نیازمندی‌ها!

دو هفته از شروع فصل جدید لیگ برتر سپری شده اما فصل نقل و انتقالات هنوز به پایان نرسیده است. چند روز بعد از پیوستن لوکادیا به پرسپولیس، سپاهانی‌ها خرید دیگری انجام دادند و با پیام نیازمند به توافق رسیدند. یک خرید غیرمنتظره که حالا سپاهان را صاحب دو گلر سرشناس خواهد کرد. طلایی‌ها به دنبال قهرمانی لیگ هستند و قصد دارند همه جزئیات را برای این اتفاق به دقت در کنار هم قرار بدهند. مورایس نمی‌خواهد که هیچ تردیدی در مورد تیمش باقی بگذارد.

آریا    رهنورد

 

وقتی همه برگشتند

لیگ بیست و دوم از یک نظر لیگ بسیار عجیبی است. لیگی که قبل از شروع آن، ستاره‌های زیادی از لیگ‌های خارجی راهی ایران شده‌اند. این میزان بازگشت و مهاجرت وارونه لژیونرها برای یک دوره لیگ بی‌سابقه بوده است. به جز همه نفراتی که از لیگ‌های کشورهای مختلف دوباره راهی ایران شده‌اند، در همین فصل علیرضا بیرانوند و محمد محبی پرتغال را ترک کردند تا دوباره برای تیم‌های لیگ برتر به میدان بروند. حالا پیام نیازمند هم در همین مسیر قدم برداشته تا به باشگاه سابقش در لیگ برتر برگردد. پیام در پورتمیننزه، شانس زیادی برای بازی کردن نداشت. او در چند مسابقه حذفی برای این تیم به میدان رفت و اعتماد سرمربی را به دست آورد و ناگهان در بازی حساس و دشوار با پورتو گلر اول تیمش شد. تیم نیازمند در آن مسابقه هشت گل خورد تا بازی دادن به این سنگربان با خاطره بسیار بدی برای باشگاه همراه شود. شاید این مسابقه شانس‌های پیام برای بازگشت دوباره به ترکیب اصلی تیم را به صفر رساند. به هر حال او برگشته تا همه چیز را از نو شروع کند و شاید با درخشش دوباره در سپاهان، باز هم به فوتبال اروپا برگردد.

اصلی‌ترین دلیل بازگشت نیازمند را باید در رقابت‌های جام جهانی جست‌وجو کرد. او در دوران حضور در  فوتبال ایران، همواره در اردوهای تیم ملی حاضر بود اما از زمان رفتن به اروپا دیگر این تجربه را به دست نیاورد و در دو اردوی قبلی نیز غایب بود

رشید و رقابت دوباره

حضور دوباره پیام درون دروازه سپاهان، تهدید بزرگی برای رشید مظاهری خواهد بود. بازیکنی که در ماه‌های حضور در این باشگاه، همواره بی‌رقیب بوده و حالا صاحب یک رقیب کاملا جدی شده است. سپاهانی‌ها به خوبی پیام را می‌شناسند و او نیز اصلا به زمان زیادی برای تطبیق پیدا کردن با این تیم نیاز ندارد. این اتفاق رشید را در همان مسیری قرار می‌دهد که در استقلال تجربه کرده بود. او در استقلال با سیدحسین حسینی رقابت داشت و درنهایت نتوانست این رقابت را با موفقیت تمام کند. همین اتفاق هم مظاهری را به سمت سپاهان سوق داد و او را راهی اصفهان کرد. حالا اگر این بازیکن دوباره در سپاهان هم نیمکت‌نشین شود، به مرور زمان در مسیر جدایی از این تیم قرار خواهد گرفت. این اتفاقی نیست که مظاهری از آن استقبال کند.

مورایس، این تیم طلایی

سپاهان مورایس صاحب یکی از قوی‌ترین ترکیب‌های تاریخ باشگاه و یکی از بهترین ترکیب‌های همه ادوار لیگ برتر است. او البته از هواداران باشگاه خواسته تا انتظارشان را کمی پایین‌تر بیاورند و فرصت را برای جاه‌طلبی بیشتر کادر فنی فراهم کنند. با این وجود از این تیم انتظاری به جز قهرمانی نمی‌رود. ترکیبی که برای مورایس بسته شده، استثنایی به نظر می‌رسد. او در همه پست‌ها بیشتر از یک بازیکن درجه یک در اختیار دارد. برای مثال امید نورافکن و میلاد زکی‌پور دو دفاع چپ این تیم هستند و یاسین سلمانی و مانوئل فرناندز دو هافبک هجومی تیم به شمار می‌روند. به هر حال سپاهان حالا به صورت همزمان دو سنگربان آماده را نیز در اختیار دارد. این مساله البته ممکن است حواشی خاصی را نیز برای تیم ایجاد کند. چراکه مظاهری و نیازمند هر دو مدعی فیکس بودن در این باشگاه هستند. البته بعید به نظر می‌رسد مورایس نگرانی خاصی از بابت این موضوع داشته باشد. او تجربه زیادی دارد و قبلا هم با ماجراهایی شبیه به این دست و پنجه نرم کرده است.

انگیزه‌ای به اسم جام جهانی

اصلی‌ترین دلیل بازگشت نیازمند را باید در رقابت‌های جام جهانی جست‌وجو کرد. او در دوران حضور در  فوتبال ایران، همواره در اردوهای تیم ملی حاضر بود اما از زمان رفتن به اروپا دیگر این تجربه را به دست نیاورد و در دو اردوی قبلی نیز غایب بود. درخشش حسین حسینی در لیگ، فرصت را به این سنگربان داده تا در اردوهای تیم ملی حاضر شود. به همین خاطر پیام نیازمند به لیگ برگشته تا هم بیشتر بازی کند و هم بیشتر دیده شود. به نظر می‌رسد رقابت بین او و حسینی یک رقابت نزدیک برای رفتن به جام جهانی در قامت گلر سوم تیم ملی است. پیام البته با این شرایط سنی، هنوز می‌تواند سال‌های زیادی برای تیم ملی به میدان برود و حتی ممکن است که در جام جهانی بعدی فیکس باشد. در استعداد او هیچ تردیدی وجود ندارد و حالا با بازگشت این سنگربان، لیگ برتر صاحب یک گلر بسیار توانمند و درخشان شده است. سپاهان با این خرید آخرین قدم را هم برای داشتن یک تیم کامل و بی‌نقص برداشته است.