اولین هفته از لیگ برتر، ماجراهای جالبی داشت. سپاهان بازی بزرگ هفته را برد و به 30 هفته شکست‌ناپذیری استقلال پایان داد، نفت مسجدسلیمان فراتر از حد انتظار ظاهر شد، ملوان در بازگشت به لیگ برتر شکست خورد و پرسپولیسی‌ها نتوانستند لیگ را با سه امتیاز شروع کنند. این فصل، شاید یکی از پرستاره‌ترین دوره‌های تاریخ فوتبال باشگاهی در ایران باشد اما هنوز در چند تیم از ستاره‌های تازه‌وارد رونمایی نشده و بهترین‌های هفته اول لیگ، همان‌هایی هستند که فصل گذشته نیز در این لیگ به میدان می‌رفتند.

حبیب فرعباسی: ذوب‌آهن بعد از 10 نفره شدن در دیدار این هفته، با فشار پرسپولیس روبه‌رو شد اما درخشش حبیب فرعباسی روی خط دروازه، اجازه نداد کلین‌شیت هفته اول تیم تارتار از بین برود. فرعباسی که در نیمه اول یک واکنش بسیار خوب روی ضربه مهدی عبدی داشت، در نیمه دوم هم روی شوت محمد عمری و چند موقعیت دیگر، بسیار عالی ظاهر شد و بهترین بازیکن زمین مسابقه بود.

یاسین سلمانی: در روزی که هافبک هجومی گرانقیمت سپاهان یعنی مانوئل فرناندز روی نیمکت نشسته بود، یاسین سلمانی جواهری در خط میانی این تیم بود. یاسین با تسلط بسیار زیادی روبه‌روی استقلال ظاهر شد و آنقدر خونسرد بود که انگار یک دهه از اولین حضورش در لیگ برتر سپری شده است. او به جز چند پاس کلیدی و خلق چند موقعیت خوب، گل اول تیمش را نیز با یک بغل پای دقیق و عالی وارد دروازه سیدحسین حسینی کرد تا نمایش آرمانی‌اش را در آزادی تکمیل کرده باشد.

رامین رضاییان: اگرچه شانس و تصادف هم در رقم خوردن گل او روبه‌روی استقلال دخیل بودند اما به هیچ وجه نمی‌توان از عملکرد بسیار خوب رامین رضاییان مقابل این حریف چشم پوشید. رامین نشان داد که برای این فصل چقدر انگیزه دارد و چقدر تلاش می‌کند تا زیر نظر مورایس، به بهترین روزهای دوران فوتبالش برگردد. رضاییان در نبرد با استقلال، بارها نفوذهای بسیار خوبی داشت و در دفاع نیز کاملا بی‌اشتباه بود.

امیرحسین کریمی: تماشایی‌ترین گل مسابقه نفت مسجدسلمان و مس کرمان را امیرحسین کریمی با یک ضربه مهارنشدنی به ثمر رساند. او در این مسابقه عالی کار کرد و در همه لحظات بازی، بهترین بازیکن تیمش بود. کریمی چندین بار برای هم‌تیمی‌ها موقعیت ساخت و با پاس‌هایش خط دفاعی حریف را به دردسر انداخت. اگر او در این فصل همین کیفیت را حفظ کند، خیلی زود می‌تواند به باشگاه‌های بزرگی در فوتبال ایران ملحق شود.

پیمان رنجبری: پیمان رنجبری نیز در اولین بازی رسمی با لباس نفت مسجدسلیمان، نمایشی قابل توجه در تیم رضا مهاجری داشت و پایه گذار پیروزی مهم تیمش در اولین هفته لیگ برتر شد. 24 دقیقه بعد از شروع بازی، رنجبری گل اول تیمش را وارد دروازه حریف کرد و تنها هفت دقیقه بعد، این بازیکن پاس گل دوم تیمش را به رضا دهقانی داد تا نفت مسجدسلیمان در مسیر رسیدن به یک پیروزی مهم قرار بگیرد.

لوسیانو پریرا: در روز کم‌فروغ گادوین منشا روبه‌روی نساجی، ادر لوسیانو توانست مس رفسنجان را از شکست نجات بدهد. او با یک ضربه سر فوق‌العاده، توپ را از خط دروازه حقیقی عبور داد تا اولین بازی برای مس را با گل جشن بگیرد. شیمبا باز هم ثابت کرد که تمام‌شدنی نیست و در هر سنی می‌تواند دروازه رقبای لیگ برتری را باز کند.

رضا شکاری: شاید بالاخره زمان درخشش خیره‌کننده رضا شکاری در لیگ برتر از راه رسیده باشد. او خیلی زود در فوتبال ایران چهره شد و حتی به روسیه رفت اما نتوانست با همین سرعت پیشرفت کند. شکاری اما فصل جدید را با یک گل استثنایی و البته یک پاس گل شروع کرده تا مهم‌ترین نقش را در برد مهم هفته اول امیرقلعه‌نویی روبه‌روی قربان بردی‌اف ایفا کند.