دومین هفته از دیدارهای دور گروهی جام جهانی امروز رسما به پایان خواهد رسید. روزی که سرنوشت دو گروه را تا حدود زیادی روشن خواهد کرد. این یک روز بسیار کلیدی برای هشت تیم مختلف است که در چهار نبرد به مصاف هم می‌روند. این آخرین روزی است که دیدارهای جام جهانی در آن از صبح در چهار زمان مختلف برگزار می‌شوند. پس از این، بازی‌ها به بعدازظهر و شب موکول می‌شوند. دیدارهای هر گروه در هفته سوم نیز به صورت همزمان برگزار خواهند شد.

 آریا طاری

 

صربستان-کامرون (13:30)

این اولین برخورد دو کشور از سال 2010 به بعد به حساب می‌آید. این نبردی بین بازنده‌های هفته اول است. کامرون به شکل عجیبی در هر هشت مسابقه اخیرش در جام جهانی بازنده بوده است. روندی که آنها اصلا دوست ندارند ادامه پیدا کند. تا امروز در طول تاریخ فقط مکزیک 9 شکست متوالی در جام جهانی داشته و کامرون در صورت شکست خوردن در مسابقه امروز، به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد. با دو شکست دیگر، کامرونی‌ها ضعیف‌ترین آمار در شکست‌های متوالی تاریخ در جام جهانی را به نام خودشان ثبت خواهند کرد. اوضاع صربستان هم چندان بهتر نیست. این تیم در 10 بازی آخرش در جام جهانی هشت بار بازنده بوده است. در حقیقت این بازی نبرد تیم‌هایی است که در جام اوضاعی بحرانی دارند و در دوره‌های گذشته این تورنمنت نیز اصلا موفق نبوده‌اند. یک برد، همه آن چیزی است که می‌تواند شرایط این دو تیم در جام را تغییر بدهد. کامرون یک آمار عجیب دیگر هم دارد. تیمی که میانگین گلزنی‌اش در تاریخ جام جهانی هشت دهم گل به ازای هر مسابقه است! کامرونی‌ها ضعیف‌ترین آمار گلزنی در این تورنمنت را به اسم خودشان رقم زده‌اند. کامرون در هشت بازی آخرش در جام جهانی فقط سه گل زده و در پنج مسابقه موفق به باز کردن دروازه رقبا نشده است.

کره جنوبی-غنا (16:30)

غنایی‌ها و به خصوص جردن آیو، خاطره بدی از روبه‌رو شدن با کره جنوبی ندارند. غنا در آخرین بازی‌اش با کره جنوبی با هت‌تریک این ستاره برنده شده است. کره جنوبی در هر سه تقابل اخیرش با تیم‌‌های آفریقایی در جام جهانی دقیقا دو گل به ثمر رسانده است. کره در حالی مهیای نبرد امروز می‌شود که در هر دو دیدار آخرش در جام جهانی کلین‌شیت کرده و برای اولین بار دروازه‌اش را در دو بازی متوالی این جام بسته نگه داشته است. غنا در پنج بازی اخیرش در جام حتی یک برد هم به دست نیاورده است. تیمی که این جام را نیز با شکست روبه‌روی پرتغال شروع کرد. کره آمار عجیبی هم دارد. تیمی که در دو بازی از چهار بازی آخرش در جام جهانی حتی یک شوت به سمت چارچوب نداشته است! بعد از تساوی روز اول با اروگوئه، کره به خوبی می‌داند که صعودش از این گروه تنها با شکست دادن غنا ممکن خواهد شد.

برزیل-سوئیس (19:30)

بعد از پیروزی در نبرد هفته اول با درخشش ریچار لیسون و یک گل خیره‌کننده از این ستاره، برزیل برای قطعی کردن صعودش به زمین می‌رود. خبر بد برای تیم تیته، مصدومیت نیمار است. بازیکنی که ادامه دور گروهی جام جهانی را از دست می‌دهد. با این حال بعید به نظر می‌رسد این تیم برای پشت سر گذاشتن دور گروهی مشکل حادی داشته باشد. هر دو بازی اخیر این دو تیم روبه‌روی هم در جام جهانی با تساوی به پایان رسیده است. سوئیس اما در هشت نبرد آخرش در این جام با تیم‌های اهل آمریکای جنوبی، فقط یک بار طعم برد را چشیده است. برزیل نیز در 16 دیدار اخیر در دور گروهی جام جهانی بازنده نبوده است. آنها می‌خواهند اولین تیم در تمام تاریخ باشند که در 17 بازی متوالی در دور گروهی جام جهانی هیچ گلی دریافت نمی‌کنند. سوئیس تا امروز هرگز جام جهانی را با دو برد شروع نکرده است. آنها امروز می‌توانند برای اولین بار در تاریخ دو بازی اول جام جهانی را ببرند.

پرتغال-اروگوئه (22:30)

پرتغالی‌ها یکی از جذاب‌ترین تیم‌های این دوره جام بودند. تیمی که سه گل زد، دو گل خورد و نمایش بسیار باطراوتی داشت. کریس و هم‌تیمی‌ها حالا برای دومین بار در این جام به زمین می‌روند. در هفته اول بعد از گلزنی مسی، رونالدو نیز موفق به گلزنی شد و حالا نیز دوباره مسی گل زده و انتظار می‌رود کریس نیز امید اول گلزنی پرتغالی‌ها باشد. اروگوئه در چهار نبرد از پنج جدال اخیر با اروپایی‌ها در جام جهانی به برتری رسیده و از این حیث با روحیه خوبی روبه‌روی پرتغال قرار می‌گیرد. اروگوئه نتوانسته در دو بازی آخرش در جام جهانی گل بزند. آنها تا امروز در طول تاریخ فقط یک بار در سه بازی متوالی جام جهانی گل نزده‌اند و حالا ممکن است این اتفاق دوباره برای‌شان تکرار شود. آبی‌ها برای فرار از این کابوس، به دنبال باز کردن دروازه پرتغال هستند. آنها در سال 2018 پرتغال را از جام جهانی کنار زدند.