لیگ برتر هجدهم هم بالاخره به نیمه راه رسید تا تیم‌ها برای تعطیلات نسبتا طولانی‌شان مهیا شوند. قهرمان نیم‌فصل اول این لیگ نیز بالاخره بعد از آخرین بازی هفته در روز شنبه، مشخص شد و این سپاهانی‌ها بودند که در پایان نیمه اول روی پله نخست ایستادند. بد نیست بدانید در سه دوره گذشته لیگ، همواره تیم قهرمان نیم‌فصل در نهایت فاتح لیگ برتر نیز شده است. پیش از آن اما در 14 دوره قبلی، تنها هفت بار قهرمان‌های نیم‌فصل توانستند جام قهرمانی را در انتهای فصل لمس کنند. به دست آوردن قهرمانی نیم‌فصل کاملا روحیه‌بخش به نظر می‌رسد اما این اتفاق به تنهایی برای تجربه یک موفقیت بزرگ کافی نخواهد بود. همین داستان بهانه‌ای شد تا نگاهی به تمام قهرمانی‌های سپاهان و قلعه‌نویی در نیم‌فصل داشته باشیم.

لیگ برتر دوم: سپاهان

سپاهان لیگ دوم، کاملا مهارنشدنی به نظر می‌رسید و این موضوع در همان نیم‌فصل اول نیز مشهود بود. طلایی‌ها در 13 مسابقه نیم‌فصل اول، 10 برد به دست آوردند و تنها دو شکست را تجربه کردند. این 31 امتیاز آنها را با اقتدار قهرمان نیم‌فصل اول فوتبال ایران کرد. تیم فرهاد کاظمی در نیم‌فصل دوم 21 امتیاز جمع کرد و در نهایت با هفت اختلاف امتیاز نسبت به پاس تهران، قهرمانی را جشن گرفت. سپاهان اولین قهرمان نیم‌فصل تاریخ لیگ برتر بود که در پایان فصل نیز قهرمانی را از آن خود کرد.

لیگ برتر پنجم: امیر قلعه‌نویی

سومین سال از پروژه سه ساله امیرقلعه‌نویی در استقلال، برای این مربی و هواداران باشگاه کاملا خوش‌یمن بود. آبی‌ها در همان نیم‌فصل اول، در حد و اندازه یک تیم مدعی ظاهر شدند و در 15 مسابقه نیم‌فصل اول، 9 پیروزی را جشن گرفتند. تصاحب 31 امتیاز در نیم‌فصل اول، نقش مهمی در موفقیت‌های بزرگ فصل استقلال داشت. این تیم در نیم‌فصل دوم نیز 28 امتیاز گرفت و سرانجام با 59 امتیاز، موفق به لمس جام قهرمانی شد.

لیگ برتر نهم: سپاهان

فصل تازه‌ای از قدرتنمایی سپاهان در فوتبال ایران، از لیگ نهم آغاز شد. تیم پرستاره اصفهانی در 17 بازی نیم‌فصل اول برنده 10 مسابقه شد و سه بار نیز طعم شکست را چشید. این تیم 34 امتیازی در نیم‌فصل دوم نیز 33 امتیاز گرفت و پاداش این تعادل را با جشن قهرمانی به دست آورد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سپاهان در این فصل، ذوب‌آهن بود که در جدول شش  امتیاز کم‌تر از این تیم داشت.

لیگ برتر دوازدهم: سپاهان

بعد از سه قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، سپاهانی‌ها قهرمانی نیم‌فصل اول لیگ برتر دوازدهم را نیز به دست آوردند تا کاملا بی‌رقیب به نظر برسند. این تیم با 9 پیروزی در 17 بازی و کسب 31 امتیاز، در پایان نیم‌فصل در بالاترین رده جدول لیگ قرار گرفت. عملکرد این تیم در نیم‌فصل دوم بهتر نیز شد و آنها این بار 33 امتیاز به دست آوردند اما استقلال قلعه‌نویی توانست فراتر از حد انتظار ظاهر شود و قهرمانی را از طلایی‌ها بگیرد. آبی‌ها در یک رقابت نزدیک، با 67 امتیاز قهرمان لیگ شدند و تراکتورسازی و سپاهان با 65 و 64 امتیاز در رده‌های بعدی ایستادند.