بعد از دو برد پیاپی در لیگ برتر و بازگشت به ساحل آرامش، آبی‌ها امروز در مسجدسلیمان به استقبال دومین بازی خارج از خانه فصل می‌روند. پرونده نقل و انتقالات بالاخره برای این تیم بسته شده و حالا فهرست آنها برای فصل جدید کامل به نظر می‌رسد. رقیب امروز استقلال، تیم سختکوش رضا مهاجری است. تیمی که فصل را خیلی خوب شروع کرده، در خط حمله فراتر از حد انتظار ظاهر شده و دیگر نمی‌خواهد درگیر کورس‌های لحظه آخری برای بقا در لیگ شود. استقلالی‌ها امروز در مسجدسلیمان، به حفاری امتیاز فکر می‌کنند. بردن این بازی می‌تواند آنها را موقتا به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر برساند.

آریا   طاری

 

ساپینتو و جست‌وجوی هت‌تریک

ملوان و مس، دو قربانی قبلی استقلال در لیگ برتر هستند. وجه اشتراک این دو تیم هم این است که فصل گذشته در لیگ یک حاضر بوده‌اند. می‌توان گفت که به جز قرعه هفته اول و بازی با سپاهان، سایر نبردهای استقلال برای شروع فصل بازی‌های نسبتا ساده‌ای هستند و این یک فرصت مهم برای ساپینتو به شمار می‌رود که تا می‌تواند امتیاز جمع کند. اگر او امروز در مسجدسلیمان برنده باشد، از چهار بازی اولش در استقلال 9 امتیاز به دست آورده و یکی از بهترین شروع‌های ممکن در بین همه مربیان تاریخ این باشگاه را تجربه می‌کند. شروعی بهتر از استراماچونی و حتی فرهاد مجیدی که شاید الهام‌بخش این مربی در ادامه راه باشد. استقلال هفته بعد نیز با پیکان روبه‌رو می‌شود و رسیدن به سه امتیاز آن مسابقه هم برایش اصلا دور از دسترس نیست. کار سخت استقلال از هفته هفتم شروع می‌شود و این تیم در دو هفته متوالی باید با گل‌گهر و فولاد مسابقه بدهد. در نتیجه آنها باید تا قبل از آن نبردهای سخت همه امتیازهای ممکن را به دست بیاورند. به همین خاطر نبرد امروز با نفت مسجدسلیمان اهمیت وافری برای این باشگاه دارد. ساپینتو امروز به سومین برد متوالی‌اش روی نیمکت استقلال فکر می‌کند و با هیچ نتیجه دیگری هم راضی نمی‌شود.

خاطره‌های طلایی از حریف زرد

نفت مسجدسلیمان، یکی از محبوب‌ترین رقبای استقلال در لیگ برتر به شمار می‌رود. حریفی که معمولا آبی‌ها روبه‌روی آن نتایج بسیار خوبی به دست آورده‌اند. ورزشگاه بهنام محمدی نیز همیشه استادیوم خوش‌یمنی برای استقلال بوده است. استادیومی که امروز با بلیت فروشی رایگان، شاهد یک استقبال ویژه از نفت خواهد بود. مهره‌های جوان استقلال همیشه روبه‌روی نفت مسجدسلیمان درخشیده‌اند. نفراتی مثل قایدی و اللهیار زمانی در همین استادیوم برای استقلال ستاره شدند و خودشان را به خوبی نشان دادند. سبحان خاقانی نیز روبه‌روی همین تیم موفق به گل‌زنی شده است. بهترین خاطره استقلال از نفت اما به فصل گذشته برمی‌گردد. در آخرین هفته لیگ بیست و یکم، آنها در خانه روبه‌روی نفت قرار گرفتند، فصل را بدون حتی یک شکست تمام کردند و جام قهرمانی را بالای سر بردند. این آخرین بازی فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال هم بود. نبردی که به یک وداع اشک‌بار برای این سرمربی تبدیل شد. هرچند که آن روز هوادارها از این موضوع خبر نداشتند.

دروازه را ببند

استقلال در دو بازی ابتدای فصل، نمایش خوبی در فاز دفاعی نداشت و نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد اما بعد از تغییر سیستم و بازی با چهار دفاع، شرایط عوض شد. این تیم در نیمه دوم بازی با ملوان و البته سراسر دقایق بازی با مس هیچ گلی نخورد و البته باز هم به هر دو حریف، موقعیت‌های نسبتا زیادی داد. انتظار می‌رود استقلال برای ماندن در مسیر موفقیت، همان دفاع منسجم فصل گذشته را احیا کند. اولین قدم برای قهرمانی این تیم، بسته نگه داشتن دروازه است و این ماموریت امروز در مسجدسلیمان به شکل جدی برای این تیم به اجرا درخواهد آمد.

یک بازگشت خاموش

جنجال در مورد فهرست استقلال هم بالاخره به پایان رسیده و ارسلان مطهری بازگشت بی‌سروصدایی به این تیم داشته است. باشگاه در همین تابستان قرارداد مطهری را تمدید کرد اما ناگهان تصمیم گرفت نام او را در فهرست مازاد قرار بدهد. خروج نام مطهری از لیست اما اتفاق نیفتاد و این کاوه رضایی بود که نتوانست با آبی‌ها قرارداد امضا کند. ارسلان اولین گلش برای استقلال را روبه‌روی همین نفت زده اما بعید است که در بازی امروز شانس چندانی برای به زمین رفتن داشته باشد. ساپینتو علاقه زیادی به این مهاجم در تیمش ندارد.

تیم گل‌زن‌ها

تیم رضا مهاجری فصل را فراتر از حد انتظار کلید زد و با رسیدن به چهار امتیاز از دو بازی اول، بهترین شروع تاریخش در لیگ برتر را تجربه کرد. آنها در بازی سوم بازنده شدند اما باز هم نمایش خوبی داشتند و موفق به گل‌زنی شدند. نفت تا اینجا در هر سه بازی‌اش در لیگ برتر گل زده و اتفاقا توانسته یک گل نیز بیشتر از استقلال به ثمر برساند. آنها خط حمله باطراوتی دارند و به جز تماشاگرها و زمین خانگی، روی این خط حمله برای نتیجه گرفتن روبه‌روی استقلال حساب می‌کنند.