه تلخ دیگر به همه تجربه‌های ناخوشایند قبلی این فصل رئال مادرید اضافه کرد. به نظر می‌رسد رئال و بارسا در این فصل، باید قید قهرمانی در رقابت‌های لالیگا را بزنند. سوسیه‌داد با خرید ستاره‌ای مثل داوید سیلوا فعلا صدرنشین جدول لیگ اسپانیا شده و آتلتی هم این بار قدرتمندتر از همیشه به نظر می‌رسد. بزرگ‌ترین مشکل رئال مادرید در این فصل، مصدومیت‌های متوالی ستاره‌های این تیم بوده است. مشکلی که حالا به یک نفرین بزرگ برای زیزو تبدیل شده و افکار او را به بن‌بست رسانده است. این آسیب‌دیدگی باعث یک انتقاد بزرگ از این مربی هم شده‌ است. او در تابستان به راحتی با فروش ستاره‌هایی مثل اشرف حکیمی و رگیلون در کناره‌های خط دفاع موافقت کرد و خامس را نیز در اختیار اورتون قرار داد. حالا اما باشگاه به شدت با کمبود بازیکن روبه‌رو شده و در بسیاری از بازی‌ها، چاره‌ای به جز استفاده از مهره‌های مختلف در پست‌های غیرتخصصی نداشته است. جالب است بدانید تنها در دو ماه گذشته، 17 بازیکن رئال در 22 مقطع مختلف آسیب دیده‌اند. این تیم چهار تست مثبت کرونا هم داشته که ترکیب رئال را خالی و خالی‌تر کرده است.

رکورددار مصدومیت در این فصل برای رئال مادرید، ادن هازارد بوده است. ستاره‌ای که از زمان پیوستن به رئال مادرید، هرگز به فرم ایده‌آل نرسیده و به یک خرید بسیار بد برای این تیم تبدیل شده است. هازارد که در چلسی فوق‌العاده نشان می‌داد، به تنهایی در این فصل 70 روز مصدوم بوده و به بهانه‌های مختلف، دیدارهای تیمش را از دست داده است. او حالا دوباره روبه‌روی آلاوز آسیب دیده و معلوم نیست چه زمانی به میادین برمی‌گردد. هازارد به یک گرت بیل جدید برای مادریدی‌ها تبدیل شده است. آن هم بدون اینکه حتی دستاوردهای مثبت گرت بیل مثل گل‌زنی در دو فینال لیگ قهرمانان را داشته باشد. به نظر می‌رسد پیوستن به رئال، سقف آرزوهای این ستاره بوده و او پس از این اتفاق دیگر هرگز به لحاظ جسمی و زندگی حرفه‌ای، علاقه‌ای به حفظ آمادگی مطلوب از خودش نشان نداده تا حالا به مرد مغضوب مادریدی‌ها بدل شود. به نظر می‌رسد با این روند، فروش ادن در تابستان کاملا محتمل خواهد بود.

بعضی از ماجراهای مربوط به مصدومیت ستاره‌ها در رئال مادرید را می‌توان به «بدشانسی» ربط داد. با این حال به نظر می‌رسد زیدان و اعضای کادر فنی باشگاه رئال مادرید نیز به سهم خودشان در این اتفاق‌ها مقصر هستند. در ساعت‌های گذشته برخی از هوادارها، خواهان تغییر شیوه تمرین‌های تیم برای فاصله گرفتن از آسیب‌دیدن ستاره‌ها و یا تغییر اعضای کادر پزشکی باشگاه شده‌اند. واضح است که این وضعیت نمی‌تواند در رئال مادرید ادامه پیدا کند و این روند به فصل باشگاه لطمه جدی وارد خواهد کرد. دو پیروزی متوالی روبه‌روی اینتر، کابوس حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان را برای مادریدی‌ها از بین برده اما اوضاع این باشگاه در لالیگا، اصلا امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد و با این روند، بعید نیست اگر رئال این فصل را بدون فتح جام به پایان برساند.