از شروع سال جدید میلادی، بسیاری از هواداران کشتی در انتظار رقابت‌های رنکینگ‌دار زاگرب بودند. رقابت‌هایی که طبق انتظار با هیاهوی بسیار زیادی شروع شد و ایران نیز آن را کاملا جدی گرفت. آمریکایی‌ها در چند وزن غول‌های‌شان را به این رقابت‌ها نیاورده بودند اما ترکیب ایران در آزاد و فرنگی، شباهت زیادی به ترکیب اصلی داشت.

نکته جالب در مورد تیم ملی کشتی آزاد، غیبت پژمان درستکار بود که به مرخصی یک ماهه رفته و در این رقابت در کنار شاگردانش حضور نداشت. او البته برای دور جدید تمرینات به ایران برگشت تا به شایعات هم پایان بدهد. در تیم ملی کشتی فرنگی اما حسن رنگرز در قامت سرمربی حضور پیدا کرد و در کنار تیم بود.

درخشش دوباره کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد، یکی از ماجراهای مهم این رقابت‌ها به شمار می‌رفت. حسن یزدانی دوباره نشان داد که در اوج آمادگی قرار دارد. به دست آوردن 44 امتیاز و از دست دادن دو امتیاز، باز هم غوغای یزدانی در 86 کیلوگرم را کامل کرد. هرچند که او در غیاب رقیب سرسخت همیشگی‌اش یعنی تیلور، با مارک جان هال آمریکایی روبه‌رو شد و اصلا بازی سختی در برنامه نداشت. رضا اطری نیز یکی دیگر از طلایی‌های کاروان ایران بود. قرعه‌ این کشتی‌گیر قدرتی بسیار سخت جلو رفت و دو بازی اول بسیار دشوار بودند. بعد از این دو برد نزدیک اما اطری فینال را با امتیاز عالی برنده شد.

یکی دیگر از نکات خاص این رقابت‌ها برای ایران، تداوم بدشانسی‌های یونس امامی در فینال‌ها بود. کشتی‌گیری که باز هم با قدرت به بازی آخر رسید و باز هم تنها به خاطر امتیاز درشت حریف بازنده شد.

علی سوادکوهی که حالا اولین کشتی‌گیر ایرانی برنده برابر جردن باروز است، اینجا هم روی سکوی اول رفت و آذرپیرا با وجود رسیدن به دیدار نهایی و یک نمایش جنگجویانه، به کایل اسنایدر افسانه‌ای باخت. در سنگین‌وزن نیز حاضر نشدن رقیب آذربایجانی روبه‌روی زارع، یک طلای بی‌دردسر را به کشتی ایران هدیه داد. در مجموع عملکرد و فرم ستاره‌های کشتی ایران در این رقابت‌ها بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسید.

در کشتی فرنگی، عارف و ایمان محمدی که به صورت مشترک در 63 کیلوگرم روی تشک رفته بودند، مقابل حریف آذربایجانی‌شان ممدوف شکست خوردند. با تنها یک شکست در این وزن، عارف روی سکوی دوم رفت و ایمان به مدال برنز رسید. در 67 کیلوگرم هم ایران دو نماینده داشت. دانیال سهرابی در یک‌چهارم نهایی حذف شد و رضا عباسی تا فینال پیش رفت و در مسابقه نهایی شکست خورد. در 77 کیلوگرم نیز کاویان‌نژاد به مدال برنز رسید و کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی یعنی محمدعلی گرایی روی سکوی اول رفت.

دو بازی آخر گرایی و به خصوص فینال او با الکساندر گوتو از مولداوی بسیار سخت و سنگین بودند و در نهایت این رسیدن به امتیاز آخر بود که گرایی را برنده کرد. در 87 کیلوگرم نیز ناصر علیزاده در فینال بازنده شد و یک نقره دیگر برای کشتی فرنگی ایران به دست آورد. این رقابت‌ها هنوز در اولین و آخرین وزن‌ها برای کشتی فرنگی ایران ادامه دارد و ایران هنوز شانس رسیدن به طلای دوم در فرنگی را خواهد داشت.