آریا رهنورد

از همین هفته به بعد، نتایج پرسپولیس دیگر نمی‌توانند تاثیری روی جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر داشته باشند. پرسپولیس نه می‌تواند از این بالاتر برود و نه ممکن است که حتی به اندازه یک پله سقوط کند. آنها قهرمان لیگ شده‌اند و حالا دیگر بازی‌ها برای این تیم تشریفاتی خواهد بود اما به نظر می‌رسد سرخ‌ها حتی این مسابقه را هم جدی می‌گیرند. آنها که رکورد سریع‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ را در اختیار دارند، در آستانه شکستن چند رکورد تاریخی دیگر هم هستند. در بین همه نفرات این فصل پرسپولیس، تنها یک نفر در همه بازی‌های گذشته این فصل فیکس بوده است. بازیکنی که احتمالا در چهار مسابقه باقی‌مانده نیز از ترکیب ثابت تیم جدا نخواهد شد.

گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی، یک ویژگی مشترک داشتند. آنها چند بار ترکیب اصلی تیم‌شان را تغییر دادند اما هرگز حاضر نشدند احمد نوراللهی را از بین نفرات ثابت تیم‌شان خارج کنند. احمد با آمادگی مثال‌زدنی‌اش در همه 26 هفته گذشته بازیکن ثابت سرخپوشان بوده است. در بین همه نفرات دیگر تیم، هیچ بازیکنی نیست که چنین تجربه‌ای داشته باشد. کالدرون و یحیی هیچ‌وقت انگیزه و دلیل فنی برای کنار گذاشتن احمد نور نداشتند و حتی برای یک مسابقه نیز، وادار به چنین کاری نشدند. چراکه نوراللهی دائما از مصدومیت و محرومیت فاصله دارد. او نه خودش را در معرض کارت‌های بی‌مورد قرار می‌دهد و نه خطاهای بی‌مورد و خشنی را به نمایش می‌گذارد. نوراللهی برخلاف بسیاری از هم‌تیمی‌ها، اهل تکل‌های ناگهانی و اعتراض همیشگی به داور نیست و از آمادگی‌اش پیداست که در زندگی شخصی نیز، کاملا اصول حرفه‌ای مورد نیاز برای یک فوتبالیست را رعایت می‌کند. شاید این فصل، مهره‌های گل‌زنی مثل ترابی و علی علیپور به خاطر تاثیر هجومی‌شان در بازی تیم بیشتر مورد توجه قرار گرفته باشند. شاید این فصل، به نفراتی که با گل‌های سه امتیازی سرنوشت بازی را به سود پرسپولیس تغییر داده‌اند بیشتر توجه شده باشد. البته که این نفرات، شایسته چنین توجهی هستند اما نباید نقش نوراللهی را در موفقیت‌های این فصل پرسپولیس تحت هیچ شرایطی نادیده گرفت. احمد در این فصل، در سطح فوق‌العاده‌ای فوتبال بازی کرده است. او هم در رده باشگاهی با پیراهن پرسپولیس درخشیده و هم در تیم ملی با گل‌زنی روبه‌روی عراق و درخشش روبه‌روی بحرین، یک مهره کلیدی برای ایران بوده است. نوراللهی در بسیاری از هفته‌های این فصل بازوبند کاپیتانی قرمزها را بر بازو داشته و به نظر می‌رسد در دیدارهای سرنوشت‌ساز تیم ملی در اولین مرحله از مقدماتی جام جهانی نیز، بخشی از ترکیب ثابت تیم اسکوچیچ باشد.

نوراللهی و هم‌تیمی‌ها در حالی برای مسابقه خارج از خانه امروز با نساجی آماده می‌شوند که در نیم‌فصل دوم فقط دو امتیاز از دست داده‌اند. در کنار همه رکوردهای بزرگ، این تیم می‌تواند با اختلاف زیاد خالق بهترین نیم‌فصل تاریخ یک باشگاه در لیگ برتر شود. آنها قبل از نبرد امروز، در 10 بازی خارج از خانه متوالی زمین را به عنوان تیم برنده ترک کرده‌اند. اتفاقی که در تاریخ لیگ برتر برای پرسپولیس و هیچ تیم دیگری رخ نداده بود. در صورت پیروزی در مسابقه امروز، آنها صاحب یازدهمین پیروزی پیاپی در زمین رقبا می‌شوند. رکوردی که شاید برای سال‌ها دست‌نخورده باقی بماند. روبه‌رو شدن انبوه ستاره‌های مازندرانی پرسپولیس با نساجی در این بازی جذابیت زیادی خواهد داشت. چهره‌هایی مثل شجاع خلیل‌زاده، محسن ربیع‌خواه، علی علیپور و مهدی عبدی که اصالتا مازندرانی هستند، امروز روبه‌روی نساجی در زمین مسابقه حاضر می‌شوند. در سمت مقابل نیز مهره‌های سابق پرسپولیس مثل علیرضا حقیقی، حسین ماهینی و محمد عباس‌زاده، انگیزه‌های بسیار زیادی برای درخشیدن روبه‌روی تیم سابق‌شان خواهند داشت. این بار دیگر خبری از «بهتاش فریبا»(!) سریال پایتخت در ترکیب نساجی نیز نخواهد بود. تیم محمود فکری این اواخر درخشان ظاهر شده است. آنها با کام‌بک تماشایی‌شان روبه‌روی فولاد، نشان دادند که بقا در لیگ دیگر تنها هدف‌شان نیست. این تیم کاملا از پایین جدول جدا شده و اگر کیفیت این روزهایش را حفظ کند، می‌تواند در فصل آینده نتایج بهتری به دست بیاورد. غول‌کش بزرگ این روزهای فوتبال ایران، پس از پایان تعطیلات تراکتور و فولاد را شکست داده و استقلال را نیز متوقف کرده‌ است. آنها می‌خواهند با گرفتن یک نتیجه خوب روبه‌روی پرسپولیس، به روزهای باشکوه در لیگ تداوم ببخشند اما کنار زدن تیمی که احمد نوراللهی را در خط میانی دارد و این روزها رقبا را یک به یک از دم تیغ می‌گذراند، اصلا ساده به نظر نمی‌رسد.

پس از سیدجلال حسینی، احمد نور دومین بازیکن باسابقه پرسپولیس به شمار می‌رود. هافبکی که قبل از شروع لیگ چهاردهم در عین ناشناختگی به جمع قرمزها اضافه شد و به مرور زمان، توانست استعدادهایش را به همه نشان بدهد. او در پرسپولیس وارث پیراهنی شده که بر تن اسطوره‌های بزرگ تاریخ این باشگاه بوده است. نوراللهی روزهای سخت جدایی اجباری از پرسپولیس برای سربازی، و دوری طولانی‌مدت از فوتبال پس از محرومیت تراکتور را پشت سر گذاشت و تلاش زیادی به خرج داد تا آمادگی‌اش را به دست بیاورد. او حالا الماس تراش‌خورده ترکیب پرسپولیس است. بازیکنی که در 26 هفته گذشته، هیچ‌وقت یک مسابقه را از روی نیمکت آغاز نکرده است.