آریا طاری

درست مثل نیم‌فصل اول لیگ برتر، سپاهان مورایس هر دو حریف اولش در نیم‌فصل دوم را هم شکست داد. ستاره کلیدی طلایی‌ها در هر دو بازی، امید نورافکن بود. بازیکنی که این روزها یکی از گلزن‌ترین چهره‌های لیگ به شمار می‌رود و امتیازهای بسیار مهمی برای سپاهان به دست آورده است. امید نور در بهترین روزهای دوران فوتبالش به سر می‌برد. با این درخشش خیره‌کننده در رقابت‌های لیگ برتر، جای خالی این بازیکن در جام جهانی از گذشته بیشتر احساس شده است.

نبرد با نساجی برای سپاهان کاملا دشوار شده بود اما بازهم امید نورافکن در نقش یک ناجی ظاهر شد و با یک گل تماشایی همه امتیازهای بازی را در حساب سپاهان نگه داشت. برنده ‌‌شدن در جدال با تیم حمید مطهری از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای سپاهان برخوردار بود چراکه این تیم در کورس قهرمانی در تعقیب پرسپولیس است و برای ماندن در کورس نباید هیچ امتیازی را به سادگی از دست بدهد. امید نورافکن در خط میانی برای سپاهان به میدان می رود. میل هجومی و قدرت گلزنی این هافبک وسط، فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

خیلی‌ها توقع داشتند در این فصل مانوئل فرناندز ستاره مهم خط میانی سپاهان باشد و نبض این بخش از زمین در اختیار او، یاسین سلمانی و محمد کریمی قرار بگیرد. با این وجود امید نورافکن بیشتر از همه هافبک‌های دیگر سپاهان به چشم آمده و درخشیده است.

نکته جالب توجه در مورد امید، کارایی متنوع او برای سپاهان است. بازیکنی که هم در شوت‌زنی عالی ظاهر می شود، هم ضربه‌های سر بسیار خوبی دارد و هم درون محوطه جریمه حریف یک ستاره کاملا چارچوب شناس است. شاید انگیزه مهم نورافکن برای درخشیدن در این فصل، ماجراهایی باشد که اخیرا در تیم ملی برای این بازیکن اتفاق افتاده است.

امید تا آخرین روزهای قبل از جام جهانی در اردوی تیم ملی حضور داشت و ناگهان با تصمیم عجیب و سوال‌برانگیز کارلوس کی‌روش از این تیم خط خورد. کی‌روش حاضر شد ۲۵ بازیکن را به جای ۲۶ بازیکن با خودش به قطر ببرد اما دور نام نورافکن خط قرمز بکشد. بازیکنی که توانایی به میدان رفتن در دو پست را برای تیم ملی داشت و بدون شک نسبت به مهر‌ه‌ای‌ مثل احسان حاج‌صفی در فرم بهتری بود. شاید این اتفاق می‌توانست انگیزه امید را نابود کند و برای مدتی او را در خاموشی فرو ببرد.

ستاره سپاهان اما به هیچ وجه دچار بحران نشد و از این غم بزرگ برای ساختن یک کار بزرگ در این فصل استفاده کرد. حالا او یکی از چهره‌های شاخص لیگ برتر بیست و دوم به شمار می‌رود. فوتبالیست محبوب دراگان اسکوچیچ حالا چهره مورد علاقه ژوزه مورایس نیز به حساب می‌آید و بسیاری از تیم‌های لیگ برتر علاقه دارند او را برای فصل آینده به خدمت بگیرند. هرچند بعید به نظر می‌رسد که سپاهان به همین سادگی یکی از ستاره‌های کلیدی‌اش را از دست بدهد.

امید نورافکن این فصل در معرض یک انتخاب بسیار مهم قرار داشت. او فصل را در قامت مدافع چپ برای سپاهان شروع کرد و تا اواخر نیم‌فصل اول یکی از بهترین مدافعان چپ لیگ برتر به حساب می‌آمد. با این حال امید تصمیم گرفت به خط میانی برود و چالش تازه‌ای را تجربه کند. البته که پست تخصصی او نیز پست هافبک است. نورافکن در رده‌های سنی در این پست چهره شد اما در استقلال به عنوان یک مدافع چپ به شهرت رسید. با این حال به نظر می‌رسد که تصمیم درست‌تر برای این بازیکن ماندن در خط میانی باشد. چراکه در صورت نزدیک‌تر شدن به دروازه حریف می‌تواند خطرهای بزرگ‌تری ایجاد کند و گره بازی‌های زیادی را برای سپاهان از هم بشکافد. کاری که امید این فصل در سپاهان انجام داده، تحسین برانگیز به نظر می‌رسد.

بازیکنی که هم در دفاع کناری عالی ظاهر شده و هم در خط میانی فراتر از انتظار نشان داده و حالا یک ستاره بدون جانشین در سپاهان به شمار می‌رود. این فقط گل‌ها نیستند که او را تعریف می‌کنند. این بازیکن کاری بیشتر از گلزنی برای سپاهان انجام داده و حذف کردن او از ترکیب این تیم، غیرممکن خواهد بود. به نظر می‌رسد که با این نمایش‌های آرمانی، امید دوباره به تیم ملی بازخواهد گشت. او که زمانی بازوبند کاپیتانی تیم ملی امید را نیز به بازو داشته و حتی در مقدماتی جام جهانی برای تیم ملی به میدان رفته، می‌تواند در خط میانی یکی از مهره‌های ثابت تیم ملی باشد.

امید می‌تواند در این تیم کمی جلوتر از هافبک دفاعی بازی کند و خطرهای بزرگی روی دروازه حریف به وجود بیاورد. قرارداد این بازیکن با سپاهان در پایان فصل به اتمام خواهد رسید و این به یکی از جذاب‌ترین معماهای نقل و انتقالات تابستانی بدل خواهد شد. امید فعلا همه تمرکزش را روی سپاهان گذاشته و معلوم نیست که در آینده چه چیزی در انتظار او و فوتبالش خواهد بود.

با وجود سابقه حضور امید نورافکن در استقلال، او چند بار پالس‌هایی برای پرسپولیس فرستاده و یحیی گل‌محمدی نیز بسیار جدی به دنبال جذب این بازیکن خواهد بود. کشمکش بین پرسپولیس و سپاهان برای در اختیار داشتن این بازیکن جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. بدون شک نورافکن یکی از شاه ماهی‌های نقل و انتقالات تابستان بعدی است و سرنوشتش برای تیم‌های زیادی اهمیت دارد. سپاهانی‌ها نیز از همین حالا به دنبال تمدید قرارداد با این بازیکن هستند که فرم بسیار خوبی در این فصل داشته و امیدهای قهرمانی این تیم را زنده نگه داشته است.