نیازمند ملی

اگر به آمار دروازه‌بان‌ها در لیگ برتر نگاه کنیم، حضور پیام نیازمند در جام ملت‌های آسیا منطقی به نظر می‌رسد. چون بر اساس آنالیزهای سایت مرجع متریکا، او سومین دروازه‌بان موفق لیگ در نیم‌فصل اول بوده و فقط مهدی رحمتی و یک دروازه‌بان خارجی از او بالاتر ایستاده‌اند. 

نیازمند به‌عنوان پدیده تیم پیکان در ابتدای فصل راهی سپاهان شد و در تمام بازی‌های نیم‌فصل اول درون دروازه این تیم مدعی قرار گرفت. او طی 1350دقیقه دروازه‌بانی در این فصل 12گل دریافت کرده که میانگین 7/0گل خورده در هر بازی را نشان می‌دهد. نیازمند 6 بار کلین‌شیت کرده که مهم‌ترین آنها مقابل استقلال و پدیده بوده است. او 2/2 مهار موفق در هر بازی داشته و در مجموع 75درصد توپ‌هایی را که به چارچوب دروازه‌اش زده شده با موفقیت مهار کرده است. دقت پاس‌های نیازمند در شروع مجدد بازی‌ها 2/61درصد بوده که از این لحاظ نسبت به حسینی در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد اما در سایر آیتم‌ها موفق‌تر از دروازه‌بان استقلال بوده است. پیام نیازمند یک پاس کلیدی هم برای هم‌تیمی‌هایش صادر کرده تا در ایجاد موقعیت گل برای سپاهان هم یک سهمی داشته باشد. نیازمند در بازی مهم مقابل پدیده که قهرمانی نیم‌فصل را برای سپاهان به ارمغان آورد بهترین بازیکن میدان بود.


مهارهای بیشتر

بعد از درخشش در لیگ هفدهم و خلق طولانی‌ترین رکورد تاریخ در بسته نگه داشتن دروازه، کسی فکر نمی‌کرد سیدحسین حسینی در لیگ هجدهم فقط 270 دقیقه طی یک نیم‌فصل بازی کند. حسینی طی سه بازی که در دروازه استقلال ایستاده یک بار موفق به کلین‌شیت شده و در دو بازی دیگر هر بازی یک گل خورده است. 

با دریافت دو گل طی 270 دقیقه، حسینی میانگین 7/0 گل خورده طی هر بازی را به جا گذاشته که با میانگین گل‌های خورده پیام نیازمند دقیقا مساوی است. البته نیازمند برای رسیدن به این رکورد مهارهای بیشتری داشته و مقابل 2/2 مهار او در هر بازی، حسینی در هر مسابقه 7/1 بار موفق به دفع توپ شده است. درصد مهارهای موفق حسینی 4/71 درصد است که نسبت به نیازمند در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. در آیتم «دقت پاس» اما چنان که اشاره شد حسینی عملکرد بهتری نسبت به نیازمند داشته و 71 درصد پاس‌هایش را درست به مقصد رسانده است. در حالی که این درصد برای پیام نیازمند فقط 2/61 درصد بوده است. حسینی در مجموع امتیاز 87/6 را از سایت متریکا دریافت کرده اما به‌دلیل آنکه در کمتر از یک‌سوم بازی‌های تیمش حاضر بوده جایی در صدر جدول دروازه‌بان‌ها ندارد و نیازمند با امتیاز 85/6 در رتبه سوم ایستاده است.