آریا رهنورد

در شروع فصل جدید لیگ برتر، پرسپولیسی‌ها به یک رکورد تاریخی دست پیدا کرده‌اند. آنها با پیروزی در 12 مسابقه خانگی متوالی، توانسته‌اند از رکورد بردهای پیاپی در خانه در تاریخ لیگ برتر عبور کنند. درخشش در نبردهای خانگی، یکی از کلیدی‌ترین دلایل قهرمانی فصل گذشته سرخ‌ها در رقابت‌های لیگ برتر به شمار می‌رفت. آنها این موفقیت را در حالی به دست آوردند که در این 12 مسابقه، حتی یک تماشاگر هم نداشتند. تیم یحیی در آزادی، تیم فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد. تیمی که به هیچ حریفی باج نمی‌دهد و همه مهمان‌ها را از دم تیغ می‌گذراند.

بازی اول؛ طلا و مس

سپاهان اصفهان تا امروز، آخرین تیمی است که توانسته پرسپولیس را در یک مسابقه خانگی در استادیوم آزادی متوقف کند. دو هفته بعد از تساوی بدون گل با تیم محرم در فصل گذشته، قرمزها روبه‌روی مس رفسنجان قرار گرفتند و در یک مسابقه به شدت سخت و نزدیک، این حریف را شکست دادند. مسابقه در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید و این تساوی تا حوالی دقیقه 50 هم ادامه داشت اما ارسال امید عالیشاه و ضربه سر جلال حسینی، پرسپولیس را برنده این مسابقه کرد. در لحظات پایانی این جدال هم حسین کریم‌زاده از زمین اخراج شد تا مس رفسنجان 10 نفره به بازی ادامه بدهد.

بازی دوم؛ برد نورانی

مسابقه بعدی پرسپولیسی‌ها در خانه، روبه‌روی تیم منسجم جواد نکونام انجام شد. فولاد آن روزها تیم آماده‌ای به نظر می‌رسید و قصد داشت برای میزبانش، دردسر درست کند. مهدی عبدی در نیمه اول، گل اول مسابقه را وارد دروازه فولاد کرد. اواسط نیمه دوم اما لوسیانو پریرا با یک پنالتی، کار را به تساوی کشاند تا پرسپولیس در آستانه از دست دادن دو امتیاز حساس قرار بگیرد. با این حال احمد نوراللهی در دقیقه 77، گل بسیار مهمی را برای تیمش زد و از فشار انتقادهایی که آن روزها علیهش مطرح می‌شد هم فاصله گرفت. این یک برد حساس و مهم دیگر برای سرخ‌ها به شمار می‌رفت.

بازی سوم؛ احمد ناجی می‌شود

باز هم احمد نوراللهی و باز هم یک گل لحظه آخری در آزادی، پرسپولیسی‌ها را صاحب یک برد حیاتی کرد. آنها این بار روبه‌روی ماشین‌سازی تبریز به میدان رفتند و انتظار مسابقه ساده‌ای را داشتند اما ماشین عملکرد بسیار خوبی را از خودش به نمایش گذاشت. وحید امیری گل اول این مسابقه را زد اما پنالتی پیمان بابایی، گل‌های دو تیم را برابر کرد. نوراللهی که آن روزها در تیم یحیی صاحب نقش هجومی‌تری شده بود، در دقیقه 93 گل برتری تیمش را به ثمر رساند تا فشار از روی دوش قرمزها برداشته شود و پرسپولیس از عادت بردن در خانه دست نکشد.

بازی چهارم؛ همان همیشگی

شاید باورنکردنی باشد اما روند بردهای حداقلی پرسپولیس در خانه باز هم با درخشش تکراری نوراللهی ادامه پیدا کرد. آنها این بار با یک ترکیب کاملا تدافعی از پیکان روبه‌رو شدند و کار سختی برای عبور از لایه‌های دفاعی تیم مهدی تارتار داشتند. تارتار با انگیزه‌های زیادی روی نیمکت پیکان نشسته بود و به هیچ وجه نمی‌خواست روبه‌روی پرسپولیس شکست بخورد. با این وجود احمد نوراللهی در شروع نیمه دوم، گل برتری تیمش را وارد دروازه حریف کرد. احمد در آن مقطع با اختلاف، بهترین گل‌زن فصل پرسپولیس به شمار می‌رفت. آماری که برای یک هافبک میانی فوق‌العاده به نظر می‌رسید.

بازی پنجم؛ هنر ساده بردن

خودروساز بعدی لیگ برتر هم در آزادی به سرنوشت پیکان دچار شد. نارنجی‌ها در تهران نمایش نسبتا خوبی داشتند و روبه‌روی پرسپولیس، مستحکم نشان دادند. با این حال گل زودهنگام سیدجلال حسینی روی پاس سیامک نعمتی، برای شکست خوردن این تیم کافی بود. پرسپولیس یحیی در دومین دقیقه آن جدال به گل رسید و توانست این گل را تا پایان مسابقه حفظ کند تا سه امتیاز حساس دیگر را در خانه به دست بیاورد.

بازی ششم؛ درخشش تازه‌واردها

شهریار مغانلو و مهدی ترابی که در نیم‌فصل به پرسپولیس ملحق شده بودند، شروع بردهای متوالی این تیم در نیم‌فصل دوم لیگ برتر را رقم زدند. در این نبرد خانگی با نفت مسجدسلیمان، امید عالیشاه خیلی زود یک پنالتی را خراب کرد اما مهدی ترابی اولین گل مسابقه را به ثمر رساند و بعد از گل تساوی میثم تهی‌دست، این وحید امیری بود که روی پاس شهریار مغانلو، تیم یحیی را در این مسابقه به برتری رساند. دقایق پایانی این جدال برای پرسپولیس به شدت نفس‌گیر شد. چراکه سیامک نعمتی با دریافت کارت زرد دوم، زمین مسابقه را ترک کرد.

بازی هفتم؛ بازگشت عیسی

هفتمین برد متوالی سرخ‌ها در آزادی، روبه‌روی نساجی مازندران به دست آمد. تیمی که آن روزها شرایطی نسبتا بحرانی را تجربه می‌کرد. اتفاق خوب آن نبرد برای هواداران پرسپولیس، بازگشت دوباره عیسی آل‌کثیر به فهرست مهره‌های گل‌زن تیم بود. عیسی که آن روزها از محرومیت برمی‌گشت، در دقیقه نود و یکم، گل دوم تیمش را وارد دروازه نساجی کرد. گل اول آن مسابقه را برای پرسپولیس، مهدی ترابی به ثمر رسانده بود.

آلومینیوم اراک تنها تیمی بود که فصل گذشته موفق به شکست دادن پرسپولیس شد. سرخ‌ها اما انتقام‌شان را در دیدار برگشت از این حریف گرفتند و با گل‌های مهدی ترابی و شهریار مغانلو، رقیب اراکی‌شان را شکست دادند

بازی هشتم؛ به شیرینی دربی

تیم گل‌محمدی در ادامه بردهای متوالی و جذابش در استادیوم آزادی، رقیب دیرینه را هم شکست داد. نبرد بین تیم‌های فرهاد و یحیی، دیدنی از آب درآمد و هر دو تیم موقعیت‌های نسبتا خوبی روی دروازه حریف ساختند. اوایل نیمه دوم بود که عیسی با یک ریباند دقیق، توپ را به تور دروازه استقلال رساند و شاگردان فرهاد برخلاف دربی رفت، این بار دیگر موفق شدند تا پایان مسابقه این گل را حفظ کنند. گل سه امتیازی عیسی، پرسپولیس را به جدی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر بیستم تبدیل کرد و یک پیروزی حیاتی را برای سرخ‌ها رقم زد.

بازی نهم؛ بالاخره گلباران

در هر هشت مسابقه گذشته، پرسپولیس هرگز نتوانسته بود بیشتر از دو گل به ثمر برساند. این اتفاق اما سرانجام در دیدار خانگی با گل گهر سیرجان به وقوع پیوست. امیر قلعه‌نویی و تیمش که در مسابقه رفت به سختی به پرسپولیس باخته بودند، برای جبران به بازی برگشت قدم گذاشتند اما باز هم زمین را با دست‌های خالی ترک کردند. مهدی ترابی دو بار در نیمه اول آن مسابقه برای پرسپولیس گل زد. در همان نیمه، یونس شاکری اختلاف را کم کرد اما این احمد نوراللهی بود که توانست گل سوم تیمش در آن نبرد را در آخرین دقایق بازی به ثمر برساند تا پرسپولیس یک برد خانگی دیگر را به دست بیاورد.

 سپاهان اصفهان تا امروز، آخرین تیمی است که توانسته پرسپولیس را در یک مسابقه خانگی در استادیوم آزادی متوقف کند. دو هفته بعد از تساوی بدون گل با تیم محرم در فصل گذشته، قرمزها روبه‌روی مس رفسنجان قرار گرفتند و در یک مسابقه به شدت سخت و نزدیک، این حریف را شکست دادند

بازی دهم؛ فرصت انتقام

آلومینیوم اراک تنها تیمی بود که فصل گذشته موفق به شکست دادن پرسپولیس شد. سرخ‌ها اما انتقام‌شان را در دیدار برگشت از این حریف گرفتند و با گل‌های مهدی ترابی و شهریار مغانلو، رقیب اراکی‌شان را شکست دادند. این برد در کورس قهرمانی برای تیم یحیی بسیار کلیدی به نظر می‌رسید. پرسپولیس در همان نیمه اول، به دو گل رسید و در نیمه دوم به خوبی توانست برتری‌اش را حفظ کند و مسابقه را با کلین‌شیت به پایان برساند.

بازی یازدهم؛ یک قدم تا جام

گل خوردن از تراکتور در آزادی، می‌توانست همه رویاهای پرسپولیس را بر باد بدهد. آنها در آخرین مسابقه خانگی فصل گذشته و در فاصله تنها یک هفته تا پایان فصل، از تراکتور عقب افتادند اما به خوبی توانستند به بازی برگردند. مهدی عبدی، گل تساوی تیمش را به ثمر رساند. احمد نوراللهی دومین گل مسابقه را زد و تیر خلاص هم از سوی خود مهدی عبدی پرتاب شد. پرسپولیس با این سه گل، یک برد بسیار حساس را جشن گرفت تا در فاصله‌ای کوتاه به پایان لیگ برتر بیستم، مدعی شماره یک قهرمانی فصل لقب بگیرد. آنها سرانجام یک هفته بعد، فاتح پنجمین لیگ متوالی‌شان در فوتبال ایران شدند.

بازی دوازدهم؛ تیم جدید  و عادت قدیمی

پرسپولیسی‌ها در فصل جدید هم با همان فرمول آشنا، حریف‌شان را شکست دادند و به روند بردهای متوالی در آزادی تداوم بخشیدند. این بار هم مهدی عبدی، موفق به گل‌زنی برای این تیم شد. در شروع نیمه دوم اما کریم اسلامی مسابقه را به تساوی کشاند. این آخرین گل بازی نبود و مهدی عبدی با زدن گل بعدی، سند شکست نساجی در آزادی را امضا کرد تا یک رکورد تاریخی را هم برای پرسپولیس رقم زده باشد.