نگار رشیدی

لیگ برتر فوتبال بانوان هم سرانجام به پایان رسید و بعد از 18 هفته مسابقه، تیم قهرمان جام را بالای سر برد. اگرچه این لیگ باز هم یک قهرمان کاملا آشنا دارد اما به جرات می‌توان گفت که دیدارهای لیگ برتر بانوان از گذشته نزدیک‌تر شده و حالا تیم‌های زیادی اهمیت حضور در این رده را درک کرده‌اند. شاید خیلی زود با ورود اسم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس، لیگ برتر بانوان در ایران جذابیت و هیاهوی بیشتری نیز به دست بیاورد. لیگی که به شکل محسوسی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. شاید تنها نقطه منفی این لیگ، حاضر نشدن چند تیم در هفته‌های پایانی بود اما به طور کلی این فصل، جذابیت بسیار زیادی داشت.

خاتون بم، 9 از 15

با 9 قهرمانی در 15 دوره از لیگ برتر بانوان، خاتون بهترین تیم بانوان در فوتبال ایران به حساب می‌آید. تیمی که در این فصل هم مثل همیشه درخشان ظاهر شد و با شایستگی روی سکوی اول این رقابت‌ها قرار گرفت. انتظار می‌رفت در این فصل، رقابت نزدیکی بین خاتون با سپاهان و سیرجان شکل بگیرد و این اتفاق هم رخ داد اما باز هم این بمی‌ها بودند که در فاصله دو هفته به پایان لیگ برتر، قهرمانی را جشن گرفتند. در لیگ 10 تیمی بانوان، خاتون با زدن 9 گل به پیکان البرز در هفته شانزدهم قهرمان شد تا دو بازی دیگر برای این تیم تشریفاتی باشند. آنها اما این دو بازی را هم بردند تا با قدرت روی سکوی اول این رقابت‌ها قرار بگیرند.

پوکری که خانم گل را عوض کرد

تصور می‌شد در این دوره از لیگ بانوان نیز زهرا قنبری کفش طلایی را از آن خودش کند اما در هفته هفدهم و در حالی که خاتون بم با ترکیب دومش به زمین مسابقه رفته بود، افسانه چترنور چهار بار دروازه پالایش گاز ایلام را باز کرد و ناگهان روی سکوی اول بهترین گلزنان فصل قرار گرفت. چترنور با این چهار گل، 24 گله شد تا یک فصل درخشان را پشت سر بگذارد. آمار او در قیاس با بهترین گلزنان لیگ برتر مردان فوق‌العاده به نظر می‌رسد. از آن‌جایی که هر دو نتیجه شهرداری سیرجان و خاتون بم در هفته پایانی با آرای انضباطی تعیین شدند، این آمار تغییر نکرد و در نهایت این افسانه چترنور بود که بهترین گلزن این فصل رقابت‌های لیگ بانوان ایران لقب گرفت.

خاتون، زلزله‌ای برای بم به شمار می‌رود. یک تیم درخشان که با شایستگی مطلق قهرمان شده و یک مراسم بسیار زیبا و باشکوه نیز داشته است. خاتون در 18 بازی این فصل حتی یک بار هم بازنده نشد

تونل برای تیم قهرمان

یکی از اتفاقات جذاب هفته‌های پایانی لیگ برتر بانوان، تشکیل تونل برای تیم قهرمان لیگ بود. چند روز بعد از مسجل شدن قهرمانی خاتون، تیم ایساتیس فارس برای این تیم تونل زد و قهرمانی‌اش را تبریک گفت. اتفاقی که شاید در رده مردان به ندرت دیده می‌شود. به هر حال همه بانوان می‌دانند که کمک به توسعه فوتبال بانوان و موفقیت این رشته ورزشی، در نهایت به سود همه خواهد بود. این تازه شروع راه است و انتظار می‌رود اتفاقات زیادی در آینده برای این رده در فوتبال ایران رقم بخورد.

این مربی قدرندیده

موفقیت بزرگ خاتون باز هم با هدایت مرضیه جعفری به دست آمد. یک مربی که هرگز به اندازه توانایی و استعدادهای واقعی‌اش قدر ندیده است. اگر او تا این اندازه در خاتون موفق بوده، معلوم نیست چرا این مربی را به تیم ملی نمی‌برند؟ مرضیه جعفری ثابت کرده است که در قامت یک مربی، استعدادهای زیادی دارد و می‌تواند به رشد فوتبال بانوان در ایران کمک کند. با این وجود، فعلا افراد دیگری هدایت تیم ملی را بر عهده دارند. شاید وقتش رسیده که فدراسیون تصمیم دیگری بگیرد و الگوی موفقیت خاتون را برای تیم ملی نیز تکرار کند.

جشن بزرگ یک تیم شایسته

خاتون، زلزله‌ای برای بم به شمار می‌رود. یک تیم درخشان که با شایستگی مطلق قهرمان شده و یک مراسم بسیار زیبا و باشکوه نیز داشته است. خاتون در 18 بازی این فصل حتی یک بار هم بازنده نشد. آنها عنوان بهترین خط حمله لیگ را به سپاهان سپردند اما در این 18 بازی، فقط پنج گل دریافت کردند و در فاز دفاعی یک تیم خارق‌العاده بودند. همین آمار دفاعی شگفت انگیز، خاتون را در اوج قرار داد تا این تیم باز هم بتواند روی سکوی اول فوتبال بانوان برود. 16 برد در 18 بازی، تجربه‌ای درخشان و جذاب برای این تیم بود.

جشنی برای نایب قهرمانی!

باشگاه سپاهان هم در پایان این فصل، جشن گرفت اما برای نایب قهرمانی. شاید این اتفاق کمی عجیب بود اما به هر حال آنها نیز فصل خوبی را سپری کردند و باشگاه با این حرکت تصمیم گرفت از ستاره‌هایش تقدیر کند. سپاهان که چند ستاره ملی‌پوش مثل زهره کودایی دارد، فصل را خوب شروع نکرد و در هفته‌های اول چند امتیاز از دست داد. تیم مریم ایراندوست اما از همین حالا یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر بانوان خواهد بود. آنها کار کردن در این سطح را نسبت به قبل جدی‌تر گرفته‌اند.