آریا طاری

نه در ترکیب تیم و نه روی نیمکت، رفت و آمدها در این چند فصل هرگز به پرسپولیس لطمه نزده‌اند. تیمی که به نظر می‌رسد به بازیکنانش وابسته نیست و با هر تغییری، همچنان به بردن ادامه می‌دهد. در بین نفرات این روزهای تیم پرسپولیس، هفت بازیکن از اولین قهرمانی با برانکو تا امروز همواره همراه تیم بوده‌اند و حتی در یک مقطع کوتاه از پرسپولیس جدا نشده‌اند. هفت بازیکن که حالا حداقل چهار قهرمانی لیگ برتر در کارنامه دارند. آنها دست به کاری زده‌اند که هیچ نسلی از باشگاه پرسپولیس و سایر تیم‌های فوتبال ایران، قادر به انجام دادنش نبوده‌اند.

سیدجلال حسینی

با هشتمین قهرمانی در لیگ برتر، با اختلاف پرافتخارترین بازیکن تاریخ این لیگ به شمار می‌رود. تیمی که سیدجلال را در اختیار داشته باشد، یک قدم از رقبا جلوتر خواهد بود. سید در لیگ شانزدهم به پرسپولیس ملحق شد و مهره کلیدی این تیم در مسیر موفقیت‌های بزرگ این سال‌ها بود. مرد شماره چهار بارها با نمایش‌های بی‌نقص دفاعی، نقش بزرگی در بردهای سرخپوشان ایفا کرد. شاید اگر برانکو در همان لیگ پانزدهم به سراغ سید رفته بود، این تیم حالا پنج قهرمانی پیاپی در کارنامه داشت. سیدجلال در چندین هفته از این فصل نیمکت‌نشین بود اما بازگشت او به ترکیب در چند هفته گذشته، نشان داد که این ستاره هنوز هم در اوج آمادگی به سر می‌برد.

علیرضا بیرانوند

فاجعه‌ای به نام سوشا مکانی در لیگ پانزدهم، با خرید یک گلر مطمئن به فراموشی سپرده شد. علیرضا از همان اولین فصل حضور در ترکیب پرسپولیس، با این تیم به قهرمانی‌های مختلف دست پیدا کرد. او در این سال‌ها یکی از بهترین مهره‌های تیم بوده و گاهی پرسپولیس را در سخت‌ترین شرایط، نجات داده است. بیرو یک دروازه‌بان کم‌اشتباه برای سرخ‌ها بود و تا همین چند هفته قبل نیز، درون دروازه این تیم قرار داشت. او در این فصل کم‌تر از سه فصل اخیر بازی کرد اما هیچ‌کس نمی‌تواند تاثیر علیرضا را در رقم خوردن چهارمین قهرمانی نیز نادیده بگیرد. فراموش نکنید که او در همین فصل نیز با مهار پنالتی علی کریمی در دربی، یک نتیجه کلیدی و فوق‌العاده حساس را برای تیمش به وجود آورد.

کمال کامیابی‌نیا

این بار دیگر خبری از مصدومیت‌ کتف نبود و مشکل قدیمی کمال، سرانجام برطرف شد. او باز هم در میانه میدان خوش درخشید و یک فصل موفقیت‌آمیز را در پرسپولیس پشت سر گذاشت. کمال حالا یکی از فرمانده‌های پرسپولیس در میانه میدان است. بازیکنی که در این سال‌ها تجربه‌های ارزشمندی به دست آورده و هرگز به دنبال ترک باشگاه نبوده است. او در چهارمین فصل متوالی بازی برای پرسپولیس به چهار قهرمانی لیگ رسیده تا در نتایج باشکوه و تاریخی این باشگاه، سهیم باشد. قبل از کمال و هم‌تیمی‌ها، هیچ تیمی در تاریخ فوتبال ایران موفق به چهار قهرمانی متوالی در لیگ برتر نشده بود.

علی علیپور

هیچ بازیکنی در جریان این چهار قهرمانی، به اندازه علیپور موفق به گل‌زنی برای قرمزها نشده است. بازیکنی که این بار هم در مسابقه قهرمانی روبه‌روی نفت مسجدسلیمان، باز هم دروازه رقیب پرسپولیس را باز کرد. در شروع قهرمانی لیگ، علیپور هنوز یک مهره کلیدی برای تیم برانکو نبود و خیلی وقت‌ها روی نیمکت می‌نشست اما به مرور زمان، او به یک مهره بسیار مهم برای تیم تبدیل شد و مسئولیت اصلی گل‌زنی را بر عهده گرفت. او که فوتبالیست محبوب کالدرون محسوب نمی‌شد، زیر نظر یحیی دوباره به کورس آقای گلی لیگ برتر برگشت.

محمد انصاری

از زمان مصدومیت شدید در فینال آسیا، انصاری دیگر به آن فرم درخشان گذشته برنگشته اما باز هم نمی‌توان نقش او را در این چهارگانه تاریخی نادیده گرفت. انصاری در لیگ شانزدهم در کنار سیدجلال، زوج دفاعی پرسپولیس بود. آن روزها هنوز شجاع خلیل‌زاده در عضویت این باشگاه قرار نداشت. پس از ورود شجاع، انصاری به پست مدافع چپ رفت و در این بخش از زمین، خودی نشان داد. مرد آرام خط دفاعی پرسپولیس، همیشه یک بازیکن موثر و بی‌هیاهو برای این تیم بوده است. بازیکنی که این روزها دوباره مصدوم شد و تا قبل از شروع فصل جدید، به میادین برنمی‌گردد.

محسن ربیع‌خواه

برانکو ایوانکوویچ همیشه علاقه ویژه‌ای به محسن ربیع‌خواه داشت. محسن در لیگ شانزدهم به عنوان مدافع چپ و پس از آن در جایگاه هافبک میانی، بازی‌های زیادی برای پرسپولیس انجام داده است. او مورد اعتماد همه مربیان باشگاه بوده و بعید به نظر می‌رسد که این فصل نیز از جمع قرمزها جدا شود. شاید او تکنیک چندانی نداشته باشد اما همیشه در خدمت تیم است و هیچ‌وقت برای خودش فوتبال بازی نمی‌کند.

بوژیدار رادوشوویچ

در جریان سه قهرمانی قبلی، بیشتر نیمکت‌نشین بود اما در این فصل بازی‌های زیادی برای پرسپولیس انجام داد. بوژیدار در این فصل فقط دو گل دریافت کرده و واکنش‌های درخشان زیادی برای سرخ‌ها داشته است. او پس از مدت‌ها انتظار دوباره مرد شماره یک دروازه تیم شده و امیدوار است در فصل آینده نیز همین روند را ادامه بدهد. رادو در بین هواداران پرسپولیس نیز محبوبیت بسیار زیادی دارد.