در آخرین روز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ در بحرین، ایران سه نماینده داشت. در بخش بانوان فاطمه یوسفی آخرین نماینده تیم ملی زنان ایران بود که روی تخته رفت و رکورد ۹۰ کیلوگرم یک ضرب، ۱۳۱ دوضرب و مجموع ۲۲۱ کیلوگرم را به ثبت رساند و در رده پنجم قهرمانی آسیا قرار گرفت. این دومین حضور یوسفی در قهرمانی آسیا بود. او در سال ۲۰۲۱ با رکورد ۲۰۸ کیلوگرم در رده هفتم و آخر این وزن قرار گرفت. دختر وزنه‌بردار ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی قونیه نیز رکورد ۲۲۱ کیلوگرم را ثبت کرده بود. تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران با هفت وزنه‌بردار در قهرمانی آسیا بحرین شرکت کرد که الهام حسینی توانست در دسته ۸۱ کیلوگرم سه مدال طلا کسب کند و تاریخ ساز وزنه‌برداری ایران در این مسابقات شد.

در بخش مردان نیز در رقابت دسته 109 کیلوگرم، رسول معتمدی با ثبت رکورد ۱۸۰ کیلوگرم در یک ضرب، ۲۱۷ دوضرب و مجموع ۳۹۷ کیلوگرم قهرمان آسیا شد و سه مدال طلا در حرکت‌های یک ضرب، دوضرب و مجموع به دست آورد تا طلسم طلا نگرفتن وزنه‌برداری مردان ایران را بشکند. او در یک ضرب توانست سه حرکت صحیح داشته باشد و وزنه‌های ۱۷۰، ۱۷۴ و ۱۸۰ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلا را به دست آورد. معتمدی در دوضرب نیز هر سه حرکت خود را به درستی انجام داد و وزنه‌های ۲۱۵ و ۲۱۷ کیلوگرم را مهار کرد. از آنجا که مدال طلای دوضرب و مجموع او قطعی بود، از حرکت سوم دوضرب انصراف داد و در نهایت با رکورد مجموع ۳۹۷ کیلوگرم قهرمان آسیا شد. این وزنه‌بردار ایران در شرایطی روی سکوی نخست قاره کهن ایستاد که دسته وزنی اصلی او 102 کیلوگرم است اما با تشخیص کادر فنی، در قهرمانی آسیا در دسته 109 کیلوگرم وزنه زد و توانست در یک وزن بالاتر هم فوق‌العاده ظاهر شود. او در سال 2021 در دسته 102 کیلوگرم در آسیا و جهان عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و امسال هم تنها طلایی تیم مردان شد.

همچنین امیر عزیزی دیگر نماینده کشورمان با ثبت رکورد ۱۶۶ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۰۸ دوضرب و مجموع ۳۷۴ کیلوگرم به مدال برنز یک‌ضرب رسید و در نهایت در جایگاه چهارم مجموع ایستاد.