جام جهانی ۲۰۲۲ در کنار همه ستاره‌های پرتجربه، چهره‌های جوان و مهمی نیز دارد. ستاره‌هایی که خیلی زود در قطر پا به توپ می‌شوند تا اولین جام جهانی زندگی‌شان را تجربه کنند. این نفرات در طول جام به شدت به چشم خواهند آمد. آنها هر کاری می‌کنند تا در اولین تجربه حضور در جام جهانی، نمایشی رویایی داشته باشند و برای همیشه این خاطره مهم را به ذهن بسپارند. این ستاره‌ها به کشورهای مختلفی تعلق دارند اما با یک رویای مشترک به این دوره از جام جهانی قدم خواهند گذاشت. اولین‌ها همیشه در ذهن می‌مانند و این، اولین تجربه این ستاره‌ها در جام جهانی خواهد بود.

آریا طاری

 

ژاوی سیمونز: در پی‌اس‌جی به نیمکت دوخته شده بود اما به موقع از این تیم رفت و در کشورش هلند برای آیندهوون بازی کرد. تجربه‌ای که همه چیز را برای این محصول شاخص آکادمی لاماسیا تغییر داد. ژاوی در آیندهوون فوق‌العاده بود و توانست به تیم ملی نیز دعوت شود. سیمونز البته در حالی راهی جام جهانی می‌شود که تا امروز حتی یک بازی ملی هم نداشته است. با این حال انتظار می‌رود او یکی از غافلگیری‌های تیم فان خال برای این دوره از جام جهانی باشد.

اورلین شوامنی: فرانسوی‌ها به جز کاماوینگا، روی شوامنی نیز حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. چراکه این ستاره جوان باید در غیاب انگولو کانته در ترکیب اصلی تیم قرار بگیرد و در حقیقت به دفاعی‌ترین هافبک این تیم تبدیل شود. شوامنی بازیکنی بسیار آینده‌دار است و این فصل بعد از جدایی کاسمیرو، در رئال مادرید نیز روزهای خوبی را پشت سر گذاشته است.

جود بلینگام: در 19 سالگی یکی از مهم‌ترین ستاره‌های فوتبال انگلیس به حساب می‌آید. یک ستاره کلیدی برای خط میانی سه شیرها که تقریبا در ترکیب ثابت این تیم جانشینی ندارد. بلینگام در دورتموند می‌درخشد اما به نظر می‌رسد پس از جام جهانی، راهی باشگاه بزرگ‌تری شود. او همین حالا نیز پیشنهادهای زیادی از تیم‌های درجه یک اروپایی و به خصوص انگلیسی‌ها داشته است.

انزو فرناندز: حتی اگر در ترکیب ثابت تیم ملی آرژانتین قرار نگیرد، باز هم بازیکن مهمی برای این تیم خواهد بود. انزو می‌تواند به عنوان یک مهره تعویضی، به این تیم کمک کند و آرژانتین را در مسیر بهتری قرار بدهد. در خود آرژانتین، هواداران فوتبال علاقه بسیار زیادی به این ستاره دارند و او را یک مهره آینده‌ساز برای تیم ملی کشورشان می‌دانند. این اولین جام جهانی انزو در آرژانتین خواهد بود.

ادواردو کاماوینگا: برای بازیکنی که در عنفوان جوانی به رئال مادرید ملحق شده، هیچ چالشی اصلا دشوار به نظر نمی‌‌رسد. او در رئال مادرید عالی بوده و حالا وظیفه مهمی در تیم ملی فرانسه دارد. در غیاب پوگبا، وظیفه مهم تیم در خط میانی به ادواردو سپرده خواهد شد. فوتبالیستی که خیلی خوب نبض بازی در خط هافبک را در دست می‌گیرد و بازی را به سود تیمش به جریان می‌اندازد. او در 20 سالگی، به مراتب جلوتر از سن و سالش فوتبال بازی می‌کند.

جمال موسیالا: ستاره جوان بایرن مونیخ به یک ستاره ثابت و کلیدی در این تیم تبدیل شده است. بازیکنی که همین فصل در چند بازی بایرن در لیگ قهرمانان، بهترین بازیکن این تیم بوده است. جمال به عنوان یک هافبک، فوتبالیست کامل و درجه یکی است. بازیکنی که هم به خوبی موقعیت می‌سازد و هم در قطع کردن توپ عالی به نظر می‌رسد. هانسی فلیک نیز علاقه بسیار زیادی به این ستاره جوان دارد و ترکیب تیم در مرکز زمین را بر اساس او مرتب خواهد کرد.

کریم آدیمی: او اولین بازیکنی بود که بعد از جدایی ارلینگ هالند از دورتموند، توسط این باشگاه جذب شد. با این حال کمی طول کشید تا کریم به جای ثابتی در ترکیب دورتموند برسد. این اتفاق در نهایت برای او رخ داد و حالا ادیمی این فرصت را به دست آورده که در 19 سالگی برای تیم ملی در جام جهانی به میدان برود. این بازیکن در جام جهانی البته به احتمال زیاد یک مهره نیمکت‌نشین برای ژرمن‌ها خواهد بود.

یوسفا موکوکو: او هم درست مثل ادیمی، در انتهای فصل پیشرفت کرد و با گل زدن به بایرن نیز در بین دورتموندی‌ها محبوب شد. موکوکو نه فقط جوان‌ترین بازیکن آلمان، بلکه جوان‌ترین بازیکن این دوره از جام جهانی نیز هست. فوتبالیست بااستعدادی که انتظار می‌رود در سال‌های آینده به خوبی بتواند نیاز آلمان به یک مهاجم تمام‌کننده و قابل اعتماد را برطرف کند.

رودریگو: تعویض طلایی کارلتو در رئال مادرید، هر وقت که به زمین آمده شرایط را به سود این تیم تغییر داده است. رودریگو حالا قرار است این نقش را در تیم ملی نیز بر عهده بگیرد. برزیلی‌ها با داستان این ستاره، صاحب یک تعویض طلایی بسیار مهم خواهند شد.

یوسکو گواردیول: کرواسی یکی از مسن‌ترین تیم‌های جام است اما حضور بازیکنی مثل گواردیول در خط دفاع، برای آنها فرصت بسیار خوبی خواهد بود. این مدافع جوان در فوتبال آلمان عالی ظاهر شده و انتظار می‌رود بعد از پایان رقابت‌های این دوره جام جهانی، شانس حضور در یک تیم بزرگ‌تر را به دست بیاورد.

پدری: او در یورو هم برای اسپانیا به میدان رفته و یک ستاره هنرمند برای این تیم محسوب می‌شود. پدری نقش مهمی در اسپانیا دارد و بدون شک در ترکیب اصلی این تیم نیز به میدان خواهد رفت. او در حالی به یورو رفت که بسیار خسته بود اما باز هم بهترین بازیکن جوان جام شد. لقبی که حالا پدری در جام جهانی نیز به جستجویش خواهد رفت.

چارلز دی کتلار: ملحق شدن به میلان در اوج جوانی یک موفقیت بزرگ برای این ستاره بود. او حالا با رسیدن به تیم ملی برای جام جهانی موفقیت دیگری را به دست آورده است. چارلز هم شانس زیادی برای فیکس شدن در تیم ملی ندارد اما بدون شک به عنوان بازیکن تعویضی فرصت بازی در قطر را به دست خواهد آورد. شاید هم او از میانه راه به ترکیب اصلی تیم اضافه شد.

آرمل بلا کوچاپ: شاید در بین بازیکنان آلمان کمی ناشناخته باشد اما بازیکن جذابی به نظر می‌رسد. این ستاره جوان در فرانسه متولد شد و اصالتی آفریقایی نیز دارد اما برای تیم ملی آلمان به میدان می‌رود. آرمل که در همه رده‌های سنی برای آلمان به زمین مسابقه رفته، چند سال در بوخوم عضویت داشته و این فصل در فوتبال انگلیس برای ساوتهمپتون به میدان می‌رود. او نیز به زودی اولین جام جهانی زندگی‌اش را پشت سر خواهد گذاشت.

الخاندرو بالده: دعوت شدن او به تیم ملی نیز در نوع خودش جالب است. چراکه این بازیکن تا همین چند ماه قبل اصلا شناخته نمی‌شد اما ناگهان در بارسا به عنوان بازیکن فیکس به میدان رفت. بالده این فصل خودش را به عنوان یک استعداد جوان در بارسا به اثبات رساند و به سرعت نیز در فهرست نهایی اسپانیا برای جام جهانی قرار گرفت. جالب اینکه هم‌تیمی او در بارسا یعنی جوردی آلبا نیز در فهرست تیم ملی دیده می‌شود. حضور همزمان دو مدافع چپ بارسا در این فهرست در نوع خودش جالب است.

آنسو فاتی: خیلی‌ها نگران بودند که فاتی جام جهانی را از دست بدهد اما این بازیکن بعد از چند مصدومیت دردناک دوباره به زمین برگشت و این فصل نمایش‌های خوبی در بارسا داشت. صاحب لباس شماره 10 بارسا، حالا برای اولین بار در جام جهانی به میدان خواهد رفت. آنسو البته نباید انتظار  فیکس شدن در تیم ملی را داشته باشد اما به هر حال رسیدن به جام جهانی یک اتفاق ویژه و بسیار مهم برای او خواهد بود.

گاوی: او هرگز در تورنمنت‌های ملی حاضر نبوده اما حالا با لباس شماره 9 اسپانیا در جام جهانی به میدان می‌رود. ستاره محبوب انریکه این فصل در بارسا نیز عالی ظاهر شده و به یک مهره ثابت برای این تیم بدل شده است. گاوی خلاقیت زیادی را به خط هافبک تیم اضافه می‌کند. او اساسا بیزار از شکست خوردن است و یکی از جذاب‌ترین نفرات جوان تیم به شمار خواهد رفت.