در جریان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، الهام حسینی بار دیگر تاریخ‌ساز شد. دختر وزنه‌برداری که از زمان تشکیل تیم ملی بانوان وزنه‌برداری، نخستین مدال این رشته را به دست آورد، به تازگی با قهرمانی در بازی‌های کشورهای اسلامی نخستین مدال طلای وزنه‌برداری بانوان ایران را به گردن آویخت و حالا با فتح سکوی نخست قاره کهن، نامش را در تاریخ این رشته ماندگار کرد. در مسابقات گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ که در بحرین در حال برگزاری است، دختر ملی‌پوش ایران توانست اولین مدال طلای بزرگسالان ایران را کسب کند. این ملی‌پوش لرستانی کشورمان کارش را از همان اول یک‌ضرب محکم آغاز کرد و به رقبا نشان داد با هدف قهرمانی روی تخته حاضر شده است. او در ابتدا وزنه 97 کیلوگرمی را با موفقیت مهار کرد، در گام دوم وزنه ١٠٠ کیلوگرمی را با تسلط کامل بالاى سر برد و در حرکت سوم هم وزنه ١٠٢ کیلویى توسط الهام حسینى به ثبت رسید تا او نه‌تنها اولین طلاى کاروان ایران در دو بخش مردان و زنان را در بحرین کسب کند، بلکه یک مدال با ارزش براى ثبت در تاریخ وزنه‌بردارى زنان به ارمغان بیاورد.

با این عملکرد، حسینی با انگیزه بسیار به استقبال سه حرکت دوضرب رفت تا بیشتر از همیشه قدرت خود را به رخ رقبا بکشد. او در حرکات دوضرب وزنه‌های 121 کیلو و 125 کیلوگرم را به زیبایی بالای سر برد. اگرچه او در حرکت سوم دوضرب اولین خطاى خود را ثبت کرد و نتوانست وزنه ١٢٨ کیلوگرمى را با موفقیت مهار کند اما وزنه‌های قبلی که با دستان قدرتمند او به آسمان می‌رفت، نشان از توانایی و قدرت این دختر غیور لرستانی داشت. رکوردهایی که حسینی ثبت کرد برای ثبت سومین اتفاق تاریخی توسط او کافی بود. هت‌تریک طلایى حسینى هم یک اتفاق بى‌نظیر در تاریخ وزنه‌بردارى زنان ایران بود و هم او را به ستاره بى‌چون و چراى تیم ملى وزنه‌بردارى ایران در مسابقات آسیایى تبدیل کرد.

به نظر می‌رسد تغییر و تحولات اخیر در فدراسیون وزنه‌برداری در تیم بانوان خوب جواب داده و دختران که در دوره مدیریت قبلی با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان بودند، حالا با انگیزه  قدرت مثال‌زدنی در میادین مختلف شرکت می‌کنند و به نبرد با پولاد سر می‌پردازند. به این ترتیب شاید آن روز دور نباشد که دختران وزنه‌برداری ایران سکوهای بزرگ‌تر و مهم‌تر را هم زیر پا بیاورند و در عرصه جهان بدرخشند.