رکورد استقلالی

لیگ برتر حدودا 50 روز تعطیل بود و شاید طی این مدت خیلی‌ها از یاد برده باشند که خط دفاعی و دروازه‌بان‌های استقلال در آخرین روزهای دور رفت دروازه این تیم را بسته نگه داشته و در حال رکوردشکنی بودند.

 استقلالی‌ها در آخرین هفته از نیم‌فصل اول دقایق گل نخوردن خود را به 459 دقیقه رساندند که بهترین رکورد این فصل محسوب می‌شود. آنها آخرین بار در هفته دهم و در مصاف خانگی مقابل سپاهان از کی‌روش استنلی گل خوردند و بعد از آن طی پنج بازی متوالی دروازه‌شان باز نشد. در واقع استقلال تا پنجشنبه 18 بهمن و بازی مقابل پیکان، دقیقا 104 روز است گلی دریافت نکرده.


رکورد نفتی

علاوه بر استقلال، یک تیم دیگر نیز در لیگ برتر این روزها دروازه‌اش را برای دقایقی طولانی بسته نگه داشته و رکورد خوبی در این زمینه دارد. نفت مسجدسلیمان، شگفتی‌ساز پنج هفته پایانی دور رفت بود و برخلاف نتایج ضعیفش تا هفته دهم، از هفته یازدهم به بعد نتایج درخشانی در لیگ گرفت. این تیم طی پنج هفته آخر از دور رفت صاحب سه برد و دو تساوی شد و 11 امتیاز گرفت. در واقع طی پنج هفته پایانی هیچ تیمی بیشتر از نفت مسجدسلیمان در لیگ امتیاز نگرفته است، حتی صدرنشین‌ها. ضمن اینکه زردپوشان مسجدسلیمان 325 دقیقه است دروازه‌شان را بسته نگه داشته‌اند و فردا می‌توانند این رکورد را بالاتر ببرند.