نشست وین!

آخرین اردوی جدی تیم ملی قبل از برگزاری جام جهانی در همان شهری شروع شد که سال‌ها میزبان بسیاری از جلسه‌های مهم سیاسی مربوط به ایران بود. حالا پسران تیم ملی در همین شهر خودشان را برای یک نمایش درخشان در جام جهانی آماده می‌کنند. ایران دیگر فرصت زیادی برای آماده شدن در مسیر جام جهانی ندارد و باید هرچه زودتر به یک فرم ایده‌آل برسد. کی‌روش و پسرها باید از کم‌ترین فرصت باقی‌مانده تا جام، بیشترین استفاده ممکن را ببرند و یک تورنمنت فراموش‌نشدنی را پشت سر بگذارند.

آریا طاری

تیمی که کامل نیست

اولین و بزرگ‌ترین نگرانی در مورد شرایط تیم ملی در اردوی اتریش، کامل نبودن این تیم است.

2‌بازیکن تیم ملی برای سفر به این کشور ویزا نگرفته‌اند و هنوز نتوانسته‌اند تیم را در این اردو همراهی کنند. رامین رضاییان، امید نورافکن، این 2‌بازیکن هستند که اگر آخرین اردو را از دست بدهند، لطمه زیادی خواهند خورد.

احمد نوراللهی هم درست یک‌روز قبل از بازی با اروگوئه به اتریش رسید. جالب اینکه احمد و امید از مدت‌ها قبل در فهرست تیم ملی بودند و طبیعتا نباید دریافت ویزای‌شان این‌چنین زمان‌بر می‌شد. مهدی تاج که از زمان روی کار آمدن مدام روی دیپلماسی و خارج کردن فوتبال از انزوا تاکید دارد، هنوز نتوانسته این مشکل را حل کند و این مساله حالا یک نگرانی بسیار بزرگ برای فوتبال ایران به وجود آورده است. امید، احمد و رامین مهره‌های بسیار مهمی برای تیم ملی هستند.

نورافکن و نوراللهی این اواخر ستاره‌های فیکس تیم ملی بوده‌اند و همین حالا نیز شانس زیادی برای فیکس شدن در ترکیب ایران دارند.

اولین و بزرگ‌ترین نگرانی در مورد شرایط تیم ملی در اردوی اتریش، کامل نبودن این تیم است. 2‌بازیکن تیم ملی برای سفر به این کشور ویزا نگرفته‌اند و یکی هم تنها یک‌روز قبل از بازی با اروگوئه به تمرینات اضافه شده است

رامین هم همیشه ستاره موردعلاقه کی‌روش بوده و بعید نیست در این دوره جام جهانی به صورت ثابت برای ایران به میدان برود. در چنین شرایطی غیبت این سه بازیکن، تمرکز کادر فنی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برای نتیجه بازی نکنید

در گروه تیم ملی در جام جهانی، هیچ تیمی از آفریقا یا آمریکای جنوبی وجود ندارد. پس این جدال‌ها الزاما شبیه‌سازی دور گروهی نیستند. با توجه به مشکلات بزرگی که برای انتخاب نبردهای تدارکاتی وجود داشت و با توجه به درگیر بودن همه تیم‌های اروپایی در لیگ ملت‌ها، همین مسابقه‌ها نیز غنیمت بزرگی برای فوتبال ایران هستند. دو جدال سخت که می‌توانند تیم ملی را تحت فشار قرار بدهند و به یک محک جدی برای شاگردان کارلوس کی‌روش تبدیل شوند. شکست روبه‌روی الجزایر، نتیجه‌ای بود که تیم ملی را در مسیر متفاوتی قرار داد. شاید اگر اسکوچیچ هنوز روی کار بود، تیم ملی برای شکست نخوردن مقابل این دو رقیب دست به هر کاری می‌زد اما در شرایط فعلی، این موضوع اهمیت زیادی ندارد. چراکه جای پای کی‌روش در تیم کاملا محکم به نظر می‌رسد و در این مقطع هیچ نتیجه‌ای موقعیت این مربی در تیم ملی را تغییر نخواهد داد. ایران باید از بازی‌های دوستانه باقی‌مانده به عنوان دو فرصت بزرگ برای سنجش میزان آمادگی بازیکنان در خطوط مختلف استفاده کند. پس از بازی شب گذشته با اروگوئه، حالا بازی با سنگال می‌تواند به کمک تیم ملی بیاید.

کی‌روش و سیسه، چشم در مقابل چشم

کی‌روش و سرمربی تیم ملی سنگال الیو سیسه، خیلی خوب یکدیگر را می‌شناسند. آنها در فینال جام ملت‌های آفریقا و پلی‌آف صعود به جام جهانی روبه‌روی هم قرار گرفتند و هر دو بار این سیسه بود که در پنالتی‌ها کارلوس را شکست داد. حالا مرد پرتغالی با یک تیم دیگر مقابل سنگالی‌ها قرار خواهد گرفت. هرچند که یک نبرد دوستانه نمی‌تواند یک مسابقه انتقامی بین این دو طرف باشد اما به هر حال شناخت خوب آنها از هم، لحظات جذابی برای این مسابقه خواهد ساخت. این سومین برخورد این دو مربی در فاصله‌ای کم‌تر از یک سال است.