کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با آمریکا حاضر شد. این، شلوغ‌ترین کنفرانس کی‌روش در این دوره از جام جهانی بوده است. به نوعی که شنیده می‌شود تقریبا تمام سالن پر شده بود و جای خالی پیدا نمی‌شد. با این حال بیشتر سوالات را خبرنگاران ایرانی از کی‌روش پرسیدند.

کی‌روش در ابتدای صحبت‌هایش، دیدار با آمریکا را یک بازی ویژه توصیف کرد:«این یک بازی ویژه برای ما خواهد بود. تیم ملی آمریکا مقابل انگلیس و ولز بسیار خوب بود. فردا (سه‌شنبه) یک تیم خوب و سازمان‌یافته مقابل ماست. ما با هدف همیشگی وارد زمین می‌شویم و امیدوارم بازیکنانم خوب بازی کنند، مهارت‌های‌شان را جمع کنند و درنهایت پیروزی شویم. امیدواریم بتوانیم به نتیجه‌ای برسیم که بهترین کار را برای ما برای رسیدن به راند دوم انجام دهد.»

کی‌روش درخصوص شانس ایران برای صعود به مرحله حذفی تصریح کرد:«جام جهانی مسابقات کوتاهی است. ما 50 درصد شانس صعود داریم. ممکن است همه چیز برای برنده بازی باشد و برای بازنده چیزی نماند. در مرحله دوم شرایط متفاوت است. دیدیم که بازی کامرون و صربستان سه-سه شد و نمی‌توان هیچ نتیجه‌ای را پیش‌بینی کرد. همه چیز در زمین به الهام بازیکنان، نظم و نحوه بازی‌شان بستگی دارد. هدف ما انجام یک بازی زیبا و سازمان‌یافته است و می‌خواهیم سعی کنیم بهترین مهارت‌های خودمان را از نظر دفاع و پیروزی به کار ببریم.»

او درخصوص تیم ملی آمریکا که به دنبال صعود است نیز گفت:«تیم ملی آمریکا یک تیم عالی است. این تیم با تیمی که سال‌ها قبل دیده بودم، متفاوت است. آنها الان فوتبال مدرن بازی می‌کنند. همه بازیکنان هر روز در اروپا تمرین یا بازی می‌کنند. بازی ما مقابل آمریکا به عنوان تیمی است که فقط یک هدف دارد که باید ببرد و صعود کند و ما هم این آرزو را داریم و بگذارید از این نمایش لذت ببریم و وقتی بازی را بردیم، طرفداران ایرانی احساس غرور کنند و طرفداران آمریکایی هم از بازی ما احساس غرور کنند و فوتبال احساس غرور داشته باشد.»

سرمربی تیم ملی ایران با بیان این که تیمش باید نتیجه بازی با ولز را رقم بزند گفت:«باید بهترین کارهای بازی قبل را تکرار کنیم اما اشتباهات خودمان مقابل انگلیس را تکرار نکنیم. یک چالش پیش روی خودمان داریم. اگر می‌خواهیم شانس صعود به دور بعد را داشته باشیم، باید در این بازی یک تیم بهتر باشیم. این چالش ساده‌ای نیست. نه به این خاطر که یک بازی خوب را انجام دادیم و باز هم می‌توانیم از کارت اعتباری آن استفاده کنیم و به فینال برویم، بلکه باید در همان روز خوب کار کنیم. اعتبارات گذشته مربوط به امروز نیست. بگذارید بهترین نتیجه را به نمایش بگذاریم. برای ایران مهم است که با بازی آخر به دور بعد برود. این بار می‌خواهیم صعود کنیم. آمریکا قبلا هم به مرحله بعد صعود کرده و الان هم تیم خوبی است.»

همچنین کریم‌ انصاری‌فرد که در نشست خبری کی‌روش را همراهی کرد، درباره اهمیت بازی برابر آمریکا تصریح کرد:«همه ما می‌دانیم بازی با آمریکا چقدر اهمیت دارد و می‌تواند یک روز تاریخی را برای ما رقم بزند. هر چهار تیم گروه شانس صعود دارند، بنابراین بازی حساسی خواهیم داشت. قول می‌دهم بازیکنان همراه و همدل هستند و با روحیه برد وارد زمین می‌شویم. آمریکا تیم قابل احترامی است. دو بازی قبلی‌‌شان را آنالیز کردیم و برای رویایی با آنها آماده هستیم.» انصاری‌فرد درباره شانس ایران برای صعود افزود:«تمام تلاش‌مان این است که به مرحله بعد صعود کنیم. تمام تلاش‌مان شاد کردن دل مردم است. مثل همه ورزشکاران در ایران از این قاعده مستثنا نیستیم. در کنفرانس‌های خبری قبلی هم بازیکنان گفتند، قطعا تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که کشورمان سربلند باشد و دل مردم شاد باشد. از هیچ کاری دریغ نمی‌کنیم.»