پاپ استار!

ظاهرا باید برای یک پایان ناخوشایند بین استقلال و ارسلان مطهری آماده باشیم. بازیکنی که به شکل عجیبی حتی از شرکت در تمرین‌های تیم منع شده، چراکه حاضر نبوده قراردادش را با باشگاه فسخ کند. به هر حال به نظر می‌رسد که او بعد از ۲۲ گل در ۸۸ بازی، استقلال را با یک تصمیم اجباری از سوی باشگاه ترک خواهد کرد. گیتاریست شماره ۷۲ تیم، در این مدت نمایش‌های بسیار خوبی در استقلال داشته و گل‌های بسیار مهمی را نیز برای این تیم به ثمر رسانده است. به بهانه جدایی ارسلان، بد نیست که بخشی از لحظات خاص او را در این تیم مرور کنیم.

آریا   طاری

 

شروع طوفانی

اولین گل ارسلان برای استقلال، گل بسیار مهمی به حساب می‌آمد. او یک گل باارزش را وارد دروازه نفت مسجدسلیمان کرد تا استقلال در یک بازی نزدیک و حساس به برتری دست پیدا کند. این اولین بازی لیگ برتری ارسلان برای استقلال بود که با اولین گل لیگ برتری او برای این باشگاه همزمان شد. در حقیقت مطهری در استقلال با توپ پر شروع کرد و اصلا تیمش را در انتظار درخشش

زودهنگام نگذاشت.

گیتار کوک می‌شود

شاید بهترین خاطره مطهری از حضور در ترکیب استقلال، در اولین تجربه دربی او رقم خورد. جایی که این ستاره توانست دو بار دروازه پرسپولیس را در یک مسابقه باز کند. شاید کم‌تر بازیکنی توانسته باشد در اولین شهرآورد زندگی‌اش تا این حد مسلط و آماده نشان بدهد. ارسلان در آن مسابقه دبل کرد و بازی هم در نهایت با نتیجه تساوی دو-دو به پایان رسید. این البته آخرین نمایش درخشان این ستاره روبه‌روی پرسپولیسی‌ها نبود و حتی آخرین گل او مقابل این حریف به شمار نمی‌رفت.

شاید بهترین خاطره مطهری از حضور در ترکیب استقلال، در اولین تجربه دربی او رقم خورد. جایی که این ستاره توانست دو بار دروازه پرسپولیس را در یک مسابقه باز کند

ارسلان سه دقیقه‌ای

گل مطهری روبه‌روی صنعت نفت یکی از لحظه‌های فراموش‌نشدنی او در این تیم بود. استقلال در آن مسابقه با یک گل از حریف جلو بود و فشار رقیب را احساس می‌کرد. ارسلان تنها در سه دقیقه پایانی به زمین رفت و در همان لحظات با یک فرار استثنایی، توانست توپ را از خط دروازه حریف عبور بدهد و یک برد مهم را برای استقلال رقم بزند. او در آن مسابقه ثابت کرد که حتی می‌تواند روی نیمکت و به عنوان یک مهره ذخیره به خوبی به تیمش کمک کند.

دربی‌بازترین دربی‌بازِ دربی!

باز هم ارسلان و باز هم گل‌زنی در دربی. او در دومین دربی دوران حضورش در استقلال هم موفق به گل‌زنی شد تا در یک زمان بسیار کوتاه تعداد گل‌هایش برای تیم را به عدد سه رسانده باشد. جالب اینکه این دربی هم مثل شهرآورد قبلی با تساوی دو-دو به پایان رسید. مطهری حالا دیگر یک مهره کلیدی برای تیم شده بود و تا آخرین دقیقه نیز در زمین مسابقه حضور داشت.

روحیه فولادی

زدن یک گل سه امتیازی به فولاد در هفته هفدهم لیگ برتر بیستم، یک تجربه عالی دیگر برای مطهری بود. استقلال در آن مسابقه حساس با نتیجه یک بر صفر برنده شد تا گل مطهری یک گل سه امتیازی برای این تیم باشد. او در حالی این گل مهم را به ثمر رساند که تنها 20 دقیقه در زمین مسابقه حضور داشت. یک گل حساس و تماشایی دیگر برای بازیکنی که در هر شرایطی به تیم کمک می‌کرد.

سه امتیاز به سبک ارسلان

روند گل‌های سه امتیازی مطهری برای استقلال فصل گذشته هم ادامه پیدا کرد. او در چهارمین هفته از فصل گذشته تنها گل تیمش را وارد دروازه تراکتورسازی کرد تا آبی‌ها یک برد حساس را در خانه جشن بگیرند. آن روزها به نظر می‌رسید ارسلان برای دوران بسیار طولانی‌تری در استقلال می‌ماند اما ظاهرا سرنوشت خواب‌های دیگری برای این فوتبالیست دیده بود.

تعویض طلایی

بخش مهمی از ماجراجویی فصل گذشته آبی‌ها در جام حذفی، مدیون درخشش ارسلان مطهری بود. او در مسابقه حساس و گره خورده با پیکان در وقت‌های اضافه به زمین آمد و در دقیقه 117 گل برتری تیمش را زد تا فرهاد را از یک مخمصه بزرگ و جدی نجات بدهد. استقلال با شکست پیکان به مرحله بعدی رسید اما جالب اینجاست که مطهری در آن مسابقه 90 دقیقه روی نیمکت نشست و بعد از تساوی بدون گل دو تیم، نساجی در پنالتی‌ها حریف را شکست داد. شاید اگر مطهری در دقایق پایانی آن جدال هم به زمین فرستاده می‌شد، استقلال در پایان بازی شکست نمی‌خورد.

ستاره‌ای برای آسیا

ارسلان در لیگ قهرمانان آسیا هم نمایش‌های بسیار خوبی در ترکیب استقلال داشت. او در جریان پیروزی پنج‌گله استقلال روبه‌روی الریان در پلی‌آف، عالی ظاهر شد و دو گل برای تیمش زد. ارسلان در آن دوره از لیگ قهرمانان دروازه الاهلی و الشرطه را نیز باز کرد و نقش مهمی در صعود تیم از دور گروهی داشت. بهترین نمایش او برای آبی‌ها در لیگ قهرمانان در جریان شکست چهار-سه در یک دیدار مهیج روبه‌روی الدحیل اتفاق افتاد. جایی که مطهری با زدن یک گل و فرستادن دو پاس گل به هم‌تیمی‌ها، ستاره زمین بود.