وقتی آرسنال در پایان نیمه اول دربی خانگی لندن با شکست راهی رختکن شد، هواداران باشگاه نگران تیم‌شان نبودند. آنها به خوبی می‌دانستند که تیم اونای امری، متخصص نتیجه‌ گرفتن در نیمه‌های دوم است. 

درست همین اتفاق در جریان بازی نیز رخ داد. تیمی که نیمه اول را با شکست یک بر صفر به پایان رسانده بود، در نیمه دوم سه بار دروازه هوگو لوریس را باز کرد و یک پیروزی بزرگ را جشن گرفت. قرمزهای شمال لندن در این فصل، رکورد حیرت‌آوری را به نام خودشان ثبت کرده‌اند. 

این تیم هرگز در «نیمه اول» یک مسابقه لیگ برتر در این فصل برنده نشده و تک تک پیروزی‌هایش را در نیمه دوم به دست آورده است. اوبامیانگ ستاره اصلی این روزهای توپچی‌ها به شمار می‌رود. بازیکنی که در 10 شوت اخیرش در رقابت‌های لیگ برتر، 10 گل به ثمر رسانده و در 11 سال گذشته، اولین فوتبالیستی‌ است که چنین آمار فوق‌العاده‌ای به دست می‌آورد. 

با وجود درخشش اوبا اما، رهبر اصلی فصل درخشان آرسنال، هیچ‌کس به جز «اونای امری» نیست. او در بازی‌خوانی تخصص ویژه‌ای دارد و با قدرت تفکر سریع، می‌تواند بلافاصله بازی حریف را خنثی کند. او در این فصل متبحرترین مربی در نیمه مربیان بوده و به خوبی توانسته این قابلیت را به خدمت تیم دربیاورد.

گروهی از آرسنالی‌ها تصور می‌کردند این تیم پس از جدایی ونگر، وارد دوران گذار خواهد شد و به شدت افت خواهد کرد.

 وقتی توپچی‌ها فصل را با دو شکست متوالی مقابل منچسترسیتی و چلسی آغاز کرد، به نظر می‌رسد امری نیز به سرنوشت جانشین سر الکس فرگوسن یعنی دیوید مویس دچار خواهد شد اما آرسنال بعد از باخت به چلسی، دیگر در هیچ نبردی شکست نخورده است. آنها سابقه 11 پیروزی متوالی را در کارنامه دارند و در 18 بازی اخیر، هرگز طعم شکست را نچشیده‌اند. 

آرسنال امشب در حالی برای نبرد با منچستریونایتد آماده می‌شود که در جدول رده‌بندی لیگ هشت امتیاز بیشتر از این باشگاه به دست آورده است. قرمزهای لندن حالا دربین چهار تیم بالای جدول حضور دارند و در فاصله هشت امتیازی منچسترسیتی صدرنشین قرار گرفته‌اند. 

اونای امری، تنها نتایج آرسنال را تغییر نداده است. او موفق شده در همین زمان کوتاه، ذهنیت بازیکنان و واکنش‌های تماشاگران را کاملا عوض کند. حالا توپچی‌ها جاه‌طلب‌تر از همیشه هستند و به خوبی می‌دانند که در صورت پیروزی در جدال امشب اولدترافورد، در صف مدعیان قهرمانی قرار می‌گیرند. 

یونایتد بعد از خروج سر الکس، هنوز هم نتوانسته راه را پیدا کند و همچنان در وضعیت ناامیدکننده‌ای به سر می‌برد. آرسنال اما به سرعت پس از خروج ونگر، به بهترین جواب ممکن رسید و توانست بهترین جایگزین را برای پروفسور فرانسوی انتخاب کند. شیاطین سرخ در هر دو بازی گذشته، آرسنال را شکست داده‌اند اما حالا اونای امری با انگیزه‌های بسیار زیادی روی نیمکت توپچی‌ها نشسته و برای اولین تقابل با منچستریونایتد آماده می‎‌شود. 

آرسنال در سه سال گذشته، نتوانسته یونایتد را در زمین حریف شکست بدهد اما حالا شاید زمان انجام یک کار بزرگ برای این تیم از راه رسیده باشد.