بالا، بالا، دیبالا!

هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، هفته ایتالیایی‌ها بود. هر چهار نماینده ایتالیا در این هفته به پیروزی دست پیدا کردند و در جدول گروه‌های‌شان به شرایط بسیار خوبی رسیدند. این هفته، ماجراهای جذاب دیگری نیز داشت. از هت‌تریک دیبالا، نیمار و ادین ژکو تا درخشش خیره‌کننده لئو مسی و از جدی‌شدن بحران بایرن و رئال مادرید تا فرار بزرگ پپ گواردیولا در آلمان. لیگ قهرمانان تا این‌جا، چند نتیجه کاملا غافلگیرکننده و چند جدال تماشایی را به هواداران فوتبال هدیه داده است.

آریا طاری

آستین‌های آقای کواچ

روزهای ناامیدکننده بایرن‌مونیخ با کواچ، با سومین ناکامی متوالی در رسیدن به پیروزی ادامه پیدا کرد. ستاره‌های جوان آژاکس در آلمان برای بایرن‌مونیخ دردسرساز شدند و با وجود هفت سیو مانوئل نویر، یک امتیاز از این تیم گرفتند. تا دو هفته قبل، اوضاع بر وفق مراد هواداران بایرن بود اما همه چیز از تساوی خانگی برابر آگزبورگ دستخوش تغییر شد. باواریایی‌ها اول هفته در زمین هرتابرلین شکست خوردند و وسط هفته، دو امتیاز حساس را در نبرد با آژاکس از دست دادند. کواچ بعد از مسابقه، از ستاره‌های تیمش خواست تا هرچه سریع‌تر آستین‌ها را بالا بزنند و دیگر زمان را برای رسیدن به برد از دست ندهند.

تیمی که شوت نمی‌زند

نمایش رئال مادرید مقابل رم در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو، به شدت چشم‌نواز به نظر می‌رسید اما رئال لوپتگی در لوژنیکی روسیه، یک کابوس تمام‌عیار را تجربه کرد. تیمی که راموس و ایسکو را در اختیار نداشت، خیلی زود با اشتباه فاجعه‌بار تونی کروس گل خورد و تا پایان بازی هرچه تلاش کرد از در بسته دفاع زسکا رد نشد. مصدومیت کارواخال و قطعی‌ شدن غیبت این بازیکن در ال‌کلاسیکو، یک اتفاق نگران‌کننده دیگر برای هواداران کهکشانی‌ها بود. هوادارانی که به جای دل‌ بستن به رونالدو، حالا ناچار به اعتماد به کریم بنزمایی هستند که در ۶ بازی گذشته نه گلی به ثمر رسانده و نه حتی یک شوت در درون چارچوب داشته است. چند ماه بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دومین ضربه بزرگ را نیز به فوتبال اسپانیا زده است.

هفته رویایی دی‌فرانچسکو

شروع رم در این فصل، ابدا امیدوارکننده نبود و اوزبیو دی‌فرانچسکو، خیلی زود اولتیماتوم اخراج را از مدیران باشگاه دریافت کرد. او دو مسابقه برای تغییر دادن شرایط و حفظ شغلش فرصت داشت و از این فرصت، به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. جالوروسی در آغاز هفته، برنده دربی شهر رم شد و لاتزیو را نابود کرد. آنها با درخشش خیره‌کننده ادین ژکو و هت‌تریک این بازیکن، به اولین برد اروپایی فصل‌شان نیز رسیدند. گل‌زنی جاستین کلایورت جوان، ماجرای دلچسب دیگر این هفته از لیگ قهرمانان برای رمی‌ها به شمار می‌رفت.

تری‌بالا!

غیبت رونالدو، یوونتوس را برای پیروز شدن در مسابقه ساده با یانگ بویز سوییس به دردسر نینداخت. یووه با نمایش باشکوه دیبالا و هت‌تریک این بازیکن، دومین پیروزی اروپایی متوالی را تجربه کرد. درست بعد از تکل خشن ماریو روی در جدال یووه و ناپولی روی پای دیبالا، این ستاره آرژانتینی احیا شده و حالا دوباره همان بازیکن فوق‌العاده فصل گذشته است. او چهارمین بازیکن تاریخ یووه محسوب می‌شود که توانسته در لیگ قهرمانان اروپا هت‌تریک کند. این اولین هت‌تریک اروپایی دیبالا به شمار می‌رود.

خط فقر

تنها چند روز بعد از شکست سنگین برابر وستهم، یونایتد مقابل والنسیا نیز حرف چندانی برای گفتن نداشت. شنیده می‌شد شکست برابر والنسیا، می‌تواند به معنای اخراج ژوزه مورینیو باشد. شیاطین سرخ در این مسابقه شکست نخوردند اما شبیه تیم‌های «برنده» نیز فوتبال بازی نکردند. با وجود این ناکامی‌های سریالی، منچستریونایتد تنها نماینده فوتبال انگلیس به شمار می‌رود که هنوز طعم شکست در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را نچشیده است. آنها در جدول گروه با چهار امتیاز، در تعقیب یوونتوس هستند.

سلاطین بازگشت

لوچیانو اسپالتی و تیمش در کام‌بک‌زدن، متخصص شده‌اند. اینتر درست مثل بازی قبلی با تاتنهام، این بار هم گل اول را از حریف دریافت کرد اما این بار برای بازگشت به بازی، تا دقیقه ۹۰ منتظر نماند. نراتزوری در ادامه روزهای فوق‌العاده‌اش، با دو گل تماشایی، دومین پیروزی متوالی اروپایی را جشن گرفت. هر بازی فوتبال برای اینتر، از لحظه‌ گل خوردن از تیم حریف، جدی می‌شود.

مسی، لیگ قهرمانان می‌خواهد

«ومبلئو»، این نامی است که رسانه‌های اسپانیایی بعد از نمایش خارق‌العاده مسی در ورزشگاه ومبلی، روی این استادیوم گذاشته‌اند. مسی که ابتدای فصل علاقه‌اش به فتح دوباره لیگ قهرمانان را با هواداران باشگاه در میان گذاشته بود، حالا در دو بازی پنج گل برای تیمش به ثمر رسانده است. او با دریبل‌ها، پاس‌ها و شوت‌هایش در ومبلی، برای مهره‌های تاتنهام کلاس آموزشی برگزار کرد. لئو در این جدال، دو بار نیز توپ را به تور دروازه کوبید. هماهنگی او با لوئیس سوارز در بسیاری از لحظات بازی، جالب توجه به نظر می‌رسید.