کارلوس کی‌روش که در تمرین روز سه‌شنبه تیم ملی حضور نداشت، روز گذشته به تمرین آمد و در حاشیه تمرینات گفت‌وگویی با خبرنگاران انجام داد. او صحبت‌هایش را این‌چنین آغاز کرد:«به خاطر حمایت‌های شما مجددا تشکر می‌کنم. ما هیچ‌وقت دوست نداریم داخل زمین باشیم وقتی نمی‌توانیم برای هواداران افتخار کسب کنیم. نتیجه‌ای که به دست آمد، باعث می‌شود ما از آن یاد بگیریم.» او در ادامه عنوان داشت:«ما مقابل تیمی قرار گرفتیم که یکی از نامزدهای کسب جام است. با رفتار مناسب و یک روند مناسب روحی و ذهنی، باید درون زمین باشیم و خودمان باشیم. طی پیامی که فرستادم، بازیکنان تیم ملی دشمنان ما نیستند. به کسانی که می‌خواهند بازیکنان را تبدیل به دشمنان کشور کنند، می‌خواهم تبریک بگویم چون کارشان را درست انجام دادند. مطمئن هستم که اکثر مردم می‌دانند که این بازیکنان در طی سال‌های طولانی باعث شادی و افتخار مردم شدند.»

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد:«من می‌خواهم این ایده که بازیکنان تیم ملی، دشمنان ما هستند را تخریب کنم و بگویم که دشمنان ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکز ما را بر هم بزنند. کسانی که فکر می‌کنند انجام بازی جام جهانی مقابل تیم‌های انگلیس، پرتغال و تیم‌های این‌گونه مثل بازی در پلی‌استیشن است، باید بگویم که این مسئولیت بزرگی روی دوش ما است. به افرادی که این کار را انجام دادند، تبریک می‌گویم و باید از خودشان خوشحال باشند.»

کی‌روش در پایان با انتقاد از یک رسانه مطرح کشور گفت: نمی‌توانم صحبت‌هایم را تمام کنم بدون اینکه به این رسانه تبریک بگویم. شما کارتان را خوب انجام دادید چون ترکیب را صبح اول وقت قبل از آغاز بازی اعلام کردید. این به ما کمک می‌کند که می‌دانیم یک نفر داخل تیم است که با شما صحبت می‌کند. همه رسانه‌های ایرانی اینجا هستند و شما این کار را انجام دادید. شما یک قهرمان بزرگ هستید.»

 

شادی در تمرین با شجاع

شکست سنگین 6 بر دو مقابل انگلیس همراه با مصدومیت بیرانوند، باعث شد که روحیه تیم ملی ایران بسیار ضعیف شود. ملی‌پوشان ایران در هر نیمه بازی با انگلیس سه گل دریافت کردند و با وجود اینکه نیمه دوم بهتر بودند، باز هم نتیجه نهایی آنها را با حال بد راهی رختکن کرد. موضوعی که بعد از سوت پایان بازی تمام نشد و به تمرینات تیم ملی هم کشیده شد. در این بین شجاع خلیل‌زاده در آخرین تمرین تیم ملی، سعی در برگرداندن روحیه هم‌تیمی‌هایش داشت. تصاویری از شجاع منتشر شده که او را در حال شوخی و خنده باژائو پسیرو مربی تیم ملی نشان می‌دهد تا سعی کند جو سنگین تمرینات را کمی تغییر داد و انگیزه و نشاط را به تیم برگرداند. کی‌روش هم به نوبه خود سعی در ایجاد انگیزه در شاگردانش داشت که با فراموشی بازی انگلیس، پرقدرت به دیدار دو حریف بعدی خود در بیست‌ودومین دوره جام بروند. تلاش‌های خلیل‌زاده جای تقدیر دارد اما این ملی‌پوش ایران قدم در راه سختی گذاشته است. چراکه باخت غیرقابلی که در ورزشگاه خلیفه برابر انگلیس رقم خورد، سنگین‌ترین شکست فوتبال ایران طی 6 دوره حضور در جام جهانی بوده است. با این وجود بهتر است ملی‌پوشان هم سعی کنند این موضوع را فراموش کنند و برای دو بازی بعدی برابر ولز و آمریکا با روحیه بالا به میدان بروند. کسب نتیجه خوب در این دو بازی می‌تواند ایران را از این شرایط خارج کند و شاید حتی برای نخستین بار شاهد صعود تیم ملی از مرحله گروهی جام جهانی باشیم.