اژدها، پودر شد!

همه آنهایی که از نبردهای کم گل هفته گذشته لیگ قهرمانان شاکی بودند، این سه‌شنبه با رد و بدل شدن هفت گل در آنفیلد غرق در لذت شدند. مسابقه عجیبی که ۲۰ دقیقه ابتدایی‌اش هیچ ربطی به ۷۰ دقیقه بعدی‌اش نداشت. به نظر می‌رسید لیورپول در آستانه رسیدن به یک پیروزی پرگل و یک‌طرفه باشد اما از یک جایی به بعد، مسیر بازی عوض شد و این رئال بود که یکی از جذاب‌ترین کام‌بک‌های تاریخ را خلق کرد. آنها اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان هستند که آنفیلد را با زدن پنج گل ترک می‌کنند.

آریا رهنورد

 

این زنگ پایان بود؟

لیورپول فصل ناامیدکننده‌ای را سپری کرده اما دو پیروزی متوالی روبه‌روی اورتون و نیوکاسل، آنها را به نبرد با مادرید امیدوار کرده بود. با این حال این تیم مقابل رقیبش در آخرین فینال لیگ قهرمانان، به معنی واقعی کلمه تحقیر شد. خوردن پنج گل در آنفیلد، هرگز در یک بازی اروپایی رخ نداده بود. این چیزی شبیه یک زلزله سهمگین برای کلوپ و تیمش به شمار می‌رفت. به نظر می‌رسد رفته رفته نشانه‌هایی از پایان عصر طلایی لیورپول در حال نمایان شدن باشد.

بهتر از نیمار، به یاد کریستیانو

رئال مادرید، بازی را در یک شوک بزرگ شروع کرد. آنها در همان دقایق ابتدایی گل خوردند و چند لحظه بعد با اشتباه وحشتناک کورتوآ دومین گل را نیز دریافت کردند. شاید هر تیم دیگری در این شرایط فرو می‌ریخت اما پادشاه فوتبال اروپا دلیلی برای تسلیم شدن نداشت. یک ضربه سنگین، درست همان چیزی بود که رئال را به بازی برگرداند. وینیسوس جونیور نشان داد که چه فوتبالیست بزرگ و درجه یکی است. او در یک لحظه، مسیر بازی را کاملا عوض کرد. وینی این روزها حتی بهتر از نیمار است. ستاره‌ای که شادی ویژه رونالدو را نیز روبه‌روی هواداران لیورپول به نمایش گذاشت.

تیمی که نیمکت ندارد

شاید خیلی‌ها این شکست را نتیجه ضعف دفاعی جو گومز بدانند اما به نظر می‌رسد یکی از مشکلات جدی لیورپول، دست خالی کلوپ روی نیمکت باشد. با مصدومیت چند ستاره مهم مثل لوئیس دیاس، کلوپ خیلی دیر تعویض کرد. با نمایش بسیار بد فیرمینو و ژوتا، مشخص شد که چرا این مربی علاقه‌ای به تعویض کردن نداشته است. به نظر می‌رسد مهره‌های نیمکت‌نشین لیورپول، فاصله بسیار زیادی با فرم ایده‌آل دارند. این تیم قدرت تغییر شرایط بازی از روی نیمکت را از دست داده است.

موتور کریم روشن شد

رسیدن رئال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان، موتور کریم بنزما را هم روشن کرده است. بازیکنی که این اواخر مصدوم بوده و حالا دوباره به یک مهره کلیدی برای رئال تبدیل شده است. بنزما در آنفیلد، دو بار موفق به گلزنی شد. او با دریبل زدن آلیسون، تسلط ویژه‌اش را نشان داد تا در یک نبرد اروپایی دیگر رئال را به سمت پیروزی ببرد. به نظر می‌رسد حتی زدن دو گل به رئال، نمی‌تواند آتش سهمگین این تیم را خاموش کند. آنها در خط حمله، تیمی استثنایی به نظر می‌رسند.

یک دلیل برای امیدواری

خیلی از ستاره‌های لیورپول در این بازی، در حد و اندازه خودشان ظاهر نشدند. این نمایش ضعیف به خصوص در خط دفاعی کاملا نمایان بود. با این حال استفاده از هافبک جوانی مثل بایچتیچ، قرمزها را به آینده امیدوار کرد. حالا که ستاره‌هایی مثل تیاگو و آرتور مصدوم هستند، کلوپ چاره‌ای جز اعتماد به این بازیکن جوان نداشت و او زیر فشار، پاس‌های بلند بسیار خوبی داد. خیلی از انگلیسی‌ها، این بازیکن صربستانی را حتی با وجود شکست ستایش کردند. خیلی‌ها هم از ظهور یک پل اسکولز جدید در فوتبال انگلیس و البته در تیم رقیب منچستریونایتد حرف زدند!‌

رئال مادرید، بازی را در یک شوک بزرگ شروع کرد. آنها در همان دقایق ابتدایی گل خوردند و چند لحظه بعد با اشتباه وحشتناک کورتوآ دومین گل را نیز دریافت کردند. شاید هر تیم دیگری در این شرایط فرو می‌ریخت اما پادشاه فوتبال اروپا دلیلی برای تسلیم شدن نداشت

کارلتو   و   لیورپول، تسویه حساب شخصی

داستان آنچلوتی و لیورپول هم داستان جالبی به نظر می‌رسد. او تلخ‌ترین شکست زندگی‌اش را روبه‌روی همین تیم تجربه کرده است. آنچلوتی در جریان حماسه استانبول، سرمربی میلان بود و تیمش بعد از زدن سه گل، قربانی بازگشت بزرگ تیم انگلیسی شد. او البته دو سال بعد انتقامش را گرفت و در فینال لیگ قهرمانان این تیم را شکست داد اما به نظر می‌رسد خشم او از قرمزها هنوز پابرجا مانده است. کارلتو بعد از برد فصل گذشته مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان، حالا ضربه بزرگ دیگری به لیورپول زده و یک بازگشت بزرگ را نیز برابر این تیم جشن گرفته است.

لوکا، او معجزه است

چطور می‌توان در 37 سالگی نیز این‌چنین خطوط دفاعی حریف را نابود کرد؟ فقط لوکا مودریچ این راز را می‌داند. چراکه او هنوز هم در زمین مسابقه متوقف‌نشدنی است. لوکا روبه‌روی لیورپول هم درست مثل یک معجزه بود. او برای درخشیدن در این بازی به تونی کروس هم نیاز نداشت و یک نمایش فوق‌العاده دیگر را برای رئال مادرید پشت سر گذاشت. لوکیتا هنوز با صلابت یک ستاره 19 ساله فوتبال بازی می‌کند. شاید این بازیکن حتی تا 40 سالگی هم در مادرید بماند و به درخشش در ترکیب کهکشانی‌ها ادامه بدهد.