آریا رهنورد

رقابت پرسپولیس با سایر مدعیان در جدول رده‌بندی لیگ برتر، حالا به اوج فشردگی رسیده است. این تیم به دلیل تفاضل کم‌تر، پشت سر سپاهان قرار گرفته و استقلال نیز با فاصله کمی در تعقیب این دو تیم قرار دارد. یحیی و تیمش به خوبی می‌دانند که یک لغزش ساده، همه چیز را از آنها خواهد گرفت. رقم زدن تنها کام‌بک هفته گذشته لیگ برتر روبه‌روی نفت، این تیم را دوباره به مسیر پیروزی برگردانده است. آنها امروز مقابل تیمی قرار می‌گیرند که هفته گذشته زمین مسابقه با تراکتور را در آخرین لحظات به عنوان تیم بازنده ترک کرده است.

وعده مهدی تاج چه شد؟

همین هفته گذشته بود که مهدی تاج وعده ورود بانوان به استادیوم آزادی برای تماشای دیدارهای لیگ برتری را داد. او در کردستان اعلام کرد که این اتفاق از همین هفته رخ می‌دهد اما نه‌تنها چنین اتفاقی رقم نخورده، بلکه ظرفیت حضور سایر تماشاگرها نیز در استادیوم کم شده است. در خبرها از اختصاص ظرفیت 30 درصدی برای استادیوم خبر می‌دهند اما در واقعیت فقط پنج هزار بلیت برای دیدار پرسپولیس و هوادار فروخته می‌شود. چطور حساب و کتاب کردید که 30 درصد 80 هزار نفر به پنج هزار نفر رسید؟ در این صورت ورزشگاه آزادی باید ظرفیتی 15 هزار نفری داشته باشد! انتظار می‌رفت ورود دوباره تماشاگرها دیدارهای لیگ برتر را جذاب کند اما اسم این اتفاقی که این روزها رقم می‌خورد، ورود تماشاگر به ورزشگاه نیست. صدای پنج هزار نفر هم در یک استادیوم 80 هزار نفری به کسی نخواهد رسید.

از دبل تا دبل؟

پرسپولیس فصل گذشته دو نبرد بسیار سخت را روبه‌روی هوادار سپری کرد و در هر دو بازی نیز به تساوی رسید. بازی اول با ماجرای هند جنجالی محمدجواد محمدی خبرساز شد و بازی دوم نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید. آن روزها رضا عنایتی روی نیمکت این باشگاه دیده می‌شد. پرسپولیس اما در دیدار رفت این فصل، طلسم هوادار را شکست و بالاخره اولین بردش روبه‌روی این حریف را با قدرت به دست آورد. حالا قرمزها به دنبال این هستند که درست مثل فصل گذشته، روبه‌روی هوادار دبل کنند. فصل گذشته هر دو بازی دو تیم به تساوی کشیده شد و این بار نیز پرسپولیس به دنبال بردن هر دو بازی رفت و برگشت است. در مقابل نیز هوادار برای به دست آوردن اولین پیروزی تاریخش مقابل پرسپولیس به زمین می‌رود.

شیخ لوکادیا

در نیم‌فصل اول لیگ برتر، لوکادیا اولین گل پرسپولیس را به هوادار زد. او که تازه مقابل نفت درخشش را در لباس قرمز شروع کرده بود، دروازه هوادار را نیز باز کرد. مسئولیتی که حالا به شیخ دیاباته سپرده خواهد شد. بازیکنی که اتفاقا درخشش برای پرسپولیس را روبه‌روی نفت شروع کرده و بعد از دبل هفته گذشته، روحیه بسیار خوبی دارد. دیاباته می‌داند که فاصله زیادی نیز با صدر جدول گلزنان ندارد. او با درخشش متوالی در چند هفته، می‌تواند دومین کفش طلا را نیز از فوتبال ایران بگیرد.

یک دفاع سخت

به نظر می‌رسد تیم ساکت الهامی در این مسابقه نیز روی توانایی‌های دفاعی‌اش حساب باز می‌کند. تیمی که روبه‌روی تراکتور نیز خیلی خوب دفاع کرد اما از این روش نتیجه نگرفت. چراکه در آخرین ثانیه‌ها گل خورد و تسلیم شد. درباره هوادار نکته جالبی وجود دارد. این تیم در هیچ‌کدام از نبردهای این فصل نتوانسته بیشتر از یک گل به ثمر برساند. در حقیقت آنها در هیچ مسابقه‌ای از عدد یک در مقابل تعداد گل‌های زده عبور نکرده‌اند. به نظر می‌رسد یحیی درست مثل دیدار قبلی مقابل دفاع فشرده حریف، از حضور همزمان دو مهاجم اصلی تیمش استفاده کند. عیسی و شیخ احتمالا باز هم در ترکیب اصلی تیم دیده شوند. بعید نیست خرید جدید این باشگاه یعنی پریرا نیز برای دقایقی در این نبرد خانگی به بازی گرفته شود.