بالاخره تیم ملی وزنه‌برداری ایران توانست به نخستین مدال طلای خود در رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی کلمبیا در حال برگزاری است، دست پیدا کند. در جریان رقابت‌های دسته 102 کیلوگرم مردان، رضا دهدار به رقابت با 9 وزنه‌بردار دیگر پرداخت و درنهایت یک طلا و یک نقره را به گردن آویخت. دهدار رکورد ۱۷۷ یک‌ضرب و ۲۱۳ دوضرب و مجموع ۳۹۰ کیلوگرم را ثبت کرد و به مقام نایب قهرمانی رسید و طلای یک‌ضرب و نقره دوضرب را برای ایران گرفت. پیش از این، کیانوش رستمی صاحب یک نقره در حرکت یک ضرب دسته ۸۹ کیلوگرم شده بود.

این رکوردها، درهای ورود دهدار به رنکینگ المپیک پاریس را هم به روی او باز کرد. دهدار در قهرمانی جهان 201 سوم شده بود و حالا در کلمبیا توانست عملکرد بهتری داشته باشد. به نظر می‌رسد او یکی از مسافران پاریس در کاروان ایران خواهد بود. دهدار در حرکت یک‌ضرب در حضور فارس الباخ وزنه‌بردار مشهور قطری و دارنده طلای المپیک توکیو سه حرکت صحیح به ثبت رساند و با مهار صحیح وزنه‌های ۱۶۸، ۱۷۳ و ۱۷۷ کیلوگرمی صاحب مدال طلا شد. او در دوضرب وزنه‌های ۲۱۰ و ۲۱۱ کیلوگرمی را از دست داد و در شرایطی که در حال از دست دادن شانس مدال در این حرکت و مجموع قرار داشت، اما در تلاش سوم وزنه ۲۱۳ کیلوگرمی را مهار کرد و در رده چهارم ایستاد.

همچنین در رقابت‌ دسته ۷۶ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان، پریسا نورعلی در نخستین تجربه بین‌المللی خود رکورد ۹۰ کیلوگرم یک‌ضرب، ۱۱۰ کیلوگرم دوضرب و مجموع ۲۰۰ کیلوگرم را به ثبت رساند و در رده ششم قرار گرفت. او تنها دو حرکت صحیح به ثبت رساند و درنهایت با برگزاری رقابت گروه A در رده هفدهم قرار گرفت. نورعلی دومین وزنه‌بردار تیم چهار نفره ایران بود که روی سکو حاضر شد. پیش از او الهه رزاقی در دسته ۷۱ کیلوگرم وزنه برداشت که البته اوت شد.