ساعاتی بعد از قطعی‌ شدن اخراج ژوزه مورینیو از منچستریونایتد، زوج مایکل کریک و رایان مک‌کنا که هر دو در کادر فنی آقای خاص حضور داشتند، گزینه‌های جدی انتخاب به عنوان سرمربیان موقت شیاطین سرخ بودند. از طرفی از «نیکی بات» نیز به عنوان سرمربی تیم جوانان باشگاه به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های هدایت یونایتد نام برده می‌شد. باشگاه اما می‌دانست که هیچ‌کدام از این نفرات از «تجربه» کافی برای هدایت یک تیم بزرگ برخوردار نیستند و هنوز دانش فنی لازم را برای کار در چنین سطحی ندارند. مدیران یونایتد، این سه نفر را برای «آینده» حفظ کردند و ترجیح دادند به سراغ یک چهره کاملا آشنا بروند و «اوله‌گنار سولسشر» را روی نیمکت قرار بدهند. ستاره نروژی شاید در دوران بازی به یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان دنیای فوتبال تبدیل نشد اما هواداران باشگاه شیفته گل‌های مهمی بودند که با پیراهن قرمز به ثمر رساند. او در فینال لیگ قهرمانان سال 1999، گل قهرمانی را وارد دروازه یونایتد کرد تا عبارت «تعویض طلایی» را بیشتر از گذشته در فوتبال باب کند. سولسشر همواره تعویض طلایی الکس فرگوسن بود و وقتی تابلوی تعویض شماره 20 را نشان می‌داد، طرفداران منچستریونایتد به خوبی می‌دانستند که تیم‌شان خیلی زود به گل برتری دست پیدا خواهد کرد. حالا همه امیدوارند «اوله» در مربیگری نیز یک تعویض طلایی باشد و در نقش جانشین ژوزه مورینیو، درخشش فوق‌العاده‌ای از خودش نشان بدهد.

درست برخلاف ژوزه که از ابتدای فصل مدام بازی‌های لیگ برتر را برای یونایتدی‌ها سخت‌تر از مقیاس واقعی‌شان توصیف می‌کرد، سولسشر با اعتماد به نفسی جالب توجه اعلام کرد که یونایتد در اولین بازی‌ها، دردسری نخواهد داشت. به کمک همین روحیه، آنها در اولین تجربه سرمربیگری سولسشر پنج بار دروازه کاردیف را باز کردند تا در روز عجیب شکست سیتی و چلسی، یک پیروزی بزرگ  و یک بازگشت توفانی را جشن بگیرند. پل پوگبا که مرد مغضوب مورینیو بود، در این بازی دو پاس گل داد. نمایش فردی همه بازیکنان تیم، این فرضیه را که آنها تمایلی به بازی برای مورینیو نداشتند ثابت کرد.

همه این نفرات انگار جان تازه‌ای گرفته بودند. سرمربی جدید یونایتد در چهار مسابقه بعدی، با هادرسفیلد، بورنموث، نیوکاسل و ردینگ روبه‌رو خواهد شد و اولین محک جدی او در زمین تاتنهام شکل خواهد گرفت. سخت‌ترین مقطع ممکن برای او اما از اوایل فوریه تا اوایل مارس رقم می‌خورد. جایی که یونایتد باید در یک بازه زمانی کوتاه با پی‌اس‌جی، لیورپول، سیتی و آرسنال مسابقه بدهد. اوله مربی بی‌تجربه‌ای نیست. او زمانی سرمربی تیم رزروهای یونایتد بوده و سپس به صورت اختصاصی مربی مهاجمان این تیم شده است.

او پس از موفقیت بزرگ روی نیمکت مولده نروژ در کاردیف سیتی نتایج ناامیدکننده‌ای را تجربه کرد و دوباره برای مربیگری به کشور خودش برگشت. قرارداد این مربی با یونایتد قرضی است اما اگر نتایج فراتر از حد انتظار باشند، قرارداد او با مولده با پرداخت غرامت لغو خواهد شد. نزدیک‌ شدن به چهار تیم بالای جدول، خلق شگفتی در لیگ قهرمانان اروپا و تلاش برای قهرمانی در جام حذفی، اهداف بزرگ اوله در اولدترافورد به شمار می‌رفتند.

کار بزرگ‌تر او اما این است که هواداران یونایتد، دوباره از تماشای بازی‌های تیم‌شان لذت ببرند.